Praatgroep - Vuurvliegjesvermaak

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 Juni 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Misschien eerst even de antwoorden lezen op de gelijksoortige vraag die je een paar uur geleden al stelde?
     
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan het beste nu een patroon kiezen die het meeste lampionnen vraagt en dan rechts op de groene knop van ophalen drukken. Dan ontvang je de beloning en reset alles.
    Het beste is dat je alleen die lampionnen inlevert die het patroon vormen die je in wil leveren. Daarna begin je dan weer aan het volgende patroon.
     
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hoi chanta graag reageren als je er bent dan kan ik kijken of ik je er doorheen kan loodsen
     
  4. mmans

    mmans Forum-hertog

    Deze tip werkt natuurlijk ook voor alle andere vakjes!! Dus voor wie dat wil, die kan iedere keer interessante vakjes extra leveren, bovenop het gewenste patroon :) Wel goed in de gaten houden, of je dan aan het eind wel genoeg spullen hebt voor ALLE patronen :) Anders heb je veel EP, maar geen wolkenrij!!

    Ik ga nu zelf eerst door met verzamelen van alles en dan kijken, wat ik allemaal extra kan pakken.
     
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Het vakje nummer 12 zijn drops en daar hoef je geen extra gewas voor te maken
    Dus kan ook voor nadere vakjes maar deze is "gratis"
     
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik lever alleen vakje 12 bij. Tenten heb ik toch meer dan genoeg en SM kan ik altijd wel gebruiken xD

    Ik heb ook nog even gekeken naar dat vakje waar je 6 Susi's krijgt, maar dat kost weer zoveel extra gewassen dus daar had ik geen puf voor.
     
  7. mmans

    mmans Forum-hertog

    Klopt allemaal, maar vakjes 3, 5 en 14 zijn ook tenten.
    En vakjes 4, 7, 10 en 13 zijn thermosflessen.
    Dus ook "gratis".
    Zodra je alle gewassen bij elkaar hebt en weer gaat voor lange gewassen, blijven natuurlijk toch die DI komen.
    En de omwisselkoers aan het einde van het event is:
    Thermosfles 29 EP en 20 BD
    Tent 22 EP en 29 BD

    Terwijl ik bijv. bij vakje 3 voor 8 tenten: 183.050 TEP krijg.
    En bij vakje 13 krijg ik voor 8 flessen: 22.300 BD.
    Dit is natuurlijk level-afhankelijk, maar volgens mij is dit al snel meer dan de reguliere omwisselkoers!!
     
  8. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Hallo all ik ben net vandaag met de farm begonnen
    IK ben op zoek naar buren en wat uitleg over dit event ?
    Gr Oma
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  9. mmans

    mmans Forum-hertog

    Welkom Oma,

    Als je net begonnen bent, dan kun je het beste dit eventgewas blijven zaaien en oogsten, omdat dit veruit de meeste EP (ervaringspunten) oplevert en je dus snel zult levelen.
    As je op het mannetje op je speelveld klikt, zul je vandaar uit makkelijk naar het event toe kunnen. Eerst zorgen, dat je na het oogsten opnieuw hebt gezaaid en daarna wachten tot je voldoende hebt verzameld om in te leveren.
    Aangezien je op dit moment alleen de Hoofdakker ter beschikking hebt, zul je niet heel veel kunnen doen, aangezien je ook een volgende akker nodig hebt, die je pas bij level 17 krijgt.

    Maar toch gewoon die eventgewassen zaaien blijven! Dan ben je snel genoeg bij level 17 :)
    En een paar kadootjes kun je toch binnenhalen bij dit event.

    O ja, Miekje die zorgt altijd voor super uitleg, die bijna altijd terug te vinden is via de eerste bladzijde van een praatgroep.
    Hier is de link voor dit event:
    http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/downloads/pdf/uitleg vuurvliegjes.pdf


    Suc6! Ik heb je overigens ook nog een duifje gestuurd.
     
  10. Roos

    Roos Forum-hertog

    Hallo Oma :D

    https://board-nl.farmerama.com
    Hier staan de verschillende afdelingen van het forum.

    Bij "Hoofdkantoor" staan de aankondigingen van de events. Daar vind je dan ook weer een link naar uitleg erover.
    Iets lager, bij "Spel FAQS" wordt altijd de uitleg van een event neergezet.
    Nog iets lager, bij "Spelers + Spel" staat "Speldiscussie", daar kan er over de events gepraat worden.
    En buren... even denken... oh, die staat ook onder "Spelers + Spel". Daar staat helemaal bovenaan "Vrienden zoeken". Daar kan een oproep geplaatst worden.

    Veel plezier!
    En groeten van Roos :D
     
  11. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Dank je wel voor jullie uitleg en de wortelappelchutnney
    Gr Oma Tineke
    Bedankt mams
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  12. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    als je de wolkenrij binnen heb dan kun je niet meer voor de vakjes gaan waar alleen maar tenten voor nodig zijn.
    Klopt dat omdat bij mij de lampjes blijven branden en ik niets meer kan doen
     
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Owww nee he weer iemand besmet met het farmerama virus
    Ik ben van de fansite met uitleg waar je al een linkje van kreeg
    Heel veel plezier met het spel

    Maar welkom in de boeren famillie

    hier ondertussen al 10 patronen gespeeld....


    @thuva1
    Dat klopt als je de wolkenrij binnen hebt heb je alle patronen 1 keer gedaan dan is het spel klaar
    Dus als je extra vakjes met tentjes wilt leveren moet je dat nu al doen als toevoeging in een patroon
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  14. boermars

    boermars Forum-hertog

    Het duizelt me een beetje ga eens even kijken, heb al dikke 400 tenten, 15 rugzakken gemaakt en nog 4800 gewas met 470 flessen.
    Kom al aardig eindje en ga ook maar eens kijken voor die 20 extra tenten te leveren.
    Thanks @miekje voor de tips, gaat goedkomen. ;)

    edit, het duurde efkes, maar niet zitten oetelen hoor
    nog 5 patronen te gaan, moet goed komen dit weekend.
     
    Laatste bewerkt: 12 Juni 2020
  15. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Hallo
    Ik ben net begonnen maar heb al aardig wat gewassen nu kan ik wel wat inleveren maar daar staan ook bamarapunten bij
    kan ik die doen ? of blijven die punten niet bewaard ?
    Gr Oma Tineke
    Ik ben nu in level 15
     
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    De punten blijven bewaard voor als je hem vrij hebt gespeeld
     
  17. RAGOGR

    RAGOGR Actieve auteur

    Dank je wel voor je antwoord
     
  18. mmans

    mmans Forum-hertog

    Wauw, je gaat lekker :)
    Vanmiddag zag ik nog onderaan jouw blokje level 7 staan :)
    Gefeliciteerd!
     
  19. Roos

    Roos Forum-hertog

    Mams? Heb ik iets te veel aanwijzingen gegeven? :oops:

    Ik lees dat je een wortelappelchutney hebt gekregen. Wist je al dat het dan voordeliger is om op kwartveldjes te spelen? Dan maak je meer winst met het zaaien en oogsten.
     
  20. mmans

    mmans Forum-hertog

    Ik denk, dat ze mij bedoelde (mmans). Gebeurt vaker, dat ik dan plots mams wordt genoemd, de lettertjes lijken wat op elkaar :)
    We hadden haar allebei geholpen ;)
     
    Roos vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.