Praatgroep vuoille sokken :-)

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 December 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Tuurlijk, maar ik betrap mezelf er toch op dat ik veel gretiger ben om die wolkenrij te halen nu ik de staak heb vrijgespeeld. En ik heb wel meer wolkenrijen gemist, in al die jaren dat ik nog niet speelde ;)
     
    eevee60, -matthias1952- en -Coco1968- vinden dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Zoveel wolkenrijen is ook niet alles, heb er zo'n 170 en dat is heel wat geklik zonder de knechten xD
    Als beginnende speler gewoon voor de sier-items gaan en deze in je siertuin zetten of
    op baha zodat je in het begin daar sneller kan levelen ;)
     
    Daxter1966, BoerAnnelies en eevee60 vinden dit leuk.
  3. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ik ben benieuwd of de wolkenrij gaat lukken dit event. Voorlaatste event heb ik niet gehaald omdat ik een dagje niet kon oogsten. Ik heb nu wat meer tijd om te oogsten gelukkig. Hoop alleen dat het goed gaat komen met de drops. Ik net al twee velden met halve akkers gezaaid met spelt. Op de baha heb ik de watervallen nog niet vrijgespeeld dus daar heb ik twee velden waar goudbessen (naast de dieren en de bomen die meer tijd kosten) op gaan.

    Met de voorraden zit het verder wel goed. Alleen macadamianoten en ganzen heb ik nog niet, maar gelukkig kun je dan voor iets anders gaan. Het inleveren van de dieren bij de quest gaat wel even pijn doen. Ik moest al veel dieren inleveren voor het oogstevent en dat ben ik nog niet te boven :oops:
     
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja, het leveren van de dieren wordt bij mij ook een aderlating, maar het gaat wel lukken. Gewassen en boomvruchten bleek ik veel meer van te hebben dan ik dacht, dus die wissel ik lachend in.

    Oh en Thea, bedankt voor de tip om losse sieritems op Baha te zetten, daar was ik zelf nou nooit op gekomen :D
     
    Daxter1966, Huhmmie38, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    rikmark, eevee60 en farro vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als mentor heb ik het gevoel dat er niet veel nieuwe spelers bijkomen, als ik een nieuw kuiken heb, is die meestal gelijk uitgespeeld na de tutorial. Sommige komen wel een paar keer terug, maar in het afgelopen jaar maar een paar kuikens