Praatgroep - Vuurwerkspektakel

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 26 December 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Leuk dat je meedoet! Voor je kunt gaan leveren moet je eerst eventgewassen kweken (leeuwenbek en koraalwortel), die je vindt in het zaaimenu. Van ieder eventgewas krijg je er bij start event tien cadeau, en die zet je op hele velden, liefst met wac en zo veel mogelijk soorten mest (en water natuurlijk). Na je eerste oogst doe je nog zo'n rondje en dan heb je wel zo'n beetje genoeg gewassen om mee verder te kunnen. Als je snel voorraad wilt maken kun je dan op kwartveldjes gaan spelen, maar dat heeft alleen zin als je een voorraadje wac hebt (en wellicht een knechtencoupon over uit de winterkalender, want kwartveldjes met de hand oogsten en inzaaien is een vrij hels karwei xD )

    Uit de gewassen komen dropitems (aansteekhout) en met die gewassen en dropitems kun je in de voedselmolen diverse soorten vuurpijlen maken, en die lever je in voor prijzen. Ieder gebouw vraagt een ander molenproduct, dus ik zou eerst eens gaan kijken welke prijzen je het liefste hebt voor je als een dolle begint te kweken.

    Ik zal je zo vast even een wac sturen, voor een goeie start. Succes en als je vragen hebt, kom ze dan vooral hier spuien of doe me even een duifje!
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Heb je de tabel van de fansite goed bekeken
    daar zie je rechts paar regels met molen en hoeveel
    Die 3 molen producten is wat je in moet leveren
    Zie ook de uitleg op de fansite
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  3. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    De eerste fase is klaar. Fase 2 bijna het gewas. Maar DI is op.
     
    rikmark en jolanda13 vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zeg, kalm aan en rap een beetje xD

    Ik heb de korte gewassen net weten te vermeerderen, nu nog één rondje voor de lange gewassen en dan hop naar bed want ik moet om vier uur op. Dropjes: iets meer dan 300, met anjers en saguaro. Niet zo spectaculair als bij sommige anderen maar het zal vast wel weer goed komen. Morgenochten (-nacht) ga ik ook het pakje van 24 december openmaken, dan hoef ik het lange gewas maar vier keer te oogsten.
     
    jolanda13 en annigjen vinden dit leuk.
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik heb veel mazzel bij het rad gehad. 2x oogstbonus van 24 uur en 3x van 6 uur. En genoeg SM en susimest. Ik hoop het korte gewas vanavond klaar te hebben. Het lange gewas heb ik de eerste fase binnen. Maar het vliegt naar binnen.Gaat lekker. DI komt wel als ik er weer een hele lange gewas op kan zetten
     
    -freedom5555-, kakelot69 en jolanda13 vinden dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo, de eerste al weer bijna klaar. xD Ik ben net begonnen met de gewassen inzaaien. :music:
    Aan di 254 gekregen.

    Update:
    Van beide gewassen een rondje gedaan. :music:Morgenavond maar weer verder. De rest aangevuld met lang gewas.
     
    Laatste bewerkt: 27 December 2018
    rikmark, annigjen en jolanda13 vinden dit leuk.
  7. Roos

    Roos Forum-hertog

    Wie weet hoe lang de gewassen duren met water? Ik heb even niet opgelet... Ik dacht de korte 3.36u, maar ja, dat is denken he xD
    En van het andere gewas weet ik het ook niet meer... Meestal weet ik het wel, maar dit zijn weer tijden die we niet zo vaak hebben.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. jimmyhond

    jimmyhond Junior expert

    De eerste dag sluit ik af met 700 DI. Helemaal niet ontevreden:D
     
    jolanda13 en schaapje52 vinden dit leuk.
  9. winny1988

    winny1988 Gelegenheidsauteur

    Dank je wel voor de uitleg en de WAC, en nee ik heb geen knechten , dus ik doe alles gewoon. ik zie wel hoe ver ik geraak :) :) toch bedankt . winny1988
     
    jolanda13, gelderblom en kakelot69 vinden dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    De korte iets minder dan vier uur (zal enkele minuten schelen) en de lange 6.24 :D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Amai amai, ik zie nu pas dat er een nieuw event is :( :( .
    Ja ik kom niet zoveel op het forum, dus ik loop wat achter. Maar straks met WAC en knechten zal het wel lukken zeker :) :) . Ik moet alleen deze middag naar het ziekenhuis , voor een mamogram . maar voor de rest moet ik niet werken , ben nog steeds in ziekenverlof . Grtjes aan alle en een fijn oudjaar gewenst en een goed 2019 :) :) Carine
     
    jolanda13, BoerinAppel en boermars vinden dit leuk.
  12. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Mits je alle versnellers in de boom der wijsheid geactiveerd hebt.

    Leeuwenbek 4:45 met water 3:48 met water en mest 3:26
    Koraalwortel 8:00 met water 6:24 met water en mest 5:46

    Iedereen veel succes en een fijne jaarwisseling gewenst. ;)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  13. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier fase 2 ook klaar en straks 17 van fase 3. Schiet lekker op
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    laatste gewas staat vanavond klaar
    Dan lekker ombouwen
    Nog beetje drops nodig die zijn morgen denk ik wel binnen
    Kan ik met oud en nieuw rustig de keuken in voor alle hapjes:music::inlove::D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Wat een duizelingwekkende ontwikkelingen allemaal zeg. Ik ga zo mijn eerste huisje (de middelste, die van de lange gewassen) afronden, en dat vind ik al heel wat xD

    Maar ik denk toch wel dat ik voor de jaarwisseling klaar ben met het event.
     
    jolanda13 en gelderblom vinden dit leuk.
  16. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Kun je de drie molens door elkaar spelen of moeten e op volgorde gespeeld worden?
    Wie kan mij dat uitleggen Ik heb het niet gevonden in de FAQ
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Onder de korte uitleg in de faq staat:

    In het eventscherm zijn er drie bouwplaatsen, alledrie vragen om een ander molenproduct wat bij dit event hoort. Per bouwwerk lever je in op vaste volgorde, je kan tussendoor wel vrij wisselen van gebouw.

    Dus ja, je kunt de gebouwen door elkaar spelen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. rikmark

    rikmark Forum freak

    Ga een poging doen om mee te doen, RL gaat voor :sleepy:maar moet een beetje afleiding hebben.
    Ik zie wel hoever ik kom, en anders heb ik wat mooie prijsjes.

    Vanmorgen maar even flink met sm gestrooid en sluit nu af met 879di :)

    Iedereen die mee doet veel succes.
     
    Susannamaria, boermars, janniekwak en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier nu aan di 441. Het gewas staat nu te groeien, morgen maar weer verder kijken.
    Door 2 dagen werken nog geen gewas op voorraad en nog niets kunnen leveren.
    Ik lijk wel een slak zo traag als het gaat. xD
     
  20. rikmark

    rikmark Forum freak

    Ach buuf wij hobbelen gewoon lekker achter iedereen aan. Hier ook nog niets ingeleverd.
    Ik begon vanmorgen met een slechte start vergat de wolkenrijen en alles in te zetten :wuerg: was er met mijn hoofd niet echt bij.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.