Praatgroep Vuurvliegjes festival / Vier op een rij 2015 event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Wil ik wel doen hoor je zit hartstikke fout:music:
    Het zijn echt alleen de totalen voor 16 lampjes aandoen
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  2. polkey

    polkey Oudgediende

    Hardstikke fout :) gloeibessen - 9000 stuks = deel voor leveren en deel voor gebruik molen
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ron heeft altijd aangegeven dat het om de basis-ep ging, en op mijn vraag in dat topic of de bomen als groep lager staan afgesteld dan de gewassen is hij niet ingegaan.
    Toontje heeft in een later event aangegeven, waar expliciet in de FAQ vermeld stond dat het om de tijdsduur van de bomen ging, dat het altijd om de tijd gaat en niet om de basis ep, van de gewassen en stallen net zo goed.
    Op mijn vraag of dat permanent veranderd was vanaf dat event, of dat Ron altijd de onjuiste informatie heeft gegeven, heb ik geen antwoord gehad.
    Toevallig hebben we een event gehad waar we bij de stallen helemaal geen drops kregen, maar verder is mijn ervaring toch echt dat ik uit het veld met xxl bomen meer drops krijg dan uit het veld met bijzondere bomen (allebei 24 stuks) en uit de oranje werkplaatsen meer dan uit de gewone werkplaatsen, terwijl de tijd korter is.

    Meestal komen de drops bij mij wel goed. Ik heb dus nog nooit comfortvelden gezet om aan het begin meer drops te hebben, meestal oogst ik s'morgens de xxl bomen om die s'avonds nog een keer te kunnen doen, en let ik dus vooral op wat voor mij gunstig is om op te hebben staan. Waarbij ik nu dus wel de oranje reuzenstallen op heb staan, en er vanavond ook zoveel mogelijk stallen op gaan die morgenmiddag pas klaar zijn. Dus de roze die ik ondertussen heb, de rode en oranje. Aangevuld met een paar vlinders en eekhoorns, gewoon omdat die veel opleveren en de drops wel goed komen, want ik geloof dat een oranje kalkoen meer oplevert in drops dan een vlinder, en ze doen er in de schuur allebei 12 uur over.

    Een eerlijk en duidelijk antwoord vanuit BP stel ik ook op prijs. De uitleg van Ron, zoals zo mooi weergegeven in de link, is zoals ik het ook altijd heb ervaren, behalve dat ik het gevoel had dat extra bomen in plaats van gewassen mijn aantal drops naar beneden bijstelden.
    Ik weet nog steeds niet of ik de reactie van Toontje als iets eenmaligs moet zien, of die serieus moet nemen.
    Hier de link https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/praatgroep-openluchtfeest.17205/
    reactie op pagina 7.
     
    Laatste bewerkt: 19 Oktober 2015
  4. neva1

    neva1 Forumkenner

    pffffffffffffff denk dat ik mijn bruine koeien stiekem wit ga spuiten... misschien dat niemand het door heeft...xDxD
     
    happy51, farro, lonnie57 en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dan had ik het toch goed onthouden.
    Ik heb een topic gemaakt onder algemeen om hier duidelijkheid over te krijgen.8)

    Laten we hopen dat die er komt.
     
    BoerAnnelies en -Coco1968- vinden dit leuk.
  6. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Goed ideexD, maar jammer dat je er nu mee komt heb net het fokken van de witte koeien klaar.
     
    happy51, lovely, daisy17858 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  7. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik keek in mijn fokdieren had nog 12 witte koeien gelukkig! Na hele tijd refreshen heb ik er 8 bij kunnen kopen. Dus ik heb de 20 witte koeien compleet (per stuk 205.000 BD!)

    Maar zijn zeer mooie prijzen, dus we gaan ervoor!

