Praatgroep - Winkeltycoon

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 27 September 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyChiefCook1

    HappyChiefCook1 Levende forumlegende

    tjeetje, wat een moeilijk event...,
    dit gaat me een dag of 3 kosten op 2 velden :p
     
  2. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Hier dropt het langste gewas ook het best, op mijn schaduw winnen de bomen nog.
    Dat komt denk ik omdat mijn langste gewas daar rozenbottels zijn, het verschil word wel steeds kleiner.
     
  3. tulpboer

    tulpboer Forumkenner

    bedankt voor jullie antwoord ik dacht echt gouden bananen van mij
    heel veel succes morgen met de qest
    gr tulpboer
     
  4. rikmark

    rikmark Forum freak

    Hier nog een waar de bomen weinig drops geven. Ik haal ze tegenwoordig ook weg, plaats er kwart akkers met anjers, verder menagerie, mammoet bomen en stallen levert tot nu toe de meeste drops op. Ga nu wel een keer het uit proberen met rozenbottels, kijken wat die opleveren.
     
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Nog een leveltje omhoog buuf en dan kun je de trosgierst uitproberen . Die dropt naar mijn inziens ook erg goed:) en je hebt er ook heel veel van nodig voor de teambuilding quest;)
     
  6. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Het klopt dat er max. 43 drops van de gewassen komen, maar daaromheen staan ook bomen, die nog 2x per dag drops geven dus dat komt er nog bij. Bovendien zet ik op de open plek ook stallen en mijn mammoetboom (helaas maar 1). Het verschil met wat jullie aangeven is dan nog zo'n 5-10 per veldje. Omdat ik geen maandknechten heb, maar alleen nog een klein restantje coupons en nu al wat knechten voor 96 uur half geld heb gekocht, zou ik met kwartakkers met de hand moeten gaan oogsten. Het verschil met wat jullie aangeven is dan zo klein dat ik dat niet de moeite waard vind.
     
    eevee60, blackscorpion64, rikmark en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. voesje

    voesje Oudgediende

    Nou ik ben weer van de partij hoor. Alles is op voorraad dus beide balken inleveren en gaan met die banaan.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er zit dus verschil tussen geen nut hebben en geen zin hebben. Je eerste reactie gaf aan dat het geen zin heeft. Maar als je de moeite ervoor wilt doen is de kans redelijk aanwezig dat je meer drops krijgt. Omdat het deze keer om zoveel drops gaat. 440 drops per 24 uur. Dat is veel. Met 4x eventgewas per etmaal moet je 110 drops van 1 oogst krijgen. En er zijn maximaal 128 grote velden. Daarnaast heb je dan natuurlijk nog een aantal bomen op de hoekjes.

    Ik twijfel of de 110 drops wel gehaald gaan worden uit eventgewas. Dus ik heb zojuist mijn langste stallen vast opgezet. En op de hoofdakker heb ik van het vorige event nog halve velden liggen, dus daar gaan vanavond mijn langste gewassen op.

    Verder heb ik vorig event uitgerekend dat ik met de ruimte van 125 grote velden precies 1500 eventgewas per keer heb, en ook deze keer met 8 oogsten klaar ben. Ik laat dus mooi weer de bomen op de hoekjes staan en de pakhuizen blijven ook op het veld.
    In tegenstelling tot de vorige keer en wat farmermikkie ook deze keer van plan is, hoop ik wel 3 oogsten overdag te doen ipv 2. Met water en mest moet dat net lukken.
    Ik kan helaas morgen niet om 2 uur beginnen, dat zal rond half 5 zijn. Nog genoeg tijd om voldoende zaaigoed te maken. En misschien ook wel de eerste volle oogst te krijgen.
     
    eevee60, blackscorpion64, rikmark en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Kun je met die miljoenen morgen lekker uit eten gaan, shoppen of lekker met vakantie? Ow dat laatste kan niet want je hebt een event in het verschiet.
    Of wil je een groot droomhuis op farmerama waar je niet in kan. Uiteraard zelf weten, maar ik vind zolang ik op de markt het een en ander kan kopen en niet snel failliet ga, hoef ik geen miljardair te worden, of ik ben het al, ik let daar niet zo op. ;)
     
