Puffin

Discussie in 'Help archief' gestart door grannycool, 11 Juni 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grannycool

grannycool Forumleerling

Als je puffin niet meer kan gebruiken wat is dan de vervanging voor deze app op je ipad?
    grannycool

Bij mij was de melding 1juli is de gratis versie niet meer te gebruiken.
    de betaalde versie blijft voorlopig wel werken.
    maar is er een alternatief?

Laatste bewerkt: 11 Juni 2019
  2. janniekwak

janniekwak Levende forumlegende

Wat bedoel je met “ niet meer gebruiken”?

3. jopie

jopie Forumkenner

precies zoals ze vraagt
    ik kan hem ook niet meer gebruiken

4. vinc05

vinc05 Forum freak

klopt gisteren een mail gehad van puffin dat de gratis versie per 1 juni offline zal worden gezet.
    De reden was dat apple de updates niet meer wilde in de appstore.
    De koopversie zou nog wel enige tijd doorlopen om de klanten tijd te geven wat anders te zoeken.
    Maar ook die zou na verloop van tijd verdwijnen.
    Ja ja die appel is groots.

Laatste bewerkt: 11 Juni 2019
  5. -doppie-

-doppie- Levende forumlegende

bij mij werkt puffin nog met android

6. vinc05

vinc05 Forum freak

ik heb een gekochte versie en een gratis versie werken tot nu toe beide nog.
    Dus afwachten maar wat er volgen gaat.

7. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

:eek:o_O Leest met grote schrik jullie berichten :wuerg: Heb mij afgelopen 2 weken nog prima met puffin kunnen redden...natuurlijk wel met de gratis versie :music:
    Meteen nu gekeken nog op de foon ...Hij doet het nog ... heb geen ipad ...is dat ook nog van belang
    ... Euh euh Help :eek:... Dan zullen de Hofjes Boerderijtjes zomers steeds vergaan :wuerg::cry:

harm-jan70 vindt dit leuk.
  8. vinc051

vinc051 Forum-overlever

9. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Naar aanleiding van de vraag heb ik even een onderzoekje gedaan.

Gebruikers van Puffin op andere dan Apple-toestellen hoeven zich nu nog geen zorgen te maken.
    Op termijn kan dat anders zijn want als updates via Apple niet meer toegestaan worden en dus de klandizie afneemt zal Puffin op zeker moment niet levensvatbaar meer zijn.
    Maar dat is nog niet aan de orde.

Voorlopig zijn ook na 1 juli iPhone en iPad gebruikers met de betaalde versie nog veilig, de nieuwe Apple voorwaarden hebben te maken met de inkomsten uit advertenties. Deze worden in de betaalde versie niet getoond maar dat garandeert niet dat Apple later geen tweede stap zet.

Apple heeft namelijk eisen gesteld aan de technische inrichting die browsers op hun platform moet hebben, deze moeten gebaseerd zijn op de Apple Webkit en daaraan voldoet Puffin niet. De eis is er niet vanwege veiligheid van de browser, maar omdat Safari een deal heeft met Google en gebruik van andere browsers hun inkomsten bedreigen.
    Daaraan kan weinig worden gedaan (of je moet actie gaan voeren op sociale media, de gebruikte hashtags zijn #BadApple en #QuitUsingSafari).

Op dit moment werken zowel de gratis als de betaalde versie nog op iPhone en iPad.
    Per 1 juli zal de gratis versie niet meer te krijgen zijn en waarschijnlijk na de eerstvolgende IOS-update ook niet meer werken.
    De betaalde versie is een onzekere factor, want de aankoopprijs is deels naar Apple gegaan en daarom kan er nog wel een poosje over schadeclaims geprocedeerd worden (in de VS) als die wordt uitgeschakeld door Apple. Maar mogelijk worden updates wel tegengehouden zodat de browser niet verder ontwikkeld. Dat is koffiedik kijken en daar ben ik eerlijk gezegd niet zo goed in.

