Praatgroep - Wilde dieren fokevent

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 10 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik geef dus ook geen geld uit aan het spel, en ben dus ook zuinig op mijn supervoer. Zo heb ik vorig event niet bij voorbaat al supervoer ingezet om het event te halen. Uiteindelijk omdat ik mij vergist had, toch 4 gebruikt, maar die hebben we het vorige event ook gekregen.
    Het is misschien verplicht 250x fokken, al reken ik ook op een aantal extra badges, maar je hebt wel een hele ruime keuze. En wat je aan aantallen in moet leveren lijkt veel, maar volgens mij valt het in aantal dieren wel mee. Vooral als je de Bahamarama dieren op 200 hebt zitten, kom je een heel eind. Dit event kan ik dus fokken voor de vaste questen, en dat vind ik heel leuk. Niet dat ik met 25x fokken een laatste fokdier verwacht voor soep en vrienden, maar het zou leuk zijn om weer een stuk in die richting te krijgen.

    Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent wanneer je in het eerste halfjaar een keer het hoogste fokdier hebt gekregen, en daarna nooit meer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een hoogste fokdier heb gehad, en in al die jaren 2x de op 1 na hoogste. Dat het overslaan veranderd is heb ik dus ook niet zo gemerkt.
     
    Borkie, Errim, BoerAnnelies en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ja hoor de babyboom staat er op voor morgen. Dus morgenochtend alvast mijn fokstal vullen en dan hopen dat het allemaal als een treintje gaat lopen. De bijen ondertussen opgekrikt naar zo'n 170, dus dat moeten er wel genoeg zijn. :)
    Ik denk dat ik ga beginnen met 15 stallen van elke categorie om te beginnen, dan kan ik hopelijk ook een beetje inschatten hoeveel extra badges er ongeveer uitkomen.
     
    Borkie, daisy17858, rikmark en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    In de bijna 7 jaar dat ik dit spelletje speel heb ik nog nooit een hoogste fokdier gehad uit me fokstallen :cry: xD.
    ook nog geen enkele vaste fokquest kunnen afronden dus die soep en vrienden quest staat hier in de ijskast xD
     
    Borkie, maad, snietje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik vind de soep en vrienden veel leuker dan de laatste levels van de vaste questen. Ik heb ook nog geen enkele fokquest afgerond. Wel een redelijk aantal tot en met fase 9. o_Oit was dat de enige manier om aan TG te komen. En ik handelde graag om aan de voorlaatste fokdieren te komen om op die manier weer wat TG te hebben. Nu is het me teveel moeite. Daarvoor doet de bioscoop het net te goed.
     
    Borkie, daisy17858 en rikmark vinden dit leuk.
  5. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    Ik ook niet en vind de beloning van de laatste fase niet afwegen tegen de fokdieren die je moet leveren. Dat kost gigantisch veel supervoer. En aangezien ik dat niet koop doe ik ook geen poging om de laatste fase te halen
     
    Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  6. chuck65

    chuck65 Gelegenheidsauteur

    fok event afgerond
     
    Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  7. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    Geen geduld chucky? Morgen is babyboom.
     
  8. katbla

    katbla Forum freak

    [​IMG] :p
     
    Borkie, schaapje52, LadyFamerieke en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. rikmark

    rikmark Forum freak

    Ik ga ook meedoen voldoende dieren en supervoer op voorraad, de wolk en kistje is weer mooi meegenomen.

    Doordat er verleden week een babyboom was aangekondigd had ik mijn hotel al volgestopt....al die tijd gewacht en nu trek ik nog maar een blikje [​IMG] open :p .....wachten tot morgenavond 18.00 uur......pffffff......
     
    Borkie, Reggaefeeks, schaapje52 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik melde het al eerder, ik weet niet in welke plaats jij naar de markt gaat, maar een albino in mijn dorp kost 17.500.00 BD, ik vind dat niet heel goedkoop.
    Alles op mijn markt is extreem hoog geprijsd. Een winterpeen kost al 418 BD een appel 385. Hier is niets niet zo duur, alles is idioot geprijsd, behalve de mest op dit moment en dat is het enige. :mad:

    Ik ben niet boos, wilde alleen aangeven dat niet iedere markt gelijk is. Die van mij is superduur.
    In het verleden was het super goedkoop, de moeite niet waard om iets te verkopen, dat is nog minder. Op mijn markt moet je heel veel geluk hebben dat je net loopt te struinen en iemand zijn boel in de uitverkoop gooit omdat hij/ zij er mee stopt of het leuk vindt om af en toe de prijs enorm laat zakken (dat doe ik af en toe, maar er nog wel aan verdienen he). Bijvoorbeeld de prijs van een aardappel is rond de 300 BD om ze dan te verkopen voor 100 of 200 BD (gekocht in de winkel voor 11). Maar als je echt iets nodig hebt dan is mijn markt niet leuk en moet je over flink wat boerenduiten beschikken om lekker te winkelen. ;)
     
