Praatgroep - Winkeltycoon

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 27 September 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ja, omdat mijn knechtencoupons bijna op zijn en ik niet te veel TG wil uitgeven aan knechten, probeer ik de gewassen zo snel mogelijk binnen te halen. Dan levert een volledig veld ca. 600 gewassen (wel op kwartakkers met wac), dus 3 velden ca. 1800 gewassen. De laatste oogst omdat je dan niet meer hoeft te zaaien levert dan ca. 800 gewassen per veld, dus ca. 2400 over 3 velden.
    5 x 1800 = 9000 + 2400 = 11.400 (dus met 6 oogsten nog maar 500 verwijderd van de benodigde 11.900).
    Dit is dus ook een idee voor mensen die door de week werken en in het weekend wel 2 volle dagen de tijd hebben voor de farm om snel aan genoeg gewassen te komen.

    Ik begin morgen wel eerst op grote akkers met supermest, om zo snel mogelijk op de hoeveelheid gewassen te komen, die ik nodig heb om alle kwartakkers te kunnen inzaaien (dat zijn er dus ca. 600).

    Als ik alle gewassen compleet heb, bouw ik alles weer terug met bomen, stallen en grote akkers, waarop ik met lange gewassen op jacht ga naar de drops.
     
  2. vutter

    vutter Junior expert

    de drops word een een probleem denk ik 2200 is wel heeeeeeeeeeeeel veel
     
  3. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik ´bewerk´als je iets toe wil voegen
    Je hebt het hele event de tijd om de BAHA gewassen zelf te telen. En als je toch WAC aan hebt staan, gaat dat best snel.
    Het zijn korte gewassen.

    Ik heb nog nooit een event niet gehaald omdat ik te weinig drops had. Zal dus nu ook wel goed komen. Ze zullen wel wat ruimer afgesteld zijn.(hoop ik.....)
     
    Laatst bewerkt door moderator: 27 September 2017
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het zijn 2.200 di's vanaf 3 veldjes, de laatste events waar we di's van 3 veldjes nodig hadden, hadden we er nog geen 1.000 nodig.

    oftewel dit is op een normale manier niet te halen
     
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Heb regelmatig te weinig drops gehad:wuerg: vaak op het laatste moment nog stressen voor die drops..

    Dat weten we nog niet...Het ligt er maar aan hoe ruim het ingesteld staat ...:)
     
  6. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Als je ze vanaf vandaag in de winkel koopt heb je er ook al mooi wat.
    Denk ook dat ze ruim zijn afgesteld, dus geen comfort of grote akkers leggen
     
  7. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dan moet je wel alleen kwartakkers gebruiken en dan krijg je nog niet van elke akker een di

    De moeilijkheidsgraad van dit event is trouwens : gemiddeld o_O
     
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Maar zonder kwart akkers en WAC kun je het event zowiezo niet halen ...tenminste ik denk niet dat je met grote akkers bijna 12000 gewas kunt maken...
    Gemiddeld snap ik wel....tis eerst alles inleveren bij die 2 armen..
    dan gewas en DI inleveren...Dus zaaien en oogsten en hopen op VEEL Drops ...;)
     
  9. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Komt vast goed, maar dat weten we morgen bij de start van het event al. Als je een goede starthoeveelheid krijgt, zal het wel los lopen met die drops. FF afwachten dus.
     
  10. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Zo doen ik het ook..
     
    blackscorpion64, daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Zonder wac of ppj is inderdaad geen event te halen . Eventgewas dropt meestal niet geweldig en als je alleen daar mee bezig bent word het moeilijk. Ik doe wel mee of ik beide armen vul weet ik nog niet . Wel die met de boomvruchten die met gewas levert niet veel op :wuerg:.
    Mijn ervaring is dat een goede start het halve werk is dus zet ik mijn langste gewas vandaag .Ruim ik de XXL bomen en korte stallen en leg ik daar ook alvast kwartjes met gentiaan . We zien morgen wel hoe of dat dropt:) Gemiddeld staat bijna bij alle events behalve de fokevents en zegt mij weinig over de moeilijkheidsgraad 8).
     
  12. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Voor dropitems heb je geen kwartakkers nodig, deze geven niet meer drops, zijn dus alleen maar handig om snel gewassen met wac te maken. Voor dropitems zijn, bomen, lange stallen en lange gewassen (gewoon op grote akkers) het beste. Als je dan toch nog tekort dreig te komen en je hebt rozen of anjers veredeld, dan kan je op comfortvelden met supermest, witte onschuld en stol snel drops binnen halen.
    Ik ga er ook wel vanuit dat de drops gunstig afgesteld zijn, anders wordt het zelfs met hulpmiddelen zeer moeilijk en zou de moeilijkheidsgraad niet op gemiddeld mogen staan.
     
