Praatgroep Zomers Scheepswrak

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 14 Juli 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  2. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

  3. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Heb geen kastanjewolkenrij...dus dat kan ik niet zien en ook niet mee meedoen...en zo denk ik maar vele met mij...
    Vind wel discriminatie:oops:
    Kon altijd goed meekomen met alles...maar het laatste halfjaar zo iets...niet meer...
    en doe dus hoe meer BP vraagt , hoe minder ik mee doe...
    Zijn we eindelijk van die ellendige 8 uurs gewas af...vragen ze weer het dubbele aan aantallen:wuerg:
    Nu ja dat was dan ook wel weer te verwachten:music:

    Gaat maar eens stevig nadenken...hoe nu nog verder te spelen-.-
     
    Borkie, blackscorpion64, sanne1000 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Daar ben ik het ook niet mee eens, zeker nu de sm bomen niet meer terug komen.
    .
    Verder ziet het er wel leuk uit
     
    Borkie, rikmark, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    Ik heb wel de kastanjewolkenrij maar vind het het laatste half jaar ook steeds moeilijker om de fut op te brengen om mee te doen met de events het kost steeds meer moeite om alles te halen en ik stop er steeds meer geld in om SV enz te kopen en dat begint me steeds meer op te breken ik vind het niet erg om er wat geld in te steken een hobby mag van mij geld kosten maar het spel wordt steeds warriger en voor mijn gevoel niet echt leuker en idd zijn we eindelijk van de 8uurs gewassen af krijgen we dubbele aantallen drops maar ik wil niet klagen heb ook veel plezier van farmerama gehad de afgelopen jaren dus ik hoop dat mijn frustratie overgaat en de zin weer terug komt en anders weet ik het ook niet.Ik ben toch iemand die wel graag alles wil halen
     
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tja, ik vind een uitdaging wel leuk. Ik twijfel ook of ik wel alles kan halen, dus ga ik een route uitstippelen hoe ik met zo weinig mogelijk visvoer de wolkenrij met sieritems kan halen. De stallen en stekjes, het supervoer en de knechtencoupon hoop ik daarbij mee te nemen.
    En als ik dan nog tijd en energie over heb, kan ik altijd nog kijken wat ik van de rest doe.
    Ik heb er geen supermest en energie voor over om het hele event te halen.
    Maar morgenmiddag hoop ik wel een betere start te maken dan met het vorige zaaievent. Al is dat nog de vraag met de RL-planning die er staat.
     
    Borkie, m.kreuning, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    De wolkenrij kun je halen met het 'normale' aantal drop-items.
    Er is vanuit gevorderde (en betalende) spelers gevraagd de events meer uitdaging te geven, en de huidige vormen bieden de mogelijkheid de kern-items te halen voor alle hogere levels en extra's voor wie snel gaat en/of er geld in steekt.
     
    Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Het hele spel is natuurlijk behoorlijk ongelijk-.-. Als je niet op het juiste moment aanwezig was of de mogelijkheden niet zag ben je de boot misgelopen. BV het wacrecept heb ik moeten kopen terwijl anderen hem hebben verdiend met een event. De mammoeten vonden heel veel spelers niet aantrekkelijk omdat ze zoveel plek innemen .Nu weten we dat hoeveel te meer hoeveel te beter. De kastanjewolk koste enorm veel fokdieren maar nu weten we dat de veredelde gewassen wel heel snel klaar zijn.

    Als je niet meer met events mee wil doen zou je natuurlijk veel kippen kunnen zetten .Die zijn nu peperduur en de mest zal met dit event ook wel weer schreeuwend duur worden.Van de opbrengst kun je dan weer hoge fokdieren kopen om de coop leeg te spelen.
    Uiteindelijk moet je zelf je spel ervan maken .Af en toe niet meedoen is trouwens errug ontspannend;)

    Dat ik minder goed mee kan komen met de drops komt bij mij omdat ik net als andere spelers bomen ging zetten vooraf aan een event . En hoewel die het bij velen goed doen doen ze bij mij weinig anders dan boomvruchten geven .Alleen de toverbomen geven bij mij drops8).Daarom probeer ik het maar weer eens ouderwets met anjers ,tijdens events droppen die ook goed dus waarschijnlijk van tevoren ook
     
    Borkie, rikmark, hendrika73 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Kan mij daar helemaal bij aansluiten...
    Stom en gek maar farmerama heeft mijn leven in RL ook best wel verrijkt en heb ook via het forum veel geleerd..:oops::inlove:
    Dat is ook een reden om nog niet te stoppen...o_Ok om een aantal spelers waar ik veel aan gehecht ben en die contacten niet kwijt wil...
    Maar het wordt te vaak en teveel allemaal...voor nu dan...
    Vraag me eigenlijk af hoe onze nieuwe Burgemeester daar over denkt...die zit ook nog niet in zo,n hoog level...
    maarja die is natuurlijk nog maar pas begonnen:wuerg: die vind waarschijnlijk alles nog leuk...
    Ik kan gelukkig de verleiding om meer geld te besteden nog weerstaan...behalve dat ik dacht met die raddraaien roze-werkstal te kunnen draaien..maar ja dat was ook een ijdele hoop:cry:

    Ik wil nog wel heel graag level 100 halen..dat is altijd het uiteindelijke doel geweest...nog 40 miljoen...
    ....zucht...nog even dan...maar meer en meer op Hofjes Hofmodus gevoel
    8)8)

    @ Ron
    Dat kan wel wezen...maar dat betekent ook dat meer dan de helft van de *gewone* spelers dus elke keer weer buiten de boot vallen..
    Dat vind ik dan wel een oneerlijke verhouding...