    Laatste bewerkt: 11 Januari 2018
    rikmark, Borkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Je kan boos worden op de markt en dat het duur is.
    Vroeger was het veel erger en was er een maximum aan de prijs die je kon vragen voor wat je dan ook wilde verkopen. Nu hebben we een dynamische markt.
    Dat houd in dure markt--> duur kopen maar ook de kans om duur te verkopen zo leg ik het mijn kuikentjes altijd uit
    Goedkopere markt --> goedkoop inkopen maar niet snel een berg BD op te bouwen om weer te kunnen investeren.

    Verder als je alleen koopt en niet verkoopt zal je altijd tegen de hoge prijzen aan blijven hikken.

    Ik heb zelf een dure markt het is niet anders:music:
     
    rikmark, Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bij mij zijn er een paar aardappels te koop voor net boven de 300, om 100 tegelijk te kopen ben je 499 kwijt. Alles is duur. En vooral de aardappels omdat daar heel veel van nodig zijn voor een aardig nieuwe quest. Het is dus handig om die te verkopen. Tenzij je zelf ook op jacht bent naar die roze stal.
    Ik kan op mijn markt zien dat veel spelers aan de albinovleermuizen denken, bij mij ook ongeveer 17.000, en de bruine varkens duidelijk goedkoper, rond de 12.000.
    Vervolgens ben ik eens bij de gewone dieren gaan kijken. Eerder gaf ik in dit topic aan dat het de moeite van het proberen waard is om dieren voor 5x de waarde op te kopen, en voor 10x de waarde te verkopen. Maar vrijwel alles zit nu op minimaal 10x de waarde, en er is genoeg wat voor 20x de waarde over de toonbank gaat.
    Door dat verschil is het interessant om te kijken wat je in het event stopt. De Bahamaramadieren, haai, nijlpaard, flamingo, axolotl, zitten bij mij allemaal nog wel duidelijk onder 10x de waarde. En dan heb je al 4 groepen.

    Die dieren zijn dus niet goedkoop. Als je nog bijna niets hebt, ga je het echt niet redden. Maar als je voldoende supervoer hebt om aan het event mee te doen, is het interessant om de markt op te gaan om te kijken welke dieren je het beste in het event kunt stoppen en welke eigen dieren je daarvoor moet verkopen. En de albinovleermuizen zijn op het moment inderdaad zo duur, dat het duur is om deze te kopen. Maar een gewone betaal je bij mij op de markt ongeveer 1/4 deel, dus ook niet echt interessant om die dan te kopen om mee te fokken. Terwijl de bruine vleermuis gelijk 175.000 is, dus albino's fokken en dan verkopen is op mijn markt wel interessant.

    Zelf heb ik voldoende voorraad en ben ik zuinig op mijn supervoer, dus ik fok voor eigen questen en niet voor de verkoop.
    Ik ben ondertussen wel dieren gaan verkopen, 2 weken geleden waren de prijzen heel anders, dus dit event drijft de dierenprijzen goed op.
     
    Borkie, LadyFamerieke en Daxter1966 vinden dit leuk.
  13. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    bij mij is de slak goud waard op dit moment rond de 150000 bd

    wat mij wel steeds op valt dat elke dier of boom erg duur zijn na een tijdje [ net of iedereen ze meteen willen kopen]
    en na een tijdje een stuk minder de prijs
    zag het bij de fazant kon hem verkopen voor rond de 200000 en nu zit hij bij mij op 20000 ongeveer
     
    rikmark, Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zo, dat was dan kort maar krachtig xD

    Ik wacht nog wel even op de babyboom. Inmiddels heb ik alle dieren wel voldoende op voorraad om het (met babyboom) te kunnen halen, maar ik laat de stallen mooi nog een paar dagen staan. Het is ook zo droevig als ik straks wel een wolkenrij heb maar geen vissen meer.
     
