Praatgroep Wijzigingen Alchemist

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Februari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

ik begreep dat alles omgewisseld zou worden en dat heb ik ook het liefst
    het is alleen geproduceerd om de alchemist op level5 te krijgen
    je kunt verder niets zinnigs met alchemist producten het kost een vermogen en levert niets op

stien56, HofvanDromen en daisy17858 vinden dit leuk.
  2. -kwiebus-

-kwiebus- Actieve auteur

sorry, Staat eigenlijk in duitse aankondiging: http://de.bigpoint.com/farmerama/board/index.php?threads/Überarbeitung-alchemist-die-gnome-verlassen-die-farm.41191/

• Die im Inventar vorhandenen Zwischenprodukte werden entsprechend der dann entstandenen Boni-Produkte umgewandelt und landen auf dem Regal.
    En in de Engelse aankondiging wordt het uitgelegd met een voorbeeld hoe het gaat: http://www.bigpoint.com/farmerama/board/index.php?threads/alchemist-changes.23601/#post-128353

daisy17858 vindt dit leuk.
  3. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

op het engelse forum is het een paar uur gelden aangepast eventjes afwachten dus

4. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Ik zou graag vertellen wat het gaat worden, maar dat kan ik niet.

De informatie in onze faq is conform 13 e-mails van gisteren en vandaag over dit onderdeel.
    o_Ok is dit in het internationaal overleg op mijn vragen vanochtend voor het verschijnen van de faq nog bevestigd door de CM's.

Net voor het verlaten van hun kantoor hebben ze nog een mail gestuurd met het (nieuwe) voorbeeld uit de Engelse FAQ, dat dus anders is als alle voorgaande informatie.

We hebben om opheldering gevraagd maar ik verwacht die niet voor morgenmiddag.
    Heel vervelend, en irritant, en onnodig. Het is niet anders, de ene hand weet niet wat de andere hand doet.

eevee60, stien56, beereekhoorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. miekje9

Dank je wel ron voor je uitleg we gaan dus rustig afwachten;)

6. -kwiebus-

-kwiebus- Actieve auteur

Bedankt voor je reactie Ron!
    Voor jullie dus net zo goed vervelend dat het niet duidelijk is...zit niks anders op dan afwachten dan...

7. miekje9

dan nemen we deze wel

8. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Ben benieuwt hoe het word. Want als het klopt dat alles om word gezet donderdag is het wel wijs voor mij om van alles te gaan draaien en hier de punten van binnen te halen. Vervolgens laat ik het in de schuur staan en heb ik donderdag al mijn producten terug. Zou toch mooi zijn :).

Wel super dat we geen kleurp. meer in hoeven te leveren. Ik heb momenteel 4 oranje kleurmengerijen op het land staan omdat ik ze niet aan kan slepen. Ben net naar fase 4 geleveld en wilde verder gaan om in 5 te komen. Het werd alleen zo duur, daarom even een pauze.

Wel fijn dat de producten netzo gaan werken als alle andere producten en dus gewoon in een slot gezet kunnen worden en dan ook cadeau gedaan kunnen worden aan anderen.

9. miekje9

Annelies misschien moet je kijken welke je zou willen maken en wat je er nu voor moet geven om te maken en wat als het omgezet is. Ik begreep dat er meer gewassen gevraagd gaan worden ervoor
    Dus denk ik altijd wijs om nu te maken ipv in de nw situatie

daisy17858, BoerAnnelies en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. RonSchoof

je kunt de aantallen simpel vergelijken door de vaste faq van de alchemist te openen in 1 tabblad en de tijdelijke faq met de nieuwe gegevens in een ander tabblad.

daisy17858, eevee60 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  11. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Hier hetzelfde, zit ook net in level 4. Mijn honing en kleurpaletten zijn nu beide op (ben wel een aantal kaboutertjes aan het maken nu)
    Als het goed is krijg ik de grondstoffen van de kabouters allemaal weer terug aanstaande donderdag, dat is wel mooi.
    Honing gebruik ik nu ook veel om de jamfabriek in level 5 te krijgen. Daar moet ik nog een kleine 10000 punten. Als ik die klaar heb moet ik de bloemist nog in level 5 zien te krijgen, maar dat vind ik echt teveel wat dat kost allemaal -.-

12. RonSchoof

In fase 4 maak je nu het semi-product geschriftenverzameling voor de helft van de ingredienten vergeleken met na de wijziging.
    Als dat wordt omgewisseld dan ben je alleen tijd kwijt, de ambachtspunten (180 per stuk) en ingredienten houd je.
    Wordt het niet omgewisseld dan kun je dit ook nog eens zonder extra kosten opeten voor 360 ambachtspunten. Dan ben je de gewassen wel kwijt maar daar heb je dan ook waar naar.

Ik zou dus hoe dan ook gaan voor het maken van de geschriftenverzamelingen.

BoerAnnelies, #Stoffie78#, Sanham en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. m.kreuning

m.kreuning Regelmatige auteur

Als dat toch eens waar was.....!:D
    Zou ik meteen meer met de alchemist doen. Nu pas in fase 1, met 32436 alruin in voorraad.

daisy17858, blackscorpion64 en Kabouter_1 vinden dit leuk.
  14. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Ik had het ook al gezien inderdaad, straks moet je er het dubbele voor betalen en krijg je nog maar 80 ambachtspunten voor het maken.

15. BoerAnnelies

Iedereen bedankt voor de tips en vooral Ron. Heb de tabellen even naast elkaar gelegd en in fase 3 en 4 zie je vooral veel verschil in de ingrediënten en de EP die daar tegen over staat. Mijn alchemist is nu volop aan het draaien. Wel in de hoop dat bepaalde zaken worden terug geboekt en anderen worden omgezet.

16. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik zou beginnen met wat je hoopt dat blijft. En dan tot slot het maken van de kabouters die je terugkrijgt. De kabouters leveren de helft van de ambachtspunten op, terwijl je de andere zaken flink op bespaard door ze nu vast te maken en dus de dubbele ambachtsep krijgt van de kabouters en van wat je straks ervoor krijgt.

17. katbla

katbla Forum freak

je kan zien dat je niet de enige bent die bezig is met de alchemist:p...koolzaad, blauwe bessen, kleurenpaletten etc zijn schaars / duur geworden op de markt...

ik ben zelf ook eea aan het maken, ben pas begonnen, zit in lvl 2...

daisy17858, Daxter1966 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

Ben bezig met de dingen in fase 4 te maken, als ik er allemaal 10 ofzo van in de schuur heb staan ga ik naar die van fase 3. Dan heb ik een mooie basis voor straks en het levert mij nu meer EP op, dus de moeite waard dacht ik zo.
    De kabouters maak ik nu even niet, ga eerst voor de rest. Zoveel kleurpaletten heb ik momenteel niet eens op voorraad.

Heb zojuist ook nog wat sterren in de boom ingeleverd, dan krijg ik weer meer % EP voor alles wat ik maak, gaat het nog sneller haha

19. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Ik vind het niet zo spannend die Alchemist. Beloning is 6% sneller bloemen/ planten/ groenten e.d. nou daar sta ik op te wachten... Wacht die paar minuutjes wel extra. Ga daar niet zooveel voor betalen. ;)

20. miekje9

Is er al iets vernomen van BP over verschil in de faqs over de omzetting??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.