    @ Daxter
    Heb je gelijk in...maar die fokdieren had ik toen ook nietxD
    En ja Hofje weet hoe ontspannend het kan zijn om soms de boel de boel te laten..
    maar dat wil ik mijn buurtjes niet meer aan doen-.-
     
    Laatste bewerkt: 14 Juli 2016
    Borkie, blackscorpion64, snietje1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Welke veredeling heb jij er dan op zitten? Comfortvelden duren altijd veel langer, dus hoe werkt dat?
     
    Borkie, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De veredeling van de 25 % effectievere supermest. In combinatie met een stol,witte onschuld en de kastanjewolk zijn ze direct klaar.
     
    Borkie, LadyPig73, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. tinus138

    tinus138 Teller

    We gaan wel mee doen,na het lezen van het Faq springt nog alles voor mijn ogen,kleurtjes .lijntjes en aantallen.:wuerg:We zien wel waar het eindigt of begint.Wens iedereen die meedoet veel succes.
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is al bij meerdere events aangegeven door spelers dat ze de puzzel om een prijs te halen niet kunnen waarderen.
    Ik waardeer je extra toevoeging in de FAQ ook heel erg.
    Wanneer je bij dit event een weg zoekt ipv alles wilt halen, is er voor de meeste spelers veel mogelijk.
    Deze opzet vind ik dus wel heel leuk.
    Maar de tabel op de fansite vind ik deze keer ook wel heel erg leuk, zelfs uitgeprint om overzicht te hebben.
    Vervolgens nu zelf mijn route uitgestippeld.

    En daarbij komt dus de vraag of zo'n event nog gemiddeld kan worden genoemd. Zonder FAQ heb je geen idee welke weg je moet nemen om met zo weinig mogelijk visvoer de gewenste prijzen te krijgen. En alles zal maar voor een heel klein groepje zijn weggelegd.

    En ik heb de vakjes nageteld van het visvoer, maar volgens mij ben je de gele vakjes vergeten te tellen. Je hebt 73 groene en 5 gele zwart omlijnd, samen 78 visvoer.
    Volgens mij is het wel mogelijk met 73 visvoer, er zijn ook maar 4 sleutels nodig.
     
    Borkie, hihi64, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Er zit 1 klein foutje in coco, maar de vakjes tellen is ook niet makkelijke
    zou 76 zijn volgens die van ron.
    Maar het tellen en vakjes zetten is ook niet zo makkelijk. Ik heb wel 10 keer geteld en toen besloten excel maar te laten tellen:music:
    Op de fansite in mijn tip komt ook de tabel met zwarte vakjes van de makkelijkste weg 73 visvoer!

    Ow en 5 gele want de sticker is niet te ontwijken en dus 3 voor de items 1 voor de sticker en 1 voor de wolkenrij
     
    Borkie, blackscorpion64, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik had even niet door dat de sticker ook een sleutel kost. Ben heel benieuwd hoe je dan op 73 uitkomt. Mij lukt het dan niet.
    Maar zoals je zegt: tellen is moeilijk. Het mag in ieder geval voor iedereen duidelijk zijn dat 20.000 eventgewas en 950 drops ongeveer voldoende zijn voor een volle wolkenrij met daarnaast de stallen, de meeste stekjes, de knechtencoupons en nog wat sterren en mest.
    Ongeveer het dubbele voor de extra sieritems, de grotere hoeveelheden supervoer, de wac, de overige sterren en mest.
     
    Borkie, .babouska., blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ziet er ingewikkeld uit. Moet er morgen even voor zitten
     
  17. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Laat me verassen, en tja je hoeft ook niet voor alles.
    Ik denk dat ik op een account idd ga kiezen:oops: voelt alleen wat ongemakkelijk.
     
  18. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Ik denk dat ik eerst maar een XXL gereedschapskist (alleen BACOOS) naar binnen gooit.
    en als ik bij kom van het sleutelen maar proberen verder te lezen:music:
     
    Borkie, haughthy9846, rikmark en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zo alle tabellen e n reken dingen zijn klaar
    Nu nog uploaden (en die wil effe niet :wuerg: )
    Maar morgen staan ze er zeker op :p
     
    Borkie, daisy17858, voesje en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Kabouter_1

    Kabouter_1 Doorzetter

    Zie ik het nou goed dat je 8 (acht!) knechtencoupons van 12 uur kunt verdienen???
     
    Borkie, daisy17858, voesje en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.