Praatgroep Vuurvliegjes festival / Vier op een rij 2015 event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik heb nu op 2 velden BAHA en 3 velden FARMA bomen staan. Die duren 20 uur en langer dan anjer dus. Ik weet niet hoeveel drops, ligt aan de waarde dat ze hebben ingesteld. Meestal rond de 125 drops gemiddeld denk ik.

    Zal je morgen laten weten hoeveel ik heb gehad!
     
  2. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    dat scheelt weer;)
     
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hier nog een andere uitleg

    http://farmerama-fan-speciaal.nl/index.html#VVF2015
     
  4. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    dan haal ik denk ik meer uit de gewassen maar zal t toch eens proberen heb wel een hoop xl en xxl bomen
     
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    geen XL en XXL zetten gaat om de tijd van de bomen dus 20 uur is beter
     
  6. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Gaat meestal niet om de tijd, maar om de basis EP. Dus wel XXL-bomen. XL heeft geen zin, mits je ze pas na 18.00 uur kunt zetten. Als je 4 bomen neerzet die 50 EP per stuk opleveren (dus 200 EP per groot veld), heb je dus meer kans op DI dan met een anjerveld dat 118 EP oplevert. Ik zet altijd bomen die veel EP opleveren, dus vooral XXL, en voor de rest stallen die veel EP opleveren. Ik zit meestal rond de 150-170 start DI's. Ik zal morgen laten weten hoeveel het er deze keer zijn.

    Edit:
    161 DI's
     
    Laatste bewerkt: 20 Oktober 2015
  7. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    als dat zo is net te laat heb net mammoet neer gezet kijken wat die doen met bomen mest
     
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    mammoets duren langer dan 20 uur... dus geven lekker drops

    Bij een vorig event is heel duidelijk aangegeven dat het om de tijd van de bomen gaat en niet op de EP!!!!
     
  9. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    dan moeten de mammoet bomen wel wat extra di opleveren. dan zijn bomen op baha dus intresanter ivm de di dan de gember die lever 152 ep op en bomen wel minder maar duren langer
     
  10. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Dat gold alleen voor dat vorige event volgens mij. Voorheen was het altijd de EP, maar de vorige keer was het een bijzonder event en kwamen er verschillende DI's uit bomen en gewassen. Nu komt er 1 DI uit alles en volgens mij geldt nu weer ouderwets het aantal EP. Ik ga in ieder geval weer te werk zoals altijd en zal morgen laten weten hoeveel start DI's ik heb.
     
  11. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Bedankt Coco, had even niet goed gekeken, dacht dat het de eerste was. :pDan hoop ik toch dat ze nog op de markt komen, want heb na het laatste fokevent bijna geen supervoer meer over, als er geen BBD bij komt ga ik het dus niet redden om ze zelf te fokken. Ben als het nodig is dit keer bereid er veel geld aan uit te geven.
     
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Oh wat ziet dit er weer leuk uit en zoveel verschillende dingen te doen.

    Ik snap het alleen nog niet helemaal, maar ga het nog eens rustig doorlezen. Jammer dat ik de hele week moet werken, mis ik wel steeds die extra sjaals als je die elke xxx min moet oogsten. o_Ok nog 8 uurs gewassen, overdag wel fijn maar de avond niet zo. Kijken wat er van nodig is.

    Schaap gaat eens even nog een keertje kijken wat er te winnen valt. Is ook zoveel te lezen. Brilletje op en lezen maar. Eerst even naar die witte koeien kijken, ik vrees met grote vrees dat ik daar niet veel van bezit. Dan de rest van de voorraad even doornemen.
    In mijn schuur wel eerlijk verdeeld :wuerg: 2 bruine en 2 witte koeien. :eek: De rest weet ik nog niet, maar de gewassen zal ik ook wel niet hebben, niet veel op voorraad. :wuerg:

    Ik heb er weer reuze zin in. :music:
     
    daisy17858, tooske58, BoerAnnelies en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De witte koeien gekocht en gefokt:p Het kost wat maar dan krijg je ook wat
    Op een klein beetje rozemarijn na heb ik nu alles op voorraad
    Ik ga maar flink in de konijnenverkoop om de schade van de witte koeien wat te compenseren-.-
    De beloningen zijn fantastisch
    een gordeldier, kraaienei ,stekjes ,duindoorn achacha en een fijne bonestaak:inlove:
     
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nee er is duidelijk gezegd dat dit altijd al zo is geweest en zo zal blijven!!
     
  15. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    dacht dat het altijd om de ep's ging en niet om de duur. Zag net dat ik ook een hartjesboom had maar die levert verder niets op, maar bij de faq staat dat er een vlaggetje uitkomt? Zal ik hem dan toch maar plaatsen op de hoofdakker mm
     
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo de schade maar eens even bekeken. :sleepy:

    2 bruine en 2 witten koeien op voorraad.
    De pepermunt 150 stuks in de schuur, de rest heb ik allemaal opgegeten. :oops:
    De rozemarijn 230 stuks in de schuur, de rest gisteravond gebruikt in het eten xD

    Naar de rest durf ik nu even niet te kijken. xD

    Maar zegt schaap wijs: Ik ga voor alles :inlove:
     
  17. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Kijk dat is de echte boer:music:
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  18. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Ik snap er nog niets van hoor:oops: Als je de hele kaart hebt volgemaakt heb je dan alle prijzen of moet je echt al de patronen maken? Als dat zo is dan heb je echt wel meer bv. witten koeien nodig.
    Kan iemand deze niet vlugge boerin helpen:oops:;)
     
  19. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Groot gelijk, gaat je wel lukken.:)
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  20. polkey

    polkey Oudgediende

    Kan iemand een tipje van de sluier oplichten en aankondigen dat een BB er in het weekend komt ?
    Mensen zullen moeten fokken omdat een markt leeg is, gebrek aan sv parten speelt enz.
    Heb je nog altijd het voordeel van een extra dier en zullen de witte wat eerder in beeld komen als je nog de bruine moet fokken.
    En verder weet ik nu nog niet of bomen van 20 uur of gewassen zinvoller zijn, of ik alleen met de Baha/regenwoud de gewassen bijeen kan krijgen en op de andere velden de stallen plus bomen moet laten staan............. help
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.