Praatgroep Vuurvliegjes Jamboree

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 26 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Kan je ook van alle kaarten gewoon wat inleveren of moet je eerst 4 op een rij hebben om door te kunnen gaan naar bijv kaart 2 om te kunnen leveren.
     
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je moet 4 op een rij hebben om door te gaan naar de volgende kaart. Maar je kunt dus wel op iedere kaart een rij (en soms 2) uitzoeken zonder 8-uurs gewas en daardoor toch het sieritem met het schaapje halen.
     
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Jij kan gedachten lezen. xD Het sieritem met schaap. :music: Vandaar mijn vraag of je zonder 4 op rij kan leveren op alle kaarten. Als dat zo is, dan laat ik de 8 uur lopen en doe ik alleen 4 uur gewas. 8)
     
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Lieve mensen op de fansite staat al een soort rekenhulp voor dit event
    De tabel met de kaarten met plaatjes volgt nog ietsje later:music:
    Ik kwam net terug van de markt en zag dit feestje op mijn lapje verschijnen:wuerg:
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En als je dan op een kaart een leuke beloning ziet, zonder dat deze in het rijtje van 4 zit, kun je die ook meenemen. Dus bijvoorbeeld de 5 walnoten en pruimen waar je 1000 BD voor krijgt.

    Ik ben van plan ook de bruine schapen in te leveren voor de mysterieuze stal. En omdat ik dat 1 van de leukste prijzen van de kaarten vind, denk ik erover om per kaart niet meer in te leveren dan nodig en gewoon vaker rond te gaan. Dat levert me meer stallen op, bruine schapen heb ik voldoende.

    Maar als ik overal maar 1x 4 op een rij inlever, moet ik dus 40 kaarten doen voor de wolkenrij met sieritems. Dan heb ik dus wel 4 mysterieuze stallen.
     
  6. balletdanseres

    balletdanseres Regelmatige auteur

    Ik ben er helemaal klaar voor. Echt een super uitdagend event. Ik ga eerst maar voor de wolkenrij met sieritems en wat ik extra kan openen dan zie ik wel verder. En natuurlijk neem ik het advies van de andere spelers mee! super bedankt voor de mooie adviezen die worden ingebracht. Heel veel plezier en succes allemaal
     
  7. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Ik begrijp er weer eens geen hout van o_O.
    Beetje blond :wuerg:!!
    Ga gewoon zaaien en oogsten en het forum ....tig keer lezen:(.
    Zie wel wat het gaat worden -.-.
     
    maad, Boyshioya, sproetje06 en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zeer goed plan Coco! Ik laat de 8 uur voor wat het is en ga de strijd aan met de 4 uur gewas op zoek naar leuke prijzen en voor het sieritem het schaap. Dank je wel voor het super antwoord. :music:
     
  9. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Begrijp ik nu goed dat de beloningen op kaart 11 hetzelfde zijn als op kaart 1 en zo dus ook op kaart 12 hetzelfde als op kaart 2 enz enz ?????
     
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, dat klopt helemaal. En je kunt iedere keer dezelfde prijzen ophalen. Je krijgt weer een lege kaart.
     
    DarkDevilDude, Snowdrops1, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. katbla

    katbla Forum freak

    ik heb juist de andere (voorlopige) route uitgestippeld, waarin ik probeer om lange gewassen en di te vermijden, voor zover het kan...

    g-h-h-b-f-e-c-c-c-a

    ga later nog een keer alles goed bekijken als ik er wat meer tijd voor heb...
     
  12. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Heb mijn route uitgestippeld en dit zijn de aantallen daarvoor, inclusief de extra vakjes.
    Hyacint 26400
    Gloeibes 13200
    Tent 600 + 360 (voor rugzak)
    Thermosfles 240 + 360 (voor rugzak)

    Oeps is nogal wat :wuerg:
     
  13. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik probeer om zo min mogelijk drop items te hoeven inleveren.
    Ik ben nog driftig aan het vergelijken hoe dit uitkomt.:eek:
    Opschrijven welke vakjes ik niet wil en kijken hoe dit in de rijen uitkomt.
    Het is wel een gedoe, maar dan heb je ook wat.;)
     
  14. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Dank je wel Coco voor het antwoord.
    Dat is wel mooi. Ga ik alles nog maar eens goed bestuderen.
    Misschien dat ik dan alleen maar ga voor de stekjes en stallen.
    De wolkenrij vind ik niet belangrijk.
     
