Praatgroep - Wilde dieren fokevent

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 10 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb een beverburcht :D
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Gefeliciteerd. Ik hoop dat het een gekleurde beverburcht is. :oops:
    De beverburcht is namelijk gewoon voor bd te koop.
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh? Ga jij even lekker mijn vreugde zitten bederven zeg xD

    Maar gelukkig is het een oranje exemplaar.
     
    janniekwak, katbla, hendrika73 en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Hier helaas uit de stallen alleen schuurvulling (gele vos, oranje koe, e.d.)
    Uit de stekjes gelukkig nog wel wat leuks: Tamme kastanje en boswilg XXL.
    Op Baha echt alles schuurvulling.
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zit nu een beetje te klooien op de markt met fokdieren die ik over had van het event, en dat verloopt prima. Mijn nogal geslonken kapitaal is inmiddels alweer verdubbeld, joechei! Eikels doen het ook goed, heb ik gemerkt. Blijkbaar wil iedereen goed zorgen voor zijn nieuwe lynxen xD

    Oh ja, en nog een vraagje: wat noemen jullie qua gewassen, boomvruchten en dieren een 'goede voorraad'? Dat ik zo'n beetje weet waar ik de komende tijd naartoe wil werken zeg maar.
     
  6. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    alle gewassen op 10 k en deze die nodig zijn voor voer op 20 k
    dieren op 500. :p en vergeet de producten niet: 100 van elk ?
     
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh.... dan heb ik voorlopig nog wat te doen. Ik was al zo trots dat ik de meeste gewassen van de eerste pagina boven de 2K heb xD

    Producten denk ik nog maar liever niet aan, die koop ik wel als ik ze nodig heb.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    :music::music:

    Boerderij

    50000 van de heel korte gewas
    20000 van korte tot halflang gewas
    10000 van middellang gewas
    5000 van lang gewas
    1000 kip, konijn, geit, vleermuis
    500 van alle andere dieren, liefst ook 1000
    300 tot 500 van produkten
    20000 van suikeresdoorn,dadels, amandel, olijf
    10000 per alle andere boomvrucht
    300 tot 500 dierenvoer

    Bama

    10000 gewas
    1000 van de dieren
    500 van de bijzondere dieren
    300 tot 500 van produkten
    20000 van de boomvruchten
    300 tot 500 dierenvoer

    Minimaal 10 miljoen BD

    Dit is en was jarenlang Hofjes voorraad en uitgangspunt .. Zo was raar gezegd en geschreven Hofjes boerderij tegen elk event sterk en opgewassen...
    Hoe het er nu voor staat ... daar hebben we het maar niet over:music:
     
    voesje, kakelot69, schaapje52 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik werk liever met mijn voorraden dan dat ik daar heel veel van aanleg. Dus de eerste rij heb ik op ongeveer 10.000, verder op minimaal 3000. Maar met 1000 van de rest kom je niet snel voor een verrassing te staan.
    Op mijn andere account heb ik nog een duidelijk kleinere voorraad. Zo gauw ik iets in kan leveren voor een quest, dan doe ik dat. En meestal kan ik ook wel iets opzetten wat ik voor een quest nodig ben. Daar heb ik de eerste rij op ongeveer 4.000, de rest probeer ik op 2000 te krijgen, ook de 2e bladzijde. En zoals ik zei, ondertussen lever ik vrolijk in wanneer dat lukt.
    De stallen zet ik op van dieren waar ik geen 100 van heb, gevolgd door de werkplaatsen waar ik geen 100 van heb. Voor events zou ik proberen wel op 40 producten te komen, zo gauw een FAQ er is, zijn de prijzen gelijk heel duur. De dieren op 50 is eerst voldoende, als je wel het geruchtendraadje in de gaten houd wat er gefokt gaat worden.
    Voordeel van werkstallen opzetten is dat in al die questen ook knechten zitten. Gewoon overal zilver inleveren, zodat je knechten kunt activeren wanneer je ze nodig bent.
     
