Sneller gouden bananen verdienen

Discussie in 'Help archief' gestart door Misskreast, 23 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Misskreast

Misskreast Forumleerling

Hallo,

Ik ben nu lvl 112 op Bahamarama, maar heb mijn gouden banaantjes niet geweldig goed uitgegeven.. Ik moet nog veel nieuwe planten ed vrijspelen om wat leuke quests te spelen..

Heeft iemand een tip hoe ik snel kan levelen in Bahamarama?
    Heeft het bijvoorbeeld ook zin om de alchemist vrij te spelen?

Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft.. Het gaat zo hard niet meer :)

Groetjes,
    misskreast

2. riapi

riapi Forumbeginner

Hallo Miss ik deed het met de spa rode bowl maken en zo kun je snel levelen op baharama succes.

3. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Ik zou voor sneller levelen op de de bahama's niet de alchemist vrijspelen.
    De Bahami-spa kun je wel gebruiken...rode bowl levert je 2500 TEP, mango-sinasappel-smoothie geeft 7500TEP, de chocoladeshake geeft 10% meer TEP op gewassen en bomen (gouden slot 16 uur) en de groene mateato geeft zelfs 50% meer TEP (gouden slot 6 uur).
    Bij de bakkerij heb je langos 750 TEP, choc. pannenkoeken 6000 TEP.

4. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Heb je op schateiland al je goede tep sieritems staan? Dat tikt ook lekker aan.
    Ik heb zelfs op het regenwoud tep sieritems staan.
    En heb je het regenwoud al vrijgespeeld?

Verder kan je sneller levelen door huisdieren. Bijvoorbeeld het uilenei geeft 10% extra (t)ep op alles, zelfs op je sieritems.

En heb je gewone stallen op je akker, of gekleurde stallen?
    Oranje stallen leveren al heel wat meer tep op, en geven bovendien 2 dieren, terwijl er maar 1 voer in hoeft.

5. Misskreast

Misskreast Forumleerling

Bedankt voor alle tips!! Ik ga ermee bezig! Meer tips natuurlijk welkom! Super bedankt!!

farmermikkie vindt dit leuk.
  6. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Heb je ook alle questen in de Coöperatie die TEP geven al afgerond dat gaat ook lekker snel met levelen?

7. Misskreast

Misskreast Forumleerling

@Sintra98 , de meeste wel! Sommige lukken nog niet ivm gewassen/bomen die ik niet heb.

Is het trouwens verstandig om de haven vrij te spelen? Het kost erg veel bananen.. Heb ik hier veel aan? Of os het enkel een siertuin die je erbij hebt?

Sintra98 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  8. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

ja, het is enkel een siertuin, je kan beter het regenwoud hebben, dan heb je ineens een volledig veld erbij. (en is vrij te spelen met sterretjes en niet met bananen) succes.

9. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Zo gauw je de GB hebt, is het handig om de haven wel vrij te spelen. In de gewone siertuin krijg je geen TEP, op de meeste sieritems die je op schateiland kunt zetten wel. Dit helpt harder met het levelen dan de bowl en het oogsten van gewassen.
    Daarnaast speel je niet schateiland vrij, maar een serie questen waarbij je behoorlijk TEP verdiend door deze questen te doen. Het zijn er in totaal 5 en ieder stuk levert je weer een stukje van schateiland op.
    o_Ok van die questen zul je een aantal gewassen vermoedelijk missen, maar dan ben je weer een aantal levels verder en weet je weer waarvoor je met de andere gewassen bezig bent.

10. Misskreast

Misskreast Forumleerling

Kan ik de sieritems uit de siertuin allemaal in de haven plaatsen zodat ik TEP krijg ipv EP?

Anders geef ik de GB liever uit aan nieuwe planten, zodat ik wat questen af kan maken..

11. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik kan onmogelijk weten wat je in de siertuin hebt staan.
    De meeste sieritems die in het spel gekomen zijn nadat schateiland gekomen is, geven TEP.
    En je krijgt eerst een klein stukje, net als bij de siertuin.
    Misschien handig om in de FAQ na te kijken wat je krijgt en wat je ervoor moet doen.
    Meer planten kunnen ook handig zijn, omdat die vaak langer duren en dan bij langere afwezigheid ook meer ep geven.
    https://board-nl.farmerama.com/threads/f-a-q-bahamarama-schateiland.4775/