renzo

Discussie in 'Overig archief' gestart door Wendie, 13 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    rarara ik zie nu net een OA voor renzo van 24 uur... het is dat ik wat aan het zoeken was maar anders had ik deze over het hoofd gezien aangezien hij niet op vetgedrukt stond.... Ik heb deze OA echter nog niet gelezen of gezien dus hoe kan ie dan op 'gelezen'staan (niet vetgedrukt dus)
     
  2. margreet64

    margreet64 Forumbeginner

    Wanneer is Renzo? Was het vorige week, morgen of volgende week? Er staan helaas geen data bij. Erg verwarrend.
     
  3. buikie1512

    buikie1512 Forum-baron

    van dinsdag 14:00 tot woensdag 14:00 uur is een test.
    wanneer renzo voor meerdere dagen is is nog niet bekend.
     
  4. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    Ik had hetzelfde probleem. Ik kwam in een kletsdraadje er achter dat renzo kwam.
    Het wordt niet bold, omdat er geen bumpje wordt gegeven.
    Hier is al eerder over geklaagd, omdat we zo de informatie kunnen missen of pas laat zien.
    Het argument dat gegeven werd, dat het in de kalender te zien is, vindt ik niet valide, zolang je op het home menu niet kunt zien, dat er iets in de kalender gewijzigd is.
     
    .babouska. vindt dit leuk.
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Wendie bedankt
    ook hier die aankondiging gemist
    Ik denk altijd dat als er iets nieuws geplaatst is het dan "Vet" komt te staan
     
  6. polkey

    polkey Oudgediende

    Blij dat je een topic hebt geopend, blijven we alsnog goed op de hoogte.
    Want ook deze gemist, staat zelfs op de 3e plaats dus wie kijkt daar nou :eek:
     
  7. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Ja, ik lees het nu ook. Even afwachten dus.
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Waar staat dit dan van Renzo? In de OA kan ik het niet vinden?

    Al gevonden staat bij events. Zat verkeerd te zoeken. :wuerg:
     
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En een link bij de speculaasjes.
     
  10. Toontje2

    Toontje2 Forum freak

    Zoals reeds vermeld kan je alle komende events die worden aangekondigd terugvinden in de kalender. Het is ons inzien makkelijker daar 1 of 2 keer per dag te kijken dan alle aankondigingen in de gaten te houden en voor jezelf te noteren. Zeker gezien het feit dat er vanuit de kalender naar de betreffende aankondiging / F.A.Q. / mededeling gelinkt wordt.
     
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel wederom voor de tip van de kalender. Ik vergeet steeds dat die kalender er is. Het is van mijn kant zo'n automatische piloot om naar de OA te gaan. :eek: Kan het maar niet afleren. xD
     
    -mikmak- en .babouska. vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik zag dat Renzo er was omdat er een ongelezen post was bij de speculaasjes. Dus die kalender kan handig zijn voor het overzicht, vooral ook om snel te zien op welke dag een datum eindigt, maar ik kijk 20 tot 50x op een dag wat voor nieuwe reacties er zijn, en ik vind het jammer dat de OA rubriek niet op ongelezen staat, daar ga ik echt niet iedere keer weer voor naar de kalender. Het pittige event is wel gelukt om zonder bumpje op ongelezen te krijgen.
     
  13. ayla2008

    ayla2008 Regelmatige auteur

    ik vond het oude forum toch beter. Ik miste minder aankondigen. Nu kom ik er vaak de volgende dag pas achter. En als je 1 of 2 keer per dag naar de kalender gaat, is dat meestal voor niets en met mijn geluk net voordat de aankondiging wordt geplaatst. Dus zie ik het pas 12 of 24 uur later, terwijl ik regelmatig op het home menu kijk.
    Het afgelopen event, heb ik ook alleen gezien, omdat de faq werd geactiveerd. Ik vindt het op deze manier een echte achteruit gang.

    En dat onthouden valt echt wel mee, aangezien ze toch pas 24 uur voor de start worden geplaatst.
     
