Producers nieuwsbrief Oktober 2013

Discussie in 'Hoofdkantoor archief' gestart door Toontje2, 14 November 2013.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Toontje2

Toontje2 Forum freak

Hallo Farmerama!

Omdat ik redelijk nieuw ben bij Farmerama, begin ik met het voorstellen van mezelf. Mijn naam is Souni, ik ben 32 jaar en kom uit Canada (vrouwelijk, voor het geval je dat graag wilt weten – ik weet dat mijn naam dat niet verklapt ). Ik woon sinds 6 jaar in Duitsland en ben 4 jaar bij Bigpoint. Ik ben dus de nieuwe producer.
    Sinds een paar maanden zit ik nu bij Farmerama en ik voel me al helemaal thuis bij dit uitgebreide top-spel!

Toen ik bij Farmerama kwam, had het technische probleem, de « plotselinge logouts » mijn hoogste prioriteit. Vorige maand hebben we iets gevonden en konden het probleem, dat verantwoordelijk was voor bijna 100.000 onverwachte logouts per dag, oplossen en hebben we ook de performance verbeterd.
    We zijn nog niet helemaal klaar met de technische verbeteringen hieromtrent, maar we zijn inmiddels al wel zo ver, dat we weer kunnen beginnen met het focussen op andere dingen. Naar mijn mening zijn dit de volgende prioriteiten:

1. Mentorsysteem: Zoals jullie vast allemaal weten, werkt het mentorsysteem niet helemaal naar behoren. Zelfs als alles goed zou werken, blijven we met een grote discrepantie zitten tussen het aantal nieuwe spelers per dag en het aantal actieve spelers per dag, dus moeten we het systeem opnieuw gaan analyseren … en daar zijn we mee bezig! Eventuele ideeën die er liggen:
    a. Mogelijk maken dat je zelf de talen/landen kiest waar je een kuiken vandaan wilt hebben, zodat de kans op een kuiken groter wordt.
    b. Een betere integratie van het mentorsysteem in de vriendenlijst.

Onthoud echter 1 ding: analysering en herziening van het mentorsysteem is een gigantische taak, en 10 mensen kunnen het niet 10x zo snel doen als 1 persoon! We werken nu aan een concept en dat is mijn belangrijkste prioriteit, maar we zullen niet binnenkort al kunnen beginnen met het werken aan de feitelijke codeherziening. Ik denk dat het niet eerder dan ergens in het voorjaar van 2014 gedaan kan worden.

2. Meer ruimte/nieuwe event-methode: Het is altijd lastig om een genummerde lijst met prioriteiten te maken, want er is zoveel te doen! Maar ik zou zeggen dat meer ruimte en een nieuwe event-methode allebei als volgende op de lijst van meest belangrijke punten staan.
    a. Nieuwe ruimte: Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar we kunnen jullie echt niet gewoon een nieuw speelveld geven. Hier zijn een heleboel redenen voor, maar in het kort komt het hier op neer: vanuit technisch- en gamedesign-standpunt zou het niet logisch zijn. Wat we wel kunnen doen, is jullie een ruimte geven waar je de extra bomen, stallen en items kwijt kunt (dus niet alleen de inventaris) – ergens waar je het als decoratie neer kunt zeggen of misschien zelfs wel de extra zaken kunt gebruiken, maar dan met nieuwe spelregels eraan vast . We zullen jullie hier meer informatie over geven, zodra deze beschikbaar is.

b. Nieuwe event-methode: Dit is lastiger dan je denkt! We weten dat jullie eventplanten haten, maar het zijn goede ‘evenwichtbepalers’ – ze zorgen ervoor dat laaglevelige spelers (bijna) net zoveel kans maken op het voltooien van een event dan de hooglevelige spelers (al maken de extra speelvelden het voor de hooglevelige spelers wel gemakkelijker). We zullen blijven proberen om een manier te vinden die nieuwe events leuk en uitdagend houdt voor alle spelers.

3. Nieuwsscherm/gebruikersinterface: We hebben een aantal ‘layers’ die niet helemaal duidelijk zijn – ik wil ze duidelijker maken, zodat meer mensen beter begrijpen wat er allemaal gaande is. o_Ok willen we zaken duidelijker en vroeger in het spel aankondigen en niet alleen maar op het forum.

4. Plantbewerkingen: Ik zou erg graag de plantenveredeling willen veranderen! Maar bij alle zaken die hierboven genoemd staan; de zaken waar we momenteel aan werken en die eerst voltooid moeten worden en de events die we hebben, valt er nog een heleboel te doen! Dit zal dus nog een tijdje op zich laten wachten.