Er is zover ik weet geen alternatief voor het gebruik van Flash op smartphones en tablets, en dat zal er ook niet meer komen aangezien Flash zelf aan zijn laatste levenscyclus is.
    En nadat Farmerama overgaat op Unity als drager voor het spel is ook helemaal niet zeker dat het dan nog mobiel te spelen is. Dat zijn ontwikkelingen die wij scherp in de gaten houden maar waarover geen enkele zekerheid is te geven. De Unity-versie in ontwikkeling is gebaseerd op gebruik in browsers van pc en laptop. Uitbreiding naar andere platforms is weliswaar wel voorzien maar pas een volgende fase.
    (Ik zeg het er maar bij, dit is geen officiële informatie maar voordat je geld steekt in een betaalde puffin-versie kun je maar beter weten dat de mobiele toekomst nog niet vast staat; omzetten naar unity is een gigantisch karwei en resultaten met de accounts waarmee we de tests spelen zijn beslist positief, dat komt goed. Mobiele browsers worden echter niet in de huidige test betrokken).

Voor gebruikers van iPad en iPhone is dus het enige wat ze kunnen doen op sociale media een storm ontketenen waar Apple gevoelig voor is. Nederland en België zijn samen te klein voor deze actie, maar de hashtags zijn internationaal dus aansluiten daarbij is zeker de moeite waard.
    En als Android of Windows gebruiker je hierbij aansluiten zeker een blijk van solidariteit.

BoerAnnelies, owl., stardom en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ha Ron, hartelijk dank voor je moeite en onderzoek ... Hofje kan dus deze zomer nog met een gerust hart door xD

Maar op vreemde forums enz waag ik mij niet :oops:

Sintra98 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  11. bibi9999999

bibi9999999 Teller

Zou wel jammer zijn want speel farmerama 75% op mijn ipad en 25% op de pc ..
    smorgens pak je de ipad gewoon sneller dan dat je een pc gaat opstarten.....

Sintra98, BoerAnnelies en boemer49 vinden dit leuk.
  12. grannycool

grannycool Forumleerling

Heel erg bedankt Ron voor de uitgebreide uitleg, het is duidelijk!
    groetjes grannycool

13. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

snik...kan ik na 1 juli in de weekenden geen farmpje meer spelen........:cry:..en ook geen maand lang kadootjes ophalen zoals de adventkalender..snotter

Laatste bewerkt: 12 Juni 2019
  14. RonSchoof

Ik heb nu een browser-app die ook op iPad/iPhone werkt gevonden, niet gratis (5,49) maar als ie werkt misschien de moeite waard.
    Maar ik ga eerst testen of het iets is voor Farmerama. Want ik adviseer het niet als ik het geen alternatief vind.
    Als ik de naam noem is het nog steeds wel een betaalde app, en ik probeer altijd gratis.
    Maar die optie is er niet.
    Nu eerst proberen of deze app werkbaar is.

Sintra98, Borkie, HofvanDromen en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. vinc051

vinc051 Forum-overlever

Ik hoop dat je positieve ervaringen hebt met de browserapp die jij gevonden hebt.
    o_Ok ik ben toch wel veel via de ipad spelletjes aan het doen,
    dus zou erg welkom zijn als er een andere app is als puffin niet meer kan.
    Bedankt Ron ik wacht in spanning op de uitkomst van je onderzoek.

16. chicken65

chicken65 Forumleerling

Ik ben ook reuze benieuwd naar de ervaringen!

17. -Angelgurl-

-Angelgurl- Grote forummeester

Bedankt voor het uitzoeken. Wel heel jammer dat puffin ermee gaat stoppen. Want het is/was toch wel erg handig dat je kan spelen als je niet thuis bent.

18. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

ja, en dan kun je ook niet dagelijks naar bommel.........:oops:

-Angelgurl- vindt dit leuk.
  19. mmans

mmans Forum-hertog

Jakkie, wat een vervelend bericht, voor een fanatiek speelster als ik! Op mijn laptop en tablet heb ik blijkbaar niets te vrezen, maar in de pauzes op het werk ff op de telefoon (iphone dus) zal dan niet meer lukken. Zullen events nog wel moeilijker gaan worden :( Jammer, jammer, jammer.
    Ik hoop, dat die nieuwe app uitkomst gaat bieden :) :)

20. RonSchoof

Het ziet er goed uit.
    Hoewel ik liever Puffin zou behouden is de door mij gevonden browser alleszIns acceptabel.
    En wel zodanig dat ik er een faq over aan het voorbereiden ben.

De browser kent twee (beide betaalde) versies, dus dat wordt wel een keuze maken maar daarover lees je meer als de faq klaar is.

Bedenk echter wel, dit is service en niet een advies van Farmerama.
    Maar het lijkt me handig dat dit bij de hand is als Puffin daadwerkelijk stopt met leveren van Flash.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.