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Haha, ik ga toevallig vrijdagochtend voor 3 dagen naar het buitenland. Dus dat wordt nog wel een dingetje met dit event. Morgen maar vol ertegenaan, en dan maar zien waar het schip strandt. Drops kan ik maandag halen met veredeld gewas, en het eventgewas kan ook met 7 of 8 x oogsten klaar zijn. Dus moet ook dit keer weer lukken.
     
    daisy17858, -matthias1952-, eevee60 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Neem aan dat bij het eerste inlever product gewone bananen bedoeld worden en geen gouden?
     
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ja dat zijn gewone bananen, anders zou er wel gouden bananen staan. Overigs is het ook al hier eerder op het forum genoemd.

    Begrijp ik nu goed dat jullie aangeven dat er meer DI komt uit kwartveldjes dan hele velden? Ik hou namelijk niet zo van al dat ombouwen, maar heb van mijn superbuur vanmiddag 12uur knechten gekregen dus dan zou het ombouwen mijn nu niks kosten. Dan kost het alleen morgen meer tijd om een begin te maken op grote velden en te oogsten met de hand.
    Gezien ik niet zo lang geleden een level omhoog ben gegaan heb ik nu ook trosgierst. Die gaat er dus op.
     
  13. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Hahaha, die is goed. Maar ik neem niet aan dat je de Boeren Duiten kan gebruiken. Zit je dan met je miljarden. Wens je veel plezier en rust, want daarna moet je er hard tegenaan. ;)
     
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is gewoon krom om 30 miljoen uit te geven om er 3 miljoen voor terug te krijgen. Wanneer er TEP gegeven werd in plaats van BD, had ik me ook niets van die BD aangetrokken en de TEP binnen gehaald. Wanneer het andersom had gestaan, een paar boomvruchten voor de BD en het gewas voor de EP, had ik dat ook gedaan. Nu verkoop ik die gewassen liever.
    Maar dat je een event compleet wilt doen, ongeacht wat het je kost, kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Om die reden zijn er ook nog steeds spelers die de woonhuisbestellingen leveren.
     
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Tis weer een leuk event met weer zo'n lang gewas, pff. Met gewassen van 6, 7 en 8 uur kan schaap in de avond niets beginnen. Dan is het weer 1x per dag oogsten en het hele weekend weer een inhaal race om alles weer bij elkaar te sprokkelen. Tevens loop je dan ook weer tegen de di aan die je minder krijgt omdat je maar 1x per dag kan oogsten. Aan alle kanten loopt schaap vast met die lange gewassen. Nog niet 1 event mee kunnen doen sinds ik weer ben gaan spelen, alleen maar lange gewassen. De andere gewassen die nodig zijn van Bahama ook niet op voorraad. Dan maar weer een event overslaan. Lekker rustig, begin er gewoon aan te wennen dat ik geen events meer speel. xD

    Iedereen heel veel succes en speel plezier.:music: Schaap gaat weer languit op de stoel toekijken. :music:
     
  16. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Ben er 1 die de gevraagde items liever bij het event inlever dan dat ik ze op de markt gooi. Event half inleveren voelt raar ondanks dat het voor de uitkomst niets scheelt. Niet heel rationeel:eek:, maar zo is het.
     
  17. bobobear

    bobobear Levende forumlegende

    ik ben er zo 1 die alleen kijkt naar wat de totalen zijn voor een event en dan ga ik er helemaal voor.ik kijk dus niet naar de beloningen.ik moet gewoon een event voltooien,het liefst zo snel mogelijk:music:
     
  18. Zoveel gewassen heb ik echt niet op voorraad gaat um niet worden voor mij wellicht alleen de boomvruchten
     
    daisy17858, farmermikkie en eevee60 vinden dit leuk.
  19. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Opa gaat net als velen de rechterrij niet inleveren.
    Ik verkoop het liever op de markt.
    Linkerrij al compleet op voorraad dus die doen we wel eventjes.
    helaas pas morgenavond starten maar we zien wel hoever we komen.
     
    rikmark, daisy17858, voesje en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Ik ook
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.