  10. rohba.

    rohba. Forumleerling

    Gehaald :) Ik vond het soms wel zonde van de ingeleverde dieren. Maar daar moeten we maar niet meer aan denken.
     
    farmermikkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    @HofvanDromen en @-Coco1968- : bedankt voor jullie antwoord! Hofje haar aantallen vind ik wel wat erg enthousiast, maar Coco's aanpak moet te doen zijn voor mij. En dan inderdaad de speculaasjes bijhouden, dat had ik dit keer ook gedaan en van alle categorieën alvast wat neergezet, anders had ik die rij echt nooit gehaald.
     
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Van bovenstaande aantallen kan ik alleen maar dromen. Ik heb zelfs 1 gewas op 0, dat is de papaver. Hoe ik dit voor elkaar heb gekregen weet ik nog steeds niet. Helaas krijg je ook geen 5 nieuwe na ...... uur. xD Dus eerdaags maar een paar kopen en dan maar weer zaaien en oogsten.
     
    hwjstolwijk en Katinka1700 vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Haha
    Ik heb er ook nog een aantal op nul. Nu ik steeds meer mysteriedieren krijg worden dat er wel minder, want dan heb ik voor het voer weer iets nodig wat ik nog niet had en dan koop ik er meteen 100 en dan kweek ik er met gezwinde spoed een stuk of 1000 bij. En soms trek ik een vrije middag uit om de tarwe voor de kippen en de tuinkers voor de watersalamander weer een beetje op peil te krijgen ;)
     
    voesje en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Uitslag van de farm is hier binnen, veel wat ik al had maar ja dat krijg je op een gegeven moment. Heb een koekoek oranje gekregen, die had ik nog niet. Daar ben ik erg blij mee. Baha staat nu op, dat ben ik gewoon vergeten. Misschien zit daar nog wat leuks bij.

    Voor mijn buur waar ik tijdelijk bij help kwam er een duif oranje en een bizon uit. De rest daar ook niet veel bijzonders.

    Kakelot69, wat betreft je voorraden. Ik probeerde eerder alle dieren op 200 te krijgen, nu is mijn doel 1000 al is dat een beetje een onmogelijk doel met zoveel dieren.
    De gewassen die er kort over doen heb ik op 10.000, de lange gewassen dus vanaf blz 2 ongeveer, probeer ik allemaal op 5.000 te krijgen. Bij baha heb ik de dieren op 200 op een paar na (panda, kameel, aap, anaconda, papegaai, luiaard) die probeer ik elke keer op de 1000 te krijgen. Die staan dan ook afwisselend in het de fabriek. Als ik er dan weer 1000 heb gaan ze er uit en gaat het volgende dier er in. Daar heb ik zo goed als alle gewassen op 10.000 staan.
    Wat betreft mijn BD daar verplaatst het doel zich elke keer, eerst 5miljoen, toen 10 enz. Nu is het doel 50miljoen. Zit is daar ruim overheen dan koop ik weer een te duur fokdier en ga ik weer verder.

    Het voer probeer ik bij baha op 250 van elk te hebben en bij de gewone farm op 1500. Baha voer draaien kost veel meer en doet er veel langer over. Als ik dan een periode (net gehad) de panda's in mijn fabriekje heb gehad, zakt het voer zo na 50stuks. Dus die eruit, ander dier erin en snel dat panda voer weer opschroeven.

    Ieder heeft zo zijn eigen doelen in het spel ;)
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  15. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hier 221 keer gefokt om alle badges te krijgen . De kameleons zijn nu op maar ik kweek wel weer nieuwe .
    Voor Kakelot . Ik probeer mijn dieren op 500 te hebben maar dat is soms lastig vooral als ik maar 1 keer per dag kan oogsten .
    Gewas boven de 2000 behalve de eerste rij die heb ik boven de 20000 .
    Het lijstje van Hof is wel een goed streven maar niet haalbaar als je werkt ,maar ik probeer er altijd naar toe te werken
     
  16. Kimosambe

    Kimosambe Forumbeginner

    wat kan ik fokken voor de reptielen badges
     
  17. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

  18. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik was ook snel klaar met dit event, om precies te zijn na ronde 1 opdracht 1 xD
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.