Praatgroep - Winkeltycoon

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 27 September 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Dus de FAQ klopt niet ...

vind dat niet prettig8):wuerg:

2. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

FAQ klopt wel bij inleveren van gewassen/boomvruchten hoort dit schema;

BenodigdhedenBeloningOpdrachtBenodighedenBeloning
    200 Bananen3 Tiki-raadselboom 'Netrani'
    EP-beloningsfactor: 50 TEP * bahalevel
    16.000 Maracuja1 Tiki-mysteriestal 'Titanium'
    BD-beloningsfactor: 50 BD * farmlevel
    200 Mandarijnen5 Susi's Turbomest
    EP-beloningsfactor: 100 TEP * bahalevel
    26.000 Kaneel2 Supervoer
    BD-beloningsfactor: 100 BD * farmlevel
    200 Mango6 Tiki-raadselboom 'Oahu'
    EP-beloningsfactor: 150 TEP * bahalevel
    36.000 Wijndruiven2 Sterren
    BD-beloningsfactor: 150 BD * farmlevel
    200 Kokosnoten1 Roze gelei
    EP-beloningsfactor: 200 TEP * bahalevel
    46.000 Vanille1 Pinky pie-pie
    BD-beloningsfactor: 200 BD * farmlevel
    200 Vijgen3 Gouden banaan
    EP-beloningsfactor: 250 TEP * bahalevel
    56.000 Ananas3 Gouden banaan
    BD-beloningsfactor: 250 BD * farmlevel
    .Die jij had gekopieerd is van het eventgewas en de DI.

3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat is altijd zo geweest. Nooit meer dan 1 per veld. Een gegarandeerde drop is ook wat waard, maar heeft je nu gelijk ook de supermest gekost, anders had je niet gisteren kunnen zaaien en vandaag oogsten.
    Door het hele hoge aantal wat we nodig zijn, was het duidelijk dat dit event kleinere akkers meer op zouden leveren. Maar heel vaak mag je met gelijk meer dan 124 drops blij zijn.

Ik heb net de eerste 10 gewas gezaaid, wanneer die over een uur klaar zijn, zijn ook mijn huisdieren klaar, dus daar laat ik de rest van de oogst op wachten.

Deze is toch echt aangepast, dit stond er gisteren niet.

4. enk52

enk52 Levende forumlegende

5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

LadyFamerieke, daisy17858, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hallo all.
    De eerste oogst was redelijk maar we moeten wel 450 DI per dag halen ,
    Maar we zullen zien
    S6 all Gr Tineke

7. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Einde 1ste dag.
    460 drop items en 1096 gewassen.
    2 velden kwartjes vol gewassen en het 3de veld met rozen.
    Zie morgen wel wat de uitkomst is.

8. rikmark

rikmark Forum freak

Zo net begonnen en 241 DI :inlove: geen slecht begin. @Daxter1966 rozenbottels geven toch meer drops dan anjers, hebben we dat ook weer uitgevonden.
    Nu even een paar keer telen en oogsten.

9. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Tuurlijk buuf! Ik moedig je, ik moedig je aan hoor! xD Ik lever wel wat in, voor de mooie boompjes. :D Heel heel misschien doe ik toch mee voor spek en bonen. :music: Zie wel waar ik uit ga komen. Moedig je mij ook aan?8) Ik heb 149 di gekregen.

Laatste bewerkt: 28 September 2017
  10. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Beste bp,

De droprate klopt niet. Als dit een gemiddeld event is, zou het met normaal fanatiek spelen haalbaar moeten zijn, en dat is het niet.
    Spelers die braaf echt hoog gewas op kwartakkers hebben gezaaid gisteravond, of bomen van 20 uur, halen de benodigde 2200 drops niet in dit tempo. ook niet als ze direct oogsten, 's nachts een lang gewas zaaien etc.

Edit: dit event is vergelijkbaar met het Paasevent van dit jaar. ook toen hadden we 2200 drops nodig, maar kwamen de drops van 5 akkers, nu maar van 3 akkers.
    Bovendien duurde het event toen 6 dagen, en nu maar 5.
    Dus de droprate zal een stuk hoger afgesteld moeten zijn dan toen.
    Ik heb de indruk dat het in ieder geval niet hoog genoeg is afgesteld.

