Praatgroep - Wilde dieren fokevent

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 10 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    En op de fansite van miekje9 (even op haar banner klikken) vind je een compleet (of completer) overzicht.

    En als je zoekt in welke categorie jouw dier valt, kan je ook nog in je schuur bij de dieren kijken. Als je met je pijltje boven een dier gaat hangen, krijg je een pop-up met de categorie. Heel handig. (Dan moet je dat dier wel op voorraad hebben, anders lukt het niet.)
     
    Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    net geupdate
    als het goed is staan alle beestjes erin nu
    Let wel op is gescheiden lijst voor farm en baha
     
    rikmark, Borkie, -freedom5555- en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het is een behoorlijke aanslag op het SV en de dieren uit de schuur, maar ik vind de beloningen zeker mooi. De kistjes en stallen die we kunnen verdienen en dan natuurlijk de staak zijn zeker de moeite waard. Een kist vol voer of vol dieren word ik erg blij van. Die van baha heb ik al, het scheelt soms echt wel.

    Lees hierboven een paar keer 'geklaag' over de uitslag van de kistjes. Ik had laatst 7 kistjes met munten en kreeg 27 munten, dat is wel de moeite waard. Daarnaast is elke munt of elke ster er weer 1 extra die je er bij krijgt, naarst de EP/TEP die je van de staak krijgt.

    Zou alleen graag zien dat er een andere manier was om door de staken heen te gaan. Nu oogst ik vaak die met het cadeautje en de bijzondere staken, maar de staken die alleen EP/TEP geven oogst ik niet meer vaker dan 1 keer per dag, kost zoveel moeite.

    Hier ga ik zeker voor. Ik moet mijn schuur nog even nakijken, want wil graag werken aan een aantal fokquesten die ik open heb staan, zoals die van de koekoeks en kamelen in het zand.
     
    hildemarc, Borkie, daisy17858 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Coco heeft me met haar rekenvoorbeeld over de streep geholpen: ik ga het gewoon proberen. Van alle dieren die ik wil gaan gebruiken heb ik tien stallen opgezet, waar mogelijk met een upgrade II er overheen, en dan zie ik wel waar het schip strandt. En dan maar wachten op de babyboom, want die ga ik er wel hard bij nodig hebben xD

    En ik zal het qua leveren echt moeten hebben van de dieren die ik fok. Wel ga ik proberen wat extra te fokken en die dan te verkopen, bij de apen bijvoorbeeld moet dat lukken want daar heb ik toevallig wel een aardig voorraadje van.
     
    Laatste bewerkt: 10 Januari 2018
    Borkie, -Coco1968-, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. klakje

    klakje Oudgediende

    Veel supervoer. Ik ga er alweer vanuit dat we met carnaval weer veel kunnen vangen. Tenminste de geruchten bij speculaasjes zijn groot. Al betekent het nog niet dat het zo is. Positief denken, het zou zo maar kunnen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je kunt het ook nog zo aanpakken:
    Kijk welke fokdieren duur zijn op de markt (bijvoorbeeld de koekoek, kameel). Koop desnoods de gewone dieren daarvan. Zet ze in het fokhotel en verkoop de gefokte dieren. Koop daar gewone dieren voor terug die heel veel tegenwaarde hebben, maar niet zo duur zijn op de markt. Op deze manier kan je de badges bij elkaar verzamelen en veel hogere waardes inleveren dan de zelf gefokte dieren.
    Ga ook bijvoorbeeld niet met gewone vleermuizen fokken, want de albino vleermuis is heel goedkoop.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja, aan koekoeken heb ik ook al zitten denken, maar ik heb maar één stal. Maar zelf kopen kan ook nog natuurlijk, daar heb je gelijk in. Moet ik alleen een vogel zien te vinden die lekker wat BD inruilt, dat is me een uitzoekerij man met die niet werkende zoekfunctie hier xD
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nou dat is effe lekker zeg. :wuerg: Schaap moet zwemmen met de haaien, lekker leuk sieritem. xD Wat een gespartel zal dat gaan worden. Ik ga eerst natuurlijk voor het sieritem want ik wil wel eens zwemmen met de haaien. 8) Daarna zie ik wel hoe of wat. Nu eerst maar eens even kijken wat ik moet ondernemen om bij dat item te komen.
     
    -elvira101-, hwjstolwijk, katbla en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/downloads/pdf/gegevens overzichten.pdf

    misschien kan je hier beter mee uit de voeten:music:
     
    kakelot69, Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt je voorraadschuur op waarde selecteren. Alleen weet je daarmee nog geen tegenwaarde. Wanneer je een oranje adelaar hebt, zou ik die zeker opzetten, en oranje struisvogels ook. Eigenlijk gewoon alle oranje stallen van dieren die je in moet leveren of fokken.
    De pinguin en flamingo zijn van Bahamarama heel veel waard. Probeer dieren te kopen tot 5x de waarde en te verkopen vanaf 10x de waarde. Met fokdieren wil dat vaak wel lukken.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik ben al een tijdje bezig met hoge waarde dieren te sparen om de laatste fase van de beker vol te krijgen. Om te verkopen zijn bij mij op de markt de egel en de fazant zeer gunstig. Daar tegenover kan je als vogels flamingo en de pinguïn kopen.
     
