Producers nieuwsbrief November 2013

Discussie in 'Hoofdkantoor archief' gestart door Toontje2, 28 November 2013.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Toontje2

Toontje2 Forum freak

Producers nieuwsbrief November 2013
    Hallo allemaal!

November vloog voorbij en het is alweer tijd voor een nieuwe update van het Farmerama team. Hier in Hamburg is het koud en grijs weer geworden en iedere dag valt er wel iemand ten prooi aan de griep … de winter is dus gekomen! We werken allemaal hard en kijken nu al uit naar de kerstvakantie.
    Voordat ik me ga richten op de vragen van deze maand, zal ik jullie eerst een update geven over de zaken die in oktober aan de orde zijn geweest.

Update: Mentorsysteem
    Zoals ik in de vorige nieuwsbrief al meldde, plannen we een volledige herziening van het mentorsysteem. We weten dat er erg veel bugs in het huidige systeem zitten, maar het zou ons maanden kosten om deze bugs op te lossen en dit zou niet eens alle problemen oplossen, want in het huidige systeem blijft het een feit dat er minder kuikens dan mentoren zijn. Ik weet dat het vervelend is, maar we hebben besloten om ons niet maandenlang bezig te gaan houden met het oplossen van de bugs in het oude systeem, maar in plaats daarvan gaan we ons focussen op het nieuwe systeem: We willen iets dat breder is dan het mentorsysteem zoals het nu is, iets dat het mogelijk maakt om interactie te hebben met andere spelers binnen het spel zelf, dus niet alleen via ingame-berichten. We hebben een paar technische beperkingen waar we rekening mee moeten houden, maar we zijn ervan overtuigd dat we uiteindelijk iets kunnen bieden dat nuttig, functioneel en leuk zal zijn.

Update: Nieuwe eventmethode
    Dit gaat goed vooruit en ik hoop (ik beloof nog niets!) dat we de basisversie van onze nieuwe eventmethode en tijdens de vierde verjaardag van Farmerama kunnen tonen! De eerste keer zullen er enkele elementen van huidige eventsystemen inzitten met daarnaast enkele nieuwe opdrachten. Deze nieuwe opdrachten zullen steeds gevarieerder worden naarmate we de nieuwe methode steeds verder uit gaan breiden. We houden jullie op de hoogte!

Update: Coöperatie
    Zoals soms kan gebeuren, hebben we een paar tegenstrijdigheden ontdekt in de geplande herziening van de coöperatie. Het is natuurlijk altijd beter om dit te ontdekken voordat jullie als spelers ermee te maken krijgen, dus zijn we zogezegd “terug naar de tekentafel gegaan”, om er zoveel mogelijk zeker van te zijn dat onze “verbeterde coöperatie” daadwerkelijk een verbetering voor de meesten van jullie zal zijn. We zijn erg blij met het uiteindelijke resultaat en we hopen dat jullie het met ons eens zullen zijn – het zal niet lang meer duren!

Community vragen - November
    1. Te veel sterren, we kunnen er niets mee!

We zijn bezig met de integratie van enkele “ongebruikte items” in coöperatie-questen en woonhuisbestellingen (de internationale BA’s waren zo vriendelijk om hier een lijst van te maken). Voor de sterren zal er een iets meer uitgewerkte oplossing moeten komen, maar het team heeft al verschillende ideeën voor features voor hoge levels, waar de sterren goed voor gebruikt kunnen worden – we luisteren naar jullie en zijn er dus mee bezig!

2. Cadeau & Ruilevent – wanneer zal het terugkomen?

Zoals ik vorige maand al zei, geloven we dat we de problemen van het vorige event hebben opgelost, maar dat weten we pas helemaal zeker als we het uitproberen. Zo snel mogelijk in het nieuwe jaar, zullen we een “test” Cadeau & Ruilevent houden, die we op tijd aan zullen kondigen, zodat jullie kunnen kiezen of je er wel of niet aan mee wilt doen. We weten nog niet helemaal zeker hoe het precies in zijn werk zal gaan, maar waarschijnlijk geven we een aantal “ruillicenties” en gaan we de spelers waarschuwen om geen waardevolle items te ruilen/verhandelen voor de test, zodat we eventuele negatieve effecten voor de deelnemers zo minimaal mogelijk kunnen houden.

3. Waarom hebben jullie geen speciale beloningen voor de spelers? Zoals een beloning voor de verjaardag van de speler of de ‘verjaardag’ van de registratie ...

Dat is een goed idee en ik zal het doorgeven aan ons game design team. 

4. Wanneer zullen jullie nieuwe cadeaus aan het spel toevoegen?

Er zullen binnenkort 1 of 2 nieuwe seizoenscadeaus komen. Daarna willen we proberen om tenminste ieder seizoen met iets te komen – cadeaus ontwikkelen kost erg veel tijd en de laatste tijd hebben we wat krap in onze tijd gezeten.

5. Wanneer zal de “TOP 5 van mooiste boerderijen”-feature terugkomen?

Helaas is deze feature lang geleden verwijderd (Ik moet bekennen dat ik ook niet weet waarom) en werkt het nu dus ook niet meer, dus we kunnen het niet zomaar even opnieuw aanzetten. Het staat niet bovenaan onze lijst met prioriteiten (Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat er andere belangrijkere zaken zijn waar we ons eerst op moeten focussen), maar de game designers zullen jullie vraag voor een stem-feature (en ook voor meer/betere cadeaus en misschien ook meer interessante cadeau-methodes?) in gedachten houden terwijl ze de herziening van het mentorsysteem/de sociale features gaan plannen.

Dat is het voor deze maand! Nogmaals bedankt voor jullie geweldige vragen.

Ik “zie” jullie snel weer!

Farm_F.A.Q vindt dit leuk.