  14. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    En toch snap ik niet helemaal waarom de nieuwe aankondigingen (ook van events e.d.) niet ook vetgedrukt kunnen worden. Dat gebeurt nu toch ook bij bijvoorbeeld de mini-events. Het is verwarrend als dit niet telkens op de zelfde manier gebeurt. Wat is er op tegen om het en vetgedrukt, en in de kalender te zetten? Zo kunnen alle spelers kiezen voor de manier die zij prettig vinden. Het forum is er toch ook om de spelers van dienst te zijn? Welnu dit is een vraag vanuit meerdere spelers. Ik ben die vraag tenminste al op verschillende plekken tegen gekomen
     
    -mikmak-, robbiefarmer en .babouska. vinden dit leuk.
  15. Wandermans

    Wandermans Gevorderde

    Bij mij stond de aankondiging ivm Renzo ook weer als gelezen, terwijl het event van de knechten 12/13 okt wel als ongelezen staat, omdat het erna komt is het verwarrend en kijk je dus over renzo.

    Toontje, ik vind die kalender super, is echt een handig overzicht, maar vervangt niet de functie 'ongelezen'.
    Ik zie vanop de home page dat er een ongelezen bericht is en dan pas klik ik het open. Als er schijnbaar niks nieuws is dan ga ik ook niet elke keer in de kalender kijken.
    Mss oude gewoontes, of gewoon een manier van het forum lezen... bij alle andere posts komen de nieuwe berichten immers nog steeds als ongelezen.
    Zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn als de kalender aangeeft dat er iets nieuws in staat.
     
    -Coco1968- en .babouska. vinden dit leuk.
  16. Wendie

    Wendie Forumbewoner


    ik denk eerder gezien het feit dat OA's nu verspreid staan over meerdere onderdelen (wat het heel onoverzichtelijk maakt, echt een nadeel van het nieuwe forum hoor)

    en daarbij: in de OA hoort alles te kloppen.... de kalender kijk ik nooit in, weet niet eens waar ik die kan vinden; ik zoek al genoeg op dit forum en zou het fijn vinden als gewoon alles overzichtelijk in de OA vermeld wordt en dan ook op een dusdanige manier dat we het ook meekrijgen en niet zoals nu het geval is... zie maar hoeveel reacties hierop komen, dus ik denk dat het eerder aan de nieuwe manier van communiceren op dit forum ligt en vind het dan ook heel erg 'makkelijk' om nu opeens naar een kalender te gaan verwijzen: het dient gewoon in de OA te kloppen (mijn mening, geen aanval)

    zo te lezen ben ik niet de enige die deze nieuwe manier niet handig vind en aangezien wij spelers ook de gebruikers van het forum zijn, is het misschien toch handig als BP dit in overweging zou nemen
     
  17. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Aangezien dit niet een langer een vraag om informatie is maar een discussie heb ik het draadje verplaatst naar de discussiesectie.

    Op het oude forum zou dit draadje nu staan in de sectie Kletspraatjes, want dat was daar de plek om met in elkaar in discussie te gaan, maar op het nieuwe forum moeten jullie het doen met de sectie Speakers corner. En ik weet nu al dat sommige mensen dat geen ramp vinden, en anderen zelfs een verbetering.

    Toch zal iedereen het moeten doen met het forum dat we nu hebben, er is geen weg terug naar het oude forum.

    In dit nieuwe forum zijn diverse zaken beter georganiseerd, met name in het Hoofdkantoor. Niet meer alles door elkaar, neen, nu gewoon overzichtelijk gescheiden de OA's over algemene kwesties, de OA's over technische kwesties, de OA's over events en de OA's over bugs en vernieuwingen in de dagelijkse praktijk van het spel.

    Ja dat is even wennen.

    Maar uiteindelijk is het beter. Voor het terugzoeken, voor het overzicht.
    Zeker, forumgangers moeten soms in meerdere secties kijken om alle informatie te hebben. maar op basis van de datum en het onderwerp kan ieder zien wat nieuw is.

