Praatgroep Wijzigingen Alchemist

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Februari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq57

Jacq57 Regelmatige auteur

zo te zien staat er een groot kruis door de kabouters, "die zien we nooit meer terug"
    Ik ben alleen benieuwd naar dat extra zilveren slot, is dat alleen voor de producten van de alchemist of wordt dat een algemeen slot?

2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

extra slot heb ik iets weer niet goed gelezen??

daisy17858 vindt dit leuk.
  3. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

ik weet niet of al bekend is maar kunnen we dan ook met die producten de markt op ?

4. Jacq57

Jacq57 Regelmatige auteur

Hier miekje,
    hihihihi, ik word steeds handiger, zelfs op het forum

5. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Heb ik nu goed begrepen, dat voor alle recepten van de alchemist nu eigenlijk nog maar de helft nodig is van alle ingredienten? Alle kabouterleerlingen (en ook kabouters dan) zijn geschrapt. Dus ook geen kleurpaletten meer voor de schriftenverzameling! Wat een zegen. Ik moet nog een kleine 50.000 punten om in level 5 te komen. Dat wordt nu dus een stuk gemakkelijker (en ook goedkoper). Of duurder natuurlijk, want je kunt nu ook ambachtsproducten op de markt kopen.

6. miekje9

Ja de prijzen moeten nog berekend worden
    is niet extra slot zijn de bestaande zilver hebben we er wel genoeg denk ik

daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  7. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Geen kleur meer daar ben ik zeker ook blij mee. Met deze verandering zal ik hopelijk ook deze ambacht sneller in fase 5 ga krijgen. Nog veel punten maar met deze verandering zal het wat makkelijker moeten worden.

8. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

dat is dan mooi en ik krijg een mooi aantal kleurpalletten terug
    dus ben er wel blij mee misschien dat ik de alchemist dan ga gebruiken
    maar de prestaties van de producten zijn en blijven erg mager

BoerAnnelies, HofvanDromen en daisy17858 vinden dit leuk.
  9. margriet68

margriet68 Gelegenheidsauteur

las dat iemand zei:...en nou zit ik met 75 geschriftenverzamelingen in mijn schuurtje, wat is nou wijsheid?
    reactie daarop was: ..."als je bij de aankondiging verder naar beneden scrold zie je dat alles wat je hierin geinvesteerd heb weer terug krijgt ;)".
    Maar mijn vraag is klopt dit?? gaat het niet vooral om de kabouters?? geschriften blijven gewoon... (iets meer produkten nodig dat dan weer wel...) ook de wondertinctuur, en alruinpoeder, levenslotdrank en toverdrank blijven gewoon in het spel...:)

10. msMaybecouple

msMaybecouple Forum prof

Geschriften, wondertinctuur, levensslotdrank en toverdrank zijn toch halfproducten?
    o_Ok halfproducten worden volgens de FAQ gewoon omgewisseld in de producten die ervoor nodig waren om ze te maken.
    Die blijven dus niet in het spel

HenryJanina1982 vindt dit leuk.
  11. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Gossie, ben ik blij.
    De kabouters waren bij mij een ondergeschoven kindje.:oops:
    Heb het een paar keer uitgeprobeerd, vond het niet echt iets, te omslachtig, te veel kleurenpaletten enz.
    Ik denk dat ik de alchemist nu wel vaker zal gebruiken, een stuk eenvoudiger geworden.xD

Daxter1966, beereekhoorn, Boerke en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Correct.

13. miekje9

Dus als je nu de halfproducten maakt die geen kleurpaletten gebruiken
    kan je misschien nog levelen
    en de benodigdheden hiervoor die je gebruikt krijg je donderdag weer terug

daisy17858 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  14. Sharon

Sharon Junior expert

Zo begrijp ik het ook....en heb er meteen gebruik van gemaakt

15. Leo.netten

Leo.netten Teller

Ben al weer een poosje level 5 en nog nooit wat gedaan met de kabouters. Ben benieuwd of ik dat nu wel gaat doen zullen er wel nieuwe recepten moeten komen. Is wel een uitkomst voor iedereen die nog niet level 5 is er zijn geen kleurenpallets meer nodig.

daisy17858 en Farmer121965 vinden dit leuk.
  16. Tuintje57

Tuintje57 Forum-expert

Dan ben ik donderdag een rijke farmster. Al die kleurenpaletten terug in mijn schuurtje, als ik het mag geloven. xD

17. -kwiebus-

-kwiebus- Actieve auteur

Vraag me toch af welke FAQ dan gelijk heeft...

Als ik de engelse FAQ lees blijven de halffabricaten gewoon in je voorraad en krijg je hier niet de gebruikte produkten voor terug en worden ALLEEN de kabouters teruggewisseld...
    Dus als je een eindprodukt kabouter hebt, wordt deze gesplitst in wat je hiervoor nodig had: de basiskabouter + halffabricaten.
    Vervolgens komen de halffabricaten op je plank in de voorraad en worden de kabouters teruggewisseld naar de produkten die je ervoor nodig had...

In de Duitse FAQ staat het ook zo:
    Dat alleen de kabouters worden teruggewisseld en de huidige halffabr. zoals wondertinctuur krijgen de nieuwe bonuswaarden en diegene die je al had gemaakt komen op je plank bij de voorraad
    Dus ook hier worden de halffabricaten niet teruggewisseld naar de gebruikte produkten

Zou ook onlogisch zijn, deze halffabricaten blijven gewoon in het spel, worden alleen bonussen en in de toekomst kost het meer produkten om ze te maken.
    Zou ook onlogisch zijn als ze werden omgewisseld, je alles terug zou krijgen en je wel op je alchemist level zou blijven...

Overigens is het dus wel voordeliger om nu het nog kan de halffabr te maken volgens de huidige faq, omdat ze nu goedkoper te maken zijn, dan na de wijzigingen, scheelt toch wel wat produkten en je blijft ze gewoon houden

Laatste bewerkt: 16 Februari 2016
  18. stien56

stien56 Alwetend orakel

Eigenlijk, vind ik het maken van iets in de alchemist veel te veel producten kosten - tegenover het nut dat je er van zou kunnen hebben:eek:

Heb al wel enige tijd level 5, maar doe er helemaal niets mee verder.

HofvanDromen en daisy17858 vinden dit leuk.
  19. miekje9

Kwiebus die verschillen in faqs zijn wel raar ja
    Ik denk dat er nu druk overleg is met de mods onderling of zo
    Maar eventjes afwachten wat het nu wordt

20. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb het niet kunnen vinden in de Duitse FAQ, maar het wordt daar in de praatgroep wel meerdere keren bevestigd dat je die voorraad houd.

Het is niet echt onlogisch. Spelers die veel voorraad hebben, hebben het voordeel dat ze dat met minder materialen hebben kunnen maken. Dus alles nu uit de schuur halen en iedereen bij de introductie van de nieuwe opnieuw moeten beginnen, zou eerlijk zijn. o_Ok al houden ze de punten van het maken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.