  13. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Zo 1 en 2 zijn klaar, alleen nog maar eventgewas en drop items. De hoeveelheid marmersteen is wel veel, maar zoals AhaW70 schreef het is afwachten hoe het ingesteld staat. Daarom ga ik ook niet alle velden gewassen zaaien, ik heb de drops van stallen en bomen vast heel erg hard nodig en we hebben er vier volle dagen voor. Knalle mense :p
     
    blackscorpion64, daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  14. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik hou het lekker bij mijn stallen en bomen. Maar je hebt gelijk, het kan. Al denk ik dat op de markt verkopen je dan alsnog meer oplevert. ;)
     
    blackscorpion64, daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat denk ik dus ook. Maar het kan zijn dat de prijzen op de markt nog wel een stuk naar beneden gaan. De benodigde boomvruchten zijn op de markt net zo duur als de gewassen, terwijl je er daar veel minder van nodig hebt.
    Het levert aan BD minder op dan ik voor 1 gewas kwijt ben. Ik heb de meeste gewassen op mijn hoofdaccount over de 10.000 en ga ze dus verkopen ipv 6000 inleveren.
     
  16. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Daar denk ik dus totaal anders over sinds ik op mijn schaduw rozenbottel op comfort had en daar gemiddeld 48 drops per veld had.
    Op dit account had ik zeer lange gewassen en daar kreeg ik tussen de 55 en 60 drops per veld.
    Uit een gewone/comfort akker komt maar max, een drop.

    Als je nu 10 bomen van elke vrucht zet kun je ze nog zelf verbouwen.
     
  17. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dit is ook mijn ervaring met kleine en grote akkers . Omdat je maar maximaal 44 grote akkers en een paar kleintjes kunt zetten is je aantal drop sterk gelimiteerd . Bij mij dropt mijn langste gewas op kwartjes samen met de fabriek , menagerie en de mammoeten gewoon het allerbest . Bomen schijnt bij iedereen goed te droppen maar niet op mijn account vandaar dat die eraf gaan [op de mammoeten na ]
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Leuk event, mooie bonestaakrij.
    Hier gaan als voorbereiding zeker alleen kwartakkers met het langste gewas op de 3 velden. Daar krijg ik veel meer drops uit dan uit stallen of grote akkers. Alleen de pakhuizen mogen blijven staan, en mijn fazantje.
    Overdag 2 x eventgewas op alle 3 de velden, en in de nacht een langer gewas, zodat het bij elkaar 24 uur is.
    De drops zullen vast heel hoog zijn afgesteld, ik verwacht daar geen problemen.

    Voor degene die niet van plan zijn de 2e rij te doen: Dan krijg je bij de hoofdbalk ook veel minder opbrengst.
    Ik ga dus wel de 1e en 2e rij helemaal doen.
    Bij nader inzien: 200 bd x level + 250 bd x level = in mijn geval 66.600 bd per 6000 gewas, terwijl 6000 gewas op de markt op dit moment rond de 3.000.000 miljoen bd oplevert :music:
     
    Laatste bewerkt: 27 September 2017
  19. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier alles op voorraad, ga allebei de armen inleveren. En gelukkig is het geen moeilijk event, ben het weekend weg dus dan maar comfortvelden met een lang gewas. En wat geweldig zeg, een wolkenrij die 3 kistjes levert. Ik ben dol op de kistjes..altijd weer een verrassing wat eruit komt. De sport is om ze zolang mogelijk op te sparen en dan lekker veel te krijgen ineens. Al ben ik vaak te nieuwsgierig
     
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Volgens mij komt er geen DI uit baha.

    Wat een mooie prijzen zeg, vooral de kistjes van de staak. Gelukkig heb ik de vruchten en gewassen ruim op voorraad, dus 1 en 2 kan ik zo weg spelen. Dan komt het op 3 neer. Dus de gewassen en de DI. Gisteren net mijn boerderij weer omgebouwd, staan vooral roze en neon stallen op. Gelukkig hoef ik baha niet om te bouwen. Kan ik daar verder met alle nieuwe gewassen zodat ik weer wat questen kan weg werken.

    Na 3 weken vakantie heb ik er wel zin in, al merk ik dat ik nu niet zo gemotiveerd ben als 'normaal'. Ik ga gewoon mee doen, maar op dagen dat er geen events zijn, doe ik het lekker rustig aan. Nu ook pas ingelogd voor vandaag.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.