    Voor de duidelijkheid: of een topic of een sectie vet verschijnt wordt niet bepaald door het team maar door het programma dat het forum op je scherm brengt.
    Wij noch BP kunnen kiezen om iets wel of juist niet vet te maken.

    Bovendien, ik kan het genoemde probleem niet reproduceren.
    In alle browsers, met verschillende (test)accounts, op verschillende desktops, laptops en tablets, overal zie ik de secties (subforums) waarin 1 of meer door dat account ongelezen berichten staan vet, en in de sectie elk ongelezen bericht, maakt niet uit hoe oud, ook vet.
    En heel voorzichtig wil ik hier dus wel stellen dat nieuwe berichten zowel het bericht als de sectie vet maken totdat het bericht cq alle berichten in die sectie gelezen zijn.

    Heel voorzichtig want...
    misschien dat het besturingssysteem en de instellingen van de browser(s) nog een rol spelen.
    Daarvoor zou ik moeten weten in welke besturingssystemen en welke versie van welke browser deze forumactie anders gebeurt.
    In al mijn testen komt het in elk geval niet voor. En ja, dat testen heeft me ettelijke uren gekost,

    Voorlopig zie ik geen reden om OA's in de algemene sectie, de technische sectie, de event sectie, of de ontwikkelaars sectie, van een bump te voorzien.
    Volgens mij is het een kwestie van wennen en goed kijken.

    Er werd ook nog de vraag gesteld waar die kalender dan wel mag zijn.
    Beetje verdrietig word ik daar wel van.
    Hebben we een nieuw forum, met een uitermate overzichtelijke indeling, en bovenaan elke pagina de brede balk met de beschikbare extra's. En daar staat in koeienletters KALENDER.
    Als dat al niet gezien wordt... als daar al niet op gelet wordt... dan maakt wel of niet vet niks uit.

    Wij zoeken geen extra vrijwilligerswerk. En ik heb nog geen steekhoudende argumenten gezien om wel extra werk te doen en bumpjes te geven.
    Maar deze thread blijft nog open, dus verras me.
     
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik begrijp niet hoe je zo uitgebreid kunt testen, en niet kunt constateren dat OA's en FAQ's die onzichtbaar gemaakt worden en later zichtbaar op gelezen staan. Terwijl alle reacties hier op hetzelfde wijzen. Je zegt dat we aan de datum kunnen zien wat nieuw is, maar ook dat is dus helaas niet waar. Het kan zijn dat ik morgen een OA voor mij leesbaar heb staan die de datum van maandag heeft.
    Dat was dus ook het geval bij Renzo. Deze is donderdag al op het forum geplaatst. Helaas heeft niemand dit in het weekend al kunnen lezen. En op het moment dat er dan al een nieuw event is, komt deze dus ook nooit op de homepagina op het forum. Daarvoor moet je de events langs om te kijken of er tussen de oudere gelezen events nog iets is wat je niet eerder gelezen hebt. Ja, dan gaat de kalender gemakkelijker.
    Het maakt voor mij geen verschil of ik in google, explorer of met puffin op het forum kom. En volgens mij heb ik overal de laatste versies, maar ook de voorgaande versies maakt geen verschil. Op het oude forum hadden we het zelfde probleem tot jullie bereid waren een bumpje te geven. Nu worden we verwezen naar de kalender. En zoals iemand al aan gaf: wanneer jullie bij de kalender een aanpassing kunnen doen waardoor het zichtbaar wordt dat er iets nieuws gekomen is, zijn we ook blij.
    Bij de opmerkingen over het nieuwe forum werd aangegeven dat het ook rechts in het lijstje komt te staan, maar ook dat was bij Renzo niet het geval.
    Wanneer jullie bij het zichtbaar maken een bumpje geven, mogen er daarna 20 nieuwe meldingen komen, maar blijft deze op ongelezen staan. Een zichtbaar gemaakt bericht is de ongelezen status kwijt.
     
    Wandermans vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.