    rikmark, Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  12. micchel

    micchel Gevorderde

    Ik zie dat er 3 ronden zijn om in te leveren; Weet iemand of je ronde 1 volledig moet afwerken om dan pas naar ronde 2 te gaan en zo verder naar ronde 3. Of kan je bvb de eerste paar opdrachten in ronde 1 doen en dan een paar opdrachten in ronde 2 ,zonder dat je de 1' ronde volledig hebt afgemaakt?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Bij dit soort events in het verleden loop je van 1 naar 21 daarom is het ook zo genummerd.
    Dat zijn 3 ronden van 7
     
    rikmark en Borkie vinden dit leuk.
  14. micchel

    micchel Gevorderde

    Bedankt voor het snelle antwoord, dan ga ik er nog een nachtje over slapen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  15. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Ik vind deze fok-events eigenlijk helemaal niks.
    Zelfs al heb je alle dieren tegenwaarde die je kunt/moet inleveren, dan ben je nog verplicht om dieren te gaan fokken.
    Deze events zijn er dus alleen op berust om je SV op te brassen.
    Ik bezie nog wel of ik mee ga doen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik vind dit soort events juist leuk. Dus zo zie je maar weer: smaken verschillen.

    En je moet toch ergens heen he, met je SV. Ik snap dat gepot nooit zo, het is toch een spelletje?
     
    Borkie, bepsels, hildemarc en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    De spelers (zoals ik) die geen geld uitgeven aan dit spelletje zijn heel zuinig op hun SV.
    Ik vindt het fokken ook leuk hoewel er de laatste tijd met name met een babyboom zeer slechte resultaten zijn met het overslaan van de fokdieren en ik hou er niet van om ''verplicht'' 250 keer te moeten fokken om een (fok)event te halen.

    als er bijv. een nieuw fokdier in het spel komt heb je geen 500 SV nodig om het te halen en krijg je wel leuke gekleurde nieuwe stallen en upgrades voor een werkplaats.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Het fokken vind ik wel leuk alleen de factor 'spanning' in 'wat zal ik deze keer weer voor fokdieren kunnen maken, komt een beetje veel te vervallen. Daarnaast heb je meestal veel minder vrije keus in met welke dieren je wilt fokken, die word je met deze fokevents opgelegd en daar houd ik niet zo van.
    De kans dat je een van de betere fokdieren kunt fokken is ook naar een dieptepunt gezakt daar ik toen ik het spel jaren geleden begon meteen een spaarvarken kreeg uit de fokstal.
    Sindsdien vind ik de uitkomsten behoorlijk teleurstellend en dan moet je 500 SV gaan gebruiken voor uiteindelijk een wolkenrij die ik niet zo geheel bijzonder vind.
    Daarnaast vind ik als men kijkt naar hoeveel dieren je moet inleveren, hoeveel tijd daarin heeft gezeten om ze te maken, dat de beloningen toch wel een beetje achterblijven.
    En nee, ik ben niet alleen maar negatief over farmerama want er komen ook veel leuke dingen voorbij zoals bv die nieuwe questen lvl 89/92 om maar wat te noemen.
    'Oppotten' met m`n SV doe ik niet, want ik gebruik ze gewoon als ik dat rendabel vind.

    Ik mis gewoon de vrije keus om te fokken met je SV (waar ook heel veel tijd in zit) en om te fokken met dieren naar eigen keuze ipv dat die keuzes voor je worden gemaakt in zo`n event.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Die vrije keus heb je toch altijd je kan het event gewoon laten voorbij gaan en fokken wat jij wil questen genoeg of voor de markt.
    Trouwens het zal veel minder zijn als 500 sv wat je nodig hebt voor dit event je zal extra badge krijgen en je krijgt er nog aardig wat terug uit dit event.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Pffft, nog 1 keer dan...,
    Events voorbij laten gaan om naar vrije keus te kunnen fokken past voor mij niet in de manier van goed spelen in dit spel.
    Algemeen zegt toch iedereen juist dat je juist wel moet meedoen aan events om vooruit te geraken.
    Nu doen bij uitzondering alle catagorieën beesten mee aan dit event, meestal is dit niet zo.
    Het is niet alleen het SV, maar ook in dit event is het weer behoorlijk veel wat je moet inleveren.
    Ik ben een dagelijkse speler maar met een steeds maar groter wordend assortiment aan dieren & bomen weet ik in dat beetje tussentijd niet hoe ik alles moet kunnen blijven aanvullen terwijl er met de tijd tijdens events steeds meer gevraagd word.
    Events volgen elkaar razend snel op en daarnaast moet je maar zien om je questen te volbrengen.
    M`n akkers staan propvol 24/7 en m`n inventaris is nog voller en met alles wat ze er maar bij proppen in het spel gaat het steeds meer in de richting van onhoudbaar !
    De enkele extra plaatsen met de pakhuizen zijn leuk maar niet afdoende.
    Ik zie wel wat ik zal doen met dit event.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.