    Succes iedereen! :D
     
    farmermikkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben aan de fok. Slaan die koeien er een slaatje uit. Al 3x een woudloper. Iemand een pot verf in de schuur op de boerderij. Maak ik ze effe wit. xD
     
    tooske58, BoerAnnelies, herma1234 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    alsjeblieft schaapje

    [​IMG]

    zelf alleen verf erin doen ipv water:p
     
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank Miekje9. Ik ga gelijk op de fiets naar de bouwmarkt, even witte diervriendelijke verf halen. Ben zo weer terug. xD
     
    DarkDevilDude en bjorke-annika vinden dit leuk.
  11. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Heb ff gefokt de witte koeien had er 8 . Nu 20 en daarna ff doorgefokt 3 miljoen verdiend.
    Gelukkig verder alles op voor raad.
     
    DarkDevilDude, bjorke-annika en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Hoop dat je gelijk hebt, ga morgen bij 9 beginnen en dan weet ik snel genoeg hoe het werkt.
     
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zowel Ron als Enk hebben dit gezegd Yvon:D
     
  14. mmans

    mmans Forum-hertog

    heb net uit diverse farmquesten in totaal 118 SV weten op te halen. Maar met 3 bruine en 1 witte koe in de voorraad, heb ik daar bij lange na niet genoeg aan :(

    En markt zowel op bruine als witte koeien totaal uitverkocht. 19 miljoen in de bank en event niet te halen :(
     
    happy51 vindt dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Er komen heus nog wel koeien op de markt. Het event is nog niet begonnen, in de loop van het event verschijnen ze wel weer op de markt, denk ik en hoop ik. :wuerg: Ik wacht gewoon op het weekend. :oops:
     
  16. Leo.netten

    Leo.netten Teller


    Als straks iedereen thuis is van het werk zullen er genoeg witte koeien op de markt komen verwacht ik
     
  17. mmans

    mmans Forum-hertog

    ik hoop het van harte. In het weekend ga ik op vakantie, dus de vraag is OF ik dan internet heb en hoeveel tijd er is om te fokken

    De rest van de spulletjes heb ik wel op voorraad en de eventgewassen lukken wel tot vrijdag. Ligt dus enkel aan die "stomme" koeien
     
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb er net 1 kunnen kopen, pff, stonden er 10 op. Vliegen onder je vingers weg.

    Succes en hoop dat het lukt om de koeien te kopen.
     
  19. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Als je alles nog moet fokken en alles op normale volgorde komt, heb je 320 koeien nodig en 160 SV om 80 bruine te fokken. Daarna met die 80 bruine fokken voor 20 witte, is nog eens 40 SV. Totaal SV = 200.
    De vuurvliegjessjaaltjes kunnen bij alle items verschijnen, enkel op de hoofdakker à rato van 4 per uur, maximaal aantal als je ze om de 15 min oogst. Doe je dat niet, heb je meer tijd nodig. Als je ieder 15 minuten een sjaaltje kan oogsten, heb je toch nog 45 uur nodig om die 180 te halen.
    Je hebt dan nog de gewassen, die je op alle velden kan oogsten om de 8 uur en de DI, die komen zoals dat bij een normaal event gaat. Verder moet je nog de molen gebruiken, dit is ook gekend.
    De lampions moeten maar één keer aangezet worden, en blijven aan.
    Wanneer alle lampions branden, zijn alle prijzen binnen. De keuze die je kan maken is vooral nodig voor de lagere levels, die het event niet helemaal kunnen spelen, of voor diegene die alles niet in voorraad hebben en verder niet veel -willen/kunnen- aanschaffen.
    Zover begrijp ik de FAQ.

    Persoonlijk denk ik dat de koeien, eender welke kleur zéér duur zullen worden en het ook zullen blijven, aangezien de grote aantallen die men vraagt.
    Ik hoop op een tijdelijke BBD en ga pas dan, of op het laatst fokken. Fokken gaat snel genoeg, met parfum. Ondertussen kan ik de eventgewassen telen en zoveel mogelijk sjaaltjes verzamelen.

    Sorry, ik heb even wat moeten aanpassen. Het gaat niet om 80 sjaaltjes zoals ik eerst schreef, maar om 180 stuks.
     
    Laatste bewerkt: 19 Oktober 2015
  20. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    De koeien zijn binnen, nu maar wachten tot morgen.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.