productietijd voer bahamarama

Discussie in 'Overig archief' gestart door Vitani94, 7 November 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    Toen er nog maar een handjevol verschillende tropische dieren waren was een productietijd van bijna een uur per eenheid voer voor sommige soorten geen probleem, maar de combinatie van ruim 50 verschillende soorten dieren en dat bijna iedere week wel een event is met een gewas dat op de akkers moeten van de gewone boerderij begint er bij mij voor te zorgen dat ik te hard door mijn voorraad ga om bij te kunnen vullen met de productietijd die staat voor het voer van bijvoorbeeld de kamelen en panda's. Hebben meer spelers dit probleem of hebben jullie tips voor hoe ik mijn strategie aan zou kunnen passen?
     
    -matthias1952- en Butsmuts vinden dit leuk.
  2. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    je bent zeker niet alleen. Ik heb het grote geluk dat ik op 3 queesten na door de queesten op BaHa heen ben, en dus verlost van dat probleem.( geen aardappelbloesem en okapi)

    Soms is het goedkoper om het dier te kopen dat het voer te maken,
    of om de gewassen voor het voer te kopen ipv te kweken.
    Daar deed ik altijd scherp op letten.

    Voor de Farm questen waar BaHa dingen voor nodig zijn kijk ik of het slimmer is om het product te kopen ipv
    het gewas, diervoer en dier en dan uiteindelijk het tapijt te maken.

    Ik verdien altijd goed met mest verkopen, of met gewassen die voor een event nodig zijn. Daarmee verdien ik dan de BD. Al loopt de prijs van sommige producten wel heel hoog op. ( idioot hoog soms)
     
  3. anita-144

    anita-144 Regelmatige auteur

    Zelf ben ik niet zo een marktganger, dus mijn oplossing is "met geld".
    Af en toe koop ik premium of molenabo. Daarbij wordt de tijd van voedselproductie de helft.
    En ja, juist die lange dingen zet ik dan in de molen....
     
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zet zo veel mogelijk stal-upgrades neer (liefst roze of neon), dan levert één voertje immers meerdere dieren op. En ik zet altijd maar een beperkt aantal soorten tegelijk neer, die ik dan favoriet maak in de molen zodat ik in één oogopslag kan zien welke voersoort op dreigt te raken.
     
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Juist als er een event is op de "gewone Farm" kun je de gewassen maken voor het voer van de kameel en de panda. Naar ik van uitga dat je dan toch knechtjes en een wac hebt lopen. Je kunt dan ook gedurende het "gewone farm" event de molen op bama laten draaien gedurende het event loopt.

    Voor mijzelf sprekende : De hele lange voertijden zet Hofje aan als zij niet aanwezig is op de Roze Hof. In de vakanties en dergelijke dus. Of in de nacht /slaap tijden. En dan natuurlijk wat kleinere hoeveelheden.

    Kijken of voer kopen goedkoper is en dergelijke houd Hofje zich niet mee bezig. Ben geen tactische of alles uitzoekende Boerin.
     
  6. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    Als er een event is op de gewone farm dan zet ik stallen neer op het tropische deel (en andersom) om aan mest te komen zonder dat ik op dag 2 van het event al failliet ben. 0ok met WAC is mest een belangrijk hulpmiddel, het kan soms net het verschil maken tussen 2 of 3 keer op een dag kunnen oogsten. Vanwege hoe lang die soorten voer er over doen plaats ik die dieren liever niet tenzij ik echt niet meer verder kan met quests.
     
    Butsmuts vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.