Je vraagt je misschien af waar we momenteel aan werken? Ik kan het niet allemaal specificeren, maar hier is een kort overzicht:
    • Coöperatie vormgeving: De layers voor de coöperatie zullen helemaal worden herzien, zodat ze beter passen bij de “nieuwe” Farmerama-stijl en duidelijker zijn voor nieuwe spelers.
    Nieuwe features zijn:
    o Je zult door alle fases van een quest kunnen scrollen, zonder dat je eerst de vorige fase hoeft te voltooien, zodat je vanaf het begin al alle beloningen kunt zien en dan zelf de keuze kunt maken of de quest aantrekkelijk voor je is.
    o Filters zodat je kunt kiezen om alleen Bahamarama questen, alleen event questen, etc. te zien
    • Boerenrad herziening: Het ontwerp voor het boerenrad, zodat deze leuker wordt (en meer oplevert) is bijna klaar en daar wordt al hard aan gewerkt. Previews zullen binnenkort komen!
    • Natuurlijk zijn we daarnaast altijd aan het werk met events, zoals bijvoorbeeld Halloween, o_Ogstfeest enz.

Ik zal nu enkele vragen beantwoorden die door de internationale supportteams zijn aangeleverd!
    • Is er nieuws over het Cadeau & Ruil-event?
    o Ik ben bang van niet. We hebben de code bekeken en het zou moeten werken … dat deed het de laatste keer duidelijk niet, maar we denken dat hardware problemen hiervan de oorzaak waren en die zijn inmiddels opgelost. Als we het testen in “perfecte” omstandigheden werkt het – maar we kunnen de omstandigheden niet nabootsen alsof het event online is en jullie allemaal bezig zijn met het geven en ruilen. De volgende stap zou kunnen zijn om het event opnieuw live te zetten met de waarschuwing dat het een test is en dat het zou kunnen leiden tot verlies van items – we overwegen die optie nu.

• Zijn er plannen om de spelers meer opties te geven voor het verkrijgen van gouden bananen?
    o Ja! Afhankelijk van het tijdstip dat deze nieuwsbrief verschijnt, kan het zijn dat je er al enkele hebt gekregen tegen de tijd dat de nieuwsbrief online staat. We gaan ze invoeren als event- en questbeloningen, Renzo-prijzen en misschien nog op andere wijze.

• Zullen er in de toekomst nieuwe eilanden bij gaan komen?
    o Natuurlijk!

• Staat er een intercity (net als de Zaailingen-express) gepland met stallen?
    o Daar zijn we momenteel hard mee aan het werk! Om te voorkomen dat er nog meer diersoorten bij komen, zullen de topprijzen in de ‘stallen-intercity’ een compleet nieuw staltype worden, gebaseerd op iets dat veel spelers al een tijdje willen …

• Zullen er nieuwe beloningen in het boerenrad komen?
    o Zoals al eerder aangegeven, zullen er niet alleen nieuwe beloningen, maar zal er ook een compleet nieuw boerenrad komen.

• Renzo’s jaarmarkt – zullen er nieuwe minigames en beloningen worden toegevoegd?
    o Beloningen absoluut. Minigames … misschien. Het duurt erg lang om ze te maken en we hebben het al erg druk …

• Waarom hebben sommige questen en events oogstknechten in plaats van knechtencoupons als beloning?
    o Dat is hetzelfde soort vraag als de vraag waarom sommige questen of events betere of andere beloningen hebben dan andere. We geven betere beloningen voor de moeilijkere en meer uitdagende questen en het zou erg saai zijn als we altijd hetzelfde zouden geven. Bovendien zijn de coupons veel nieuwer, dus ik weet zeker dat er ook nog een aantal oude questen zijn die uitdagend zijn en nog de normale knechten als beloning hebben!

• Waarom hebben sommige landen speciale aanbiedingen of events (voorbeeld: KOH- quest/items alleen voor Duitsland, o_Ostenrijk, Zwitserland)?
    o Dat ligt ingewikkeld! Dit gebeurt alleen in het geval van een samenwerking met externe partners. Soms, zoals met de film KOH ZOK, komt dat omdat de partner alleen in een bepaalde regio werkzaam is (geloof me, de Canadezen kennen Til Schweiger echt niet!). Andere keren, zoals met de Looney Tunes, komt het omdat de partner voor bepaalde regio’s niet wil dat we hun product daar vertegenwoordigen. Ik begrijp dat jullie deze “regio-specifieke” events niet leuk vinden en ik zal het in mijn achterhoofd houden bij eventuele samenwerking met partners, maar ik kan niet beloven dat het nooit weer zal gebeuren – deze samenwerkingsprojecten zijn haast nooit het gevolg van de beslissing van maar 1 persoon.

Willen jullie over deze nieuwsbrief, alsnog verder babbelen, kan dat in onderstaande thread:
    https://board-nl.farmerama.com/showthread.php?t=318256
    .

smitjes vindt dit leuk.
  2. Toontje2

Toontje2 Forum freak

*** bumpje ***