  15. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Nee geen hogere wiskunde. Maar ik speel een spel voor de lol en ik ben niet van plan met een vage omschrijving waar niet veel duidelijk van is een plan te gaan maken hoe kan ik dit doen en bij welke kaart moet ik wat doen. Sorry maar dat is niet mijn manier van spelen. (hoe kan je een 8 uurs gewas ontwijken enzovoort).
    Maar ik wens iedereen veel succes maar de laatste tijd zoals iemand anders ook al schreef wordt het meer een denkspel waarbij je op moet letten of de dingen kloppen, welke route je loopt en dat soort zaken dan dat we nog een "normaal" event hebben.
    Is het niet een ingewikkeld event qua inleveren dan is het wel een random gebeuren waar je afhankelijk bent van de willekeur of je een event wel of niet gaat halen.

    Een event mag van mij moeilijk zijn of zeer moeilijk. Geen probleem mee maar dan wel qua moeilijkheid met het werken op de boerderij. Niet moeilijk of zeer moeilijk voor mensen die het spel gewoon als lol willen spelen. Hoe je het ook noemt maar voor kinderen is hier geen touw aan vast te knopen.
     
    leni1955, Boyshioya, Borkie en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    in wiskunde was ik al geen ster ,maar dit vind ik ook moeilijk al komen de vuurvliegjes me bekend voor ....
    maar ik lees morgen wel hoe er veel boertjes over denken maar jou idee coco lijkt me ook wel fijn ....geen 8 uur gewassen loopt altijd verkeerd bij mij ...
     
    Borkie, daisy17858, DarkDevilDude en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Ok, dat wist ik dus niet :p
     
  18. lizzy422

    lizzy422 Forumleerling

    let op! dit event begint morgen al, niet zoals in het geruchtendraadje (kalender) staat op de 29april !
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb ook een eerste poging gedaan.
    Overal de in mijn ogen gunstigste rij uitgezocht. Dus fokdieren alleen voor stekjes en stallen, drops zoveel mogelijk alleen voor het supervoer.
    Dan ben ik per ronde het volgende nodig:
    Hyacint 12.000 (48.000)
    Gloeibes 3.600 (14.400)
    Tent 40 + 120 (640)
    thermosfles 40+120 (640)

    Tussen haakjes wat ik nodig ben voor 4 rondes om de wolkenrij met sieritems te halen.
    Verder heb ik dan ook 24 supervoer van deze rondes 8 mysterieuze stallen en van beide soorten stekjes 4.
    Het lijkt me alleen wel heel veel kort gewas om te zaaien.
    En de knechtencoupon en het supervoer zou ik ook nog wel willen halen.
    Maar dat wordt dan vandaag allemaal bomen erop voor zoveel mogelijk drops en morgen alles eraf om zoveel mogelijk gewas te verbouwen. 3000 gewas per keer gaat net niet, en dan moet dat 16x. Met 4 oogsten per dag is dat in 4 dagen te spelen, en de gloeibessen in de nacht in 5. Met een beetje geluk ga ik het met deze planning halen.

    Ik vind het heerlijk om een reden te hebben om te puzzelen. Wanneer een event moeilijk is omdat er ongelooflijk veel wordt gevraagd (dus hard werken op de boerderij) zijn er heel veel spelers die het niet kunnen halen. Een event met deze opzet kan niemand na 2 dagen zeggen dat hij klaar is. En spelers die het allemaal lastig vinden, kunnen het ook simpeler houden. Dus 1 voorbeeld gebruiken en die rijen altijd inleveren.
    De mogelijkheid om 8-uurs gewassen te vermijden, drops te vermijden, fokdieren te vermijden, dus een behoorlijke invloed hebben wat je het liefst inlevert, vind ik heel leuk.
    Het is mogelijk om met dit event mee te doen zonder 8 uurs gewassen. En dan toch leuke prijzen te halen. Maar het is niet mijn idee om zonder 8-uurs gewassen te spelen. Alleen een tip aan Schaapje dat ze op die manier toch weer een leuk sieritem kan halen met daarbij stallen en stekjes, de prijzen waar zij vaak voor speelt en niet voor de wolkenrij.
    Voordat morgen alle velden gevuld zijn en je dus het maximale profijt hebt, is er al een groot deel van de dag voorbij. Maar ik zou het wel leuk vinden als hier nog iemand wil verklappen hoe lang die oogstbonus is.
     
    daisy17858, Borkie, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. jolars

    jolars Gevorderde

    Voordat morgen alle velden gevuld zijn en je dus het maximale profijt hebt, is er al een groot deel van de dag voorbij. Maar ik zou het wel leuk vinden als hier nog iemand wil verklappen hoe lang die oogstbonus is.[/QUOTE]

    24 h. Ik heb hem ook nog bewaard, maar Hendrik Jan had dit bij de speculaasjes gezegd: Het eerste extra cadeau, vanaf zondag 17-4 te openen, is ook heel lekker als je nieuwe gewassen op Bahamarama gaat kweken. Kies de 24 uur dat je het kan gebruiken dus goed!!
     
    Borkie, daisy17858, DarkDevilDude en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.