Puffin

Discussie in 'Help archief' gestart door janniekwak, 9 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Ik gebruik Puffin alleen om het forum te checken als ik een faq verwacht en geen zin heb om in te loggen op mijn computer. Gelukkig kan ik nog steeds op het forum. Verder speel ook ik alleen op een computer.
    Mijn punt was eigenlijk dat de playstore en de appstore totaal verschillend zijn . En eigenlijk niet met elkaar te vergelijken zijn.

2. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Hoewel de manier aankoop verschilt of je de apple-versie of de androidversie hebt, puffin geeft dezelfde functionaliteit.
    De browser werkt hetzelfde en je opties zijn ook hetzelfde.

Desondanks, het zijn verschillende platforms dus er kunnen ook andere redenen zijn waarom iets op de ene tablet of smartphoon wel gaat en op een andere niet. Dat is niet anders dan de enorme variatie met gewone internetbrowsers op pc of laptop.

Een ander verschil is, het werd al genoemd., de betaalde versie (eenmailg € 3,99 in de appstore, € 2,91 in de playstore) en de gratis versie.
    Als er veel dataverkeer naar de puffinservers is zullen betaalde versies voorrang krijgen of een grotere ruimte om mee te werken.
    Bij puffin zit de browsercache alsook zaken als de flashcookie op webruimte van hun servers.
    Dus het zou zomaar kunnen zijn dat er momenteel voor de gratis versie te weinig ruimte beschikbaar is en je dus daarom niet verder laadt. Maar ik heb daarover niets gelezen en geen mededeling van hun kant gezien dus het kan ook heel goed iets anders zijn.

Net als anderen zonder problemen in dit draadje heb ik de betaalde versie.

---

Nog wat over het feit dat je soms de Engelstalige versie krijgt.
    Als je www.farmerama.nl gebruikt (en opslaat als bookmark) en eventueel de eerste keer de taal terug op NL zet, dan hoef je geen problemen te hebben.
    Tenminste, als je maar steeds weer inlogt via die bookmark.

Gebruik je de "terug naar inloggen" knop, of de inlogpagina als je uitgelogd bent door externe omstandigheden, dan kom je op bigpoint.com en die kijkt naar het ip-adres.
    En omdat je op de Amerikaanse Puffin-server zit is je ip-adres ook Amerikaans dus krijg je de Engelse versie voor je neus.

Daxter1966 vindt dit leuk.
  3. slakje64

slakje64 Gelegenheidsauteur

bedankt voor de vele informatie.
    kan nu toch terug via puffin verder spelen,

4. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Bij mij werkt de gratis versie weer prima:)

5. janniekwak

janniekwak Levende forumlegende

Hartelijk dank voor alle support!

6. ikeliza

ikeliza Regelmatige auteur

bij mij doet de gratis versie t nu ook gisteren eraf gegooid en net opnieuw erop gezet.

7. hihi64

hihi64 Gelegenheidsauteur

weer iets nieuws op puffin, maar ten goede het spel gaat nu vrij snel en vlot ,
    gelukkig maar want nu kan ik terug elke dag op mijn boerderijtj e werken.
    :music:

-Coco1968- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.