Laatste bewerkt: 28 September 2017
    voesje, daisy17858, blackscorpion64 en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. nientje1950

nientje1950 Forum-commissaris

Denk dat die 2200 drops 1200 drops moeten zijn. dat is veel logischer.

12. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Hier ben ik het zeker mee eens. Ik kan me trouwens niet herinneren dat we ooit zo veel drops hebben moeten inleveren. En dan ook nog van slechts 3 velden.
    Ik heb al heel lang geen moeite met het behalen van het aantal drops, maar ik ga er nu van uit dat ik dit event zeer zeker niet ga halen. Ik vraag me echt af of het aantal te behalen drops wel klopt! Misschien toch een rekenfoutje, please, please?:);):sleepy:

13. LadyFamerieke

LadyFamerieke Forumkoning

Sorry Coco maar het heeft er vanaf het begin gestaan. Ik sla het altijd op en heb het net nagekeken.

En ik denk dat ik mij terug trek, want 450 drops per dag ga ik niet redden, ben al blij met de helft. Ik sluit me daarom ook aan bij het betoog van Farmermikkie.
    Als je qua level onder de 100 bent mis je belangrijke wolkenrijen en gewassen waardoor de boertjes en boerinnen met level 100+ verder komen (verdient hoor boertjes en buitenlui, ik gun het jullie van harte. Maar 450 drops halen per dag en ook nog gewassen kweken gaat het worden. Ik heb nu steenrozen staan en heb wat drops, ik lever dat in en ga stoppen als BP het aantal niet verlaagd. Als het de bedoeling was om meer manden te verkopen is dat bij mij zeker niet gelukt. Veel geluk doorzetters ik blijf jullie hier volgen. :cry:

14. HappyChiefCook1

HappyChiefCook1 Levende forumlegende

@LadyFamerieke : toch volhouden, misschien dat het toch verandert wordt

15. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Gewoon met het event doorgaan Famerieke, meestal komt het wel weer goed.
    Overdag eventgewas (als je overdag kunt oogsten) en in de nacht een lang gewas. Meer kan je niet doen.

16. theav71

theav71 Levende forumlegende

Dat is wel zeker dat het niet hoog genoeg is afgesteld. Als je kijkt hier wat spelers uit de eerste oogst kregen dan zijn de hoogste 241 stuks. Als je dus het hele event 20 uurs bomen of lang gewas zou zetten zou je nog geeneens de 2200 halen. Uit het eventgewas komt ook niet echt veel. Hier had ik 200% oogst gedraaid en dat dus mooi gebruikt om mijn voorraad anjers te verhogen dus hier aan di geen gebrek. Event is zelfs al klaar. Morgenvroeg gaan de mammoetbomen er weer op en dan maar weer mijn supermest voorraad verhogen.

17. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Gewoon lekker doorgaan. Ik ben ook begonnen en heb nu net 10 gewas staan en 149 di. xD Zie wel waar ik ga stranden. Kan in ieder geval wat leuke prijsjes binnen halen. :music: Links ingeleverd voor de boompjes. Die zijn binnen. :D

18. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

Tjee, wat is daar nou leuk aan, een event binnen 7 uur te voltooien. Gefeliciteerd, maar iri voor mensen die nu al denken het niet te kunnen halen.

19. rickvenema

rickvenema Forum-overlever

hoera een flamingomeer uit de mysterie stal had er nog maar 12 xD

20. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Ik zit ruim boven de level 100 maar ga het zonder gooien met sm ook niet redden.
    Nu heb ik 410 drops dat is te weinig als ik weet dat ik gisteren om deze tijd mijn langste gewas heb gezet, dat hadden er minimaal 450 moeten zijn.
    Bp zal vlot met een antwoord moeten komen als ze haar spelers nog een beetje tevreden wil houden
    Net als Mickie zegt ; De droprate klopt niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.