    Borkie, Reggaefeeks, LadyFamerieke en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    We hebben niet bij elke categorie een hele ruime keus. Bij geleedpotige, reptiel en vis hebben we niets te kiezen.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Niet om mee te fokken. Maar als je de bijen fokt en wilt inleveren bij een andere quest, of wilt verkopen, dan kun je kreeften of krabben inleveren. Ik fok met de vissen in de hoop die bij soep en vrienden in te kunnen leveren (maar ook omdat met vissen fokken verplicht is) en heb haaien op voorraad om in te leveren. o_Ok bij de reptielen kun je zo een keuze maken. Kameleons moet je fokken, wat je inlevert is aan jezelf.
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende


    Mijn markt is net zo duur. Maar het gaat niet zozeer om de prijs, maar om de tegenwaarde en om de keuze in fokdieren. Zoals miekje ook duidelijk uitlegt.
    Ik lever liever haaien in dan gefokte vissen.
    Een albino vleermuis kost hier ook 17-20.000 bd nu.
    Maar dan is het nog steeds lucratiever om albino vleermuizen te kopen, daarmee te fokken, en de uitkomst te verkopen dan om 4 gewone vleermuizen in een fokhotel te stoppen om er albino's uit te krijgen. Beide kost je 2 supervoer, maar de winst met het fokken met albino's is veel groter. Die verkoop je dan voor flink veel bd, en daar koop je dieren voor terug die je in het event gooit.
    Op die manier kost het hele event je veel minder ;) En daar houd ik wel van.

    Dat van de vleermuizen en haaien is maar een voorbeeld. Het is gewoon interessant om te kijken welke fokdieren in verhouding veel duurder worden. Van 4 gewone kippen naar een bruine kip is veel minder lucratief, dan van 4 gewone kamelen naar een sneeuwkameel.
     
    Borkie, -Coco1968- en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hier kost een albino vleermuis 7.000, wat dus best goedkoop is. 4 vleermuizen kosten namelijk 6.500 per stuk = 26.000 en dan heb ik het SV nog niet eens meegerekend. Dus de albino is hier op de markt ook zeker wel goedkoper. Zo is dat met het paard, varken en geit ook. Mede door de reuze stallen en wat er uit de staken komt.

    Knap gedaan, maar waarom niet wachten op morgen?
    Hoeveel SV heeft het je gekost.

    Ik heb fase 1 afgerond. Heb er 43 haaien en een paar normale vissen in gegooid. Dank farmermikkie voor de tip. Staks als de kids in bed liggen gooi ik mijn fokhotel vol en dan morgen na 18u ga ik hem legen. Eens kijken hoever ik daar mee ga komen.
     
    Borkie, farmermikkie, Errim en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Heb mijn fokhotel vol met 24 vogels, 24 zoogdieren, 24 bijen, 20 vissen, 20 kikkers, 20 kameleons.
    Ik zie wel wat er uit gaat komen qua badges en fokdieren.
    Ik ben een beetje luie boer hoor ga echt niet kijken wat ik in moet leveren qua kosten vs inkoop verkoop etc ik zie wel wel wat er in mijn schuur staat.

    Voordeel is wel dat ik aardig wat sv heb +/- 1700 dus ik rommel maar wat aan xDxD

    Iedereen veel succes met zijn strategie :D
     
  20. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    @-Coco1968- Die aardappels zijn gewoon een voorbeeld, een gewas met weinig tegenwaarde maar die heel duur verkocht wordt, ik kan ook de zonnebloemen nemen. Ik weet nu dat jij, @miekje9 en @farmermikkie alles zorgvuldig uitrekenen en dan zie je kennelijk alles ook heel anders.
    Ik ben eerlijk gezegd zeker geen rekenwonder en ontwijk het rekenen zoveel mogelijk.
    Ik heb het echter wel een beetje met die fokdieren. Het is mij al opgevallen dat de tegenwaarde behoorlijk laag ligt als je bedenkt wat je er voor moet inleveren, dier en SV, dus daar ga ik zorgvuldig mee om. Ik lever ze niet zomaar in.
    Ik hoef geen dieren te verkopen om andere in te kopen of iets dergelijks, in het verleden toen ik nog een markt had als @BoerAnnelies had ik eens heel veel albinovleermuizen, bruine koeien, bruine varkens, bruine kippen en haflingers ingekocht voor spotprijzen, daar teer ik nog steeds op.
    Verder krijg ik regelmatig een kistje met albino's dus daar zit het wel goed mee.
    Ik neem aan dat spelers met een lager level een markt hebben met zeer redelijke prijzen of juist zoals ik voorheen had, te redelijk.
    Want als je weinig BD's hebt is het lastig om fokdieren met onze prijzen in te kopen. Dus aan alle boeren en boerinnen; als je nu een goedkope markt hebt, koop in, nu! Zoveel mogelijk je zal er later heel veel profijt van krijgen. Fokdieren onder de tegenwaarde? Kopen! Prijzen onder productie waarde?
    Helemaal zoveel mogelijk inslaan want op een dag is de markt verandert en is het niet meer leuk om op koopjes jacht te gaan. :D
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.