SPEL SPELEN???

Discussie in 'Overig archief' gestart door plukkie56, 19 Juli 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. plukkie56

plukkie56 Forumleerling

Jammer dat de spellen de laatste tijd niet meer uit zijn te spelen zonder dat je koopt of nachts je bed uit gaat om te oogsten :( Toen ik pas met Farmerama begon was het wel anders. De spellen waren toen nog uit te spelen, ook wel met moeite maar dat maakte het juist spannend. Nu is het beter om niet met spellen mee te doen omdat ze toch niet te redden zijn.
    Jammer:(:mad:xD

Sintra98, omaatje75 en aleksandra vinden dit leuk.
  2. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Ik speel nog steeds events zonder kopen of mijn bed uit te gaan maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn eigen tijd kan inplannen met werk en dat scheelt een hoop denk ik.

Sintra98 vindt dit leuk.
  3. 1974birdman

1974birdman Forum-overlever

ik heb voor dit event ook niks gekocht heb het 2x gered en had nog heel veel over aan schelpen

Sintra98 vindt dit leuk.
  4. inox1952

inox1952 Junior expert

zelfs met wac lukt het niet meer als je niks koopt, tis te commercieel aan het worden, vraag me af wat kleinere spelers nog kunnen doen???

Sintra98 vindt dit leuk.
  5. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Ik speel zonder een cent uit te geven aan het spel en slaap 's nachts gewoon lekker door. Het is vaak krap, maar ik haal (bijna) alle events wel. Als ik ze niet haal is dat vaak omdat ik iets in RL belangrijker vind. Dit houdt wel in dat iemand die een fulltime baan heeft en dus geen mogelijkheid heeft om een keer extra te oogsten, het soms niet kan halen.

Sintra98 en Farmer121965 vinden dit leuk.
  6. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

o_Ok ik speel zonder echt geld uit te geven .
    Ik werk part time , heb een gezin en haal events met gemak . Wel gebruik ik altijd wac en heb ik mijn bekers op 30 % staan

-Pillow_, leni1955 en Sintra98 vinden dit leuk.
  7. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik koop meestal een mandje aan het begin van event, dan kan ik direct beginnen met gewas te zaaien ;)
    Het laatste even was wat krap om te halen en was met de hakken over de sloot zoals dat heet.
    Dit kwam omdat we aan het begin van het event minder bruine schelpen hebben gehad ,:eek:
    Dat is later naar boven bijgesteld :)

leni1955 vindt dit leuk.
  8. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

Stop geen geld in het spel, werk normaal fulltime en heb een aantal kleine kinderen, desondanks zijn de meeste events prima te halen. Soms is het een keuze om niet mee te doen of om halverwege te stoppen. Een aantal event zijn gekwalificeerd als zeer moeilijk en zijn dus ook niet zo maar te halen, hier hebben we toch zelf om gevraagd of niet? Maakt dat je af en toe moeite moet doen voor iets, is in RL ook zo, maakt het spel voor mij niet minder.

Leo.netten, -Pillow_ en Daxter1966 vinden dit leuk.
  9. LadyFamerieke

LadyFamerieke Forumkoning

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, bij de meeste events moet je wel er wel erg bovenop zitten wil je een kans maken om het te halen.
    Dingen goed door rekenen en zo, de meeste events haal ik meestal niet en ik ben niet goed in rekenen en ook niet fanatiek genoeg denk ik. Iedere maand koop ik een knechten abonnement en soms wel eens supervoer, maar ik heb tot nu toe nog geen mandjes gekocht.
    Maar ik begrijp BP ook wel, zonder geld houdt het spel helemaal op en is het dus wel goed dat er goede inversteerders in allerei mandjes en dergelijke zijn. Het hangt er voor mij af wat de beloningen zijn ten opzichte van de te winnen prijzen. Leuke spellen zoals nu met het taarten bakken dagen mij extra uit, maar dat is omdat ik het gewoon leuk vind om te doen. ik heb de molen hiervoor niet gebruikt want die vertraging heb ik niet nodig.

Nelis-Joost en Sintra98 vinden dit leuk.
  10. Vitani94

Vitani94 Forum-expert

Mijn grootste klacht met events is dat ik de laatste tijd steeds meer events zie waarvan ik het de moeite niet eens waard vind om mee te doen (zoals met het dobbelspel nu). Ik koop nooit mandjes en fokevents doe ik ook niet aan mee, soms doe ik mee met eentje waar alleen een speciaal gewas voor nodig is en eventueel dropitems, maar ik doe zelden tot nooit mee met een event waarbij een speciaal molenitem nodig is omdat de beloningen dan zelden in verhouding staan tot de moeite die ik er in heb gestopt.

Sintra98 vindt dit leuk.
  11. Leo.netten

Leo.netten Teller

Denk dat je nu een denk foutje maakt als je EP niet belangrijk vind heb je gelijk. Maar als je die wel belangrijk vind is ieder event waar je een wolkenrij kan winnen best wel belangrijk. Ik heb nu 192 wolkenrijen maandag 194 en die brengen veel EP, TEP en BD binnen. Maar blijf vooral spelen zoals jij het leuk vind.

Sintra98 vindt dit leuk.
  12. Vitani94

Vitani94 Forum-expert

Iedereen heeft andere prioriteiten en vind andere dingen interessant in wolkenrijen. Een wolkenrij die alleen (B)EP oplevert vind ik inderdaad niet interessant (heeft er misschien mee te maken dat hoe hoger je level is hoe minder interessant zo'n rij is), BD wolkenrijen laat ik zelfs soms links liggen afhankelijk van hoe moeilijk het event is. De rijen die kisten opleveren ga ik vaak wel voor proberen, maar ook vaak alleen maar als ik geen enorme hoeveelheden speciale molenproducten hoef te maken

Leo.netten vindt dit leuk.
  13. Boerbon

Boerbon Commandant van het forum

De meeste events kun je gelukkig zonder aankoop van mandjes en dergelijke uitspelen;
    Maak gebruik van de ambachtsproducten en bepaal je tactiek.
    Reken uit wat voor jou het handigst is: 1x1 veldjes + WAC = dubbele oogst (lange tijd).
    2x2 veldjes + WAC, Stol + Witte Onschuld met Supermest levert sneller meer op (reken uit voor jezelf - zo'n drie keer sneller)
    Susie's Supermest geeft je dan ook nog 2 extra oogst (alleen handig bij 2x2 veldjes - anders ben je snel blut).

14. joke0987

joke0987 Grote forummeester

Mandjes koop ik zelden, ik start altijd met grote velden met supermest en susie. Dan heb ik in 1 avond (als ik moet werken) om dezelfde nacht alles vol te gooien. Ik heb hard gespaard en speel nu altijd met WAC, CAT en nog eentje voor snellere stallen, plus Pinkie Pie. En het lukt me - met een gewone baan - bijna altijd. Als je starter bent moet je misschien de moeilijke events nog even links laten liggen. Begin er niet aan als je al van tevoren weet dat je het niet gaat halen. Dan heb je ook geen kater ;)

15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tot level 40 is de eindstreep zeker niet te doen. Maar vrijwel altijd is er wel een sieritem te winnen voor de siertuin, soms zelfs meerdere.
    In februari ben ik met een nieuw account begonnen wat ik 3 maanden later op level 80 had. Behalve in de vakantie heb ik vrijwel alle events gehaald. Voor level 80 ook al een aantal. Sommige events zit geen eindstreep aan, dus daar kom ik ook wel minder ver. Met een fokevent heb ik de 2e ronde ook laten zitten op dat account.

Volgens mij zijn er voor beginners met voldoende tijd dus nog steeds leuke prijzen te halen en met voldoende tijd en inzet kun je zonder een cent te investeren binnen een paar maanden volwaardig meedoen.

16. Boerbon

Boerbon Commandant van het forum

Zoals iedereen hiervoor al aangeeft; bepaal zelf je strategie en tactiek.
    Stel je een bepaald doel voor ogen en werk daar naar toe.
    Bijvoorbeeld: iedere dag één ambachtsproduct maken levert na een maand toch nog altijd dertig producten op.

Zo kan ik natuurlijk eindeloos doorgaan over het oogsten van extra items.
    Maar als ik naar mijn Avatar kijk, zie ik er moe en oud uit helaas.