Rundll32 ????

Discussie in 'Help archief' gestart door omaatje75, 18 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Rundll32 werkt niet meer. Sluit je programma af, je krijgt
    n melding als er n oplossing is.

k Ben al 2 dgn bezig met t afsluiten en krijg geen oplossing:(
    Wat is er mis en kan t kwaad??

2. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Helaas kan ik je ook niet verder helpen dan met wat er via zoekmachines op het internet te vinden is. Ik verplaats je draadje naar de technische hoek en geef het stokje over aan Ron. Die weet nogal eens wat :)
    Waarschijnlijk is het wel vanavond laat dat hij kan antwoorden.

omaatje75 vindt dit leuk.
  3. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Klaartjuh bracht dit onder mijn aandacht zodat ik al wat eerder kan reageren.

Rundll32 is een belangrijk programma van het besturingssysteem.
    Het zorgt ervoor dat de verschillende programma's die tegelijk actief zijn niet met elkaar in de clinch gaan maar netjes hun beurt afwachten.
    Om die reden is het een geliefde plek om een virus of spyware in te verbergen.

Een foutmelding bij Rundll32 wordt dan ook vrijwel altijd veroorzaakt door zo'n virus of andere malware.
    Een oplossing zal dan ook niet worden gegeven door Windows. (Wel als de fout veroorzaakt werd door Windows zelf, dan volgt er na enkele dagen wel een update die die fout hersteld, maar dat is zlden het geval).

De eerste twee stappen die je moet nemen zijn het systeem scannen op virussen en daarna op malware.
    Voer vanuit je virusscanner een volledige scan op je computer uit en laat eventueel gevonden virussen verwijderen of in quarantaine zetten.
    Voer daarna een malwarescan uit met het programma malwarebytes dat je hier https://www.malwarebytes.org/antimalware/ gratis kan downloaden. Je hebt geen behoefte aan de koopversie of een proefversie, gewoon de gratis versie.
    Laat ook malwarebytes de voorgestelde aanpassingen doen.

Misschien vinden beiden ook niets en zit de malware diep in de rundll32 verstopt.
    Maar eerst zorgen dat er geen verdacht spul op je computer staat en dan pas de harde maatregel treffen.

Wat je nu moet doen is rundll32 zelf repareren.

Daarvoor volg je het volgende stappenplan.
    1. Klik op WIndows startmenu, typ in het zoekveld CMD en laat zoeken
    2. Bovenaan het lijstje zoekresultaten staat het programma cmd.exe, open dit. Je krijgt een venster met een zwartveld en een commandoregel. In het venster werkt je muis niet! Mogelijk moet je toestemming geven aan Windows om dit programma wijzigingen aan je computer te laten aanbrengen, dat moet je toestaan natuurlijk.
    3. Typ op de commandoregel SFC /SCANNOW
    Let op de spatie na SFC
    Geef enter.
    Het programma gaat nu lopen en dat kan een hele tijd duren.Het zoekt en vervangt kapotte onderdelen van Windows.
    Niet afbreken dus.
    Na afloop moet je je pc opnieuw starten. Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Succes.

eevee60 vindt dit leuk.
  4. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Roon hartstikke bedankt voor je uitleg.
    Voor mij is t acabadabra, maar k weet dat k iets
    moet doen. k Ga zo snel mogenlijk mijn lap-doc bellen!
    Nogmaals dank je wel

gr omaatje

5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Succes.
    Als het je lap-doc niet lukt open je een nieuw draadje.
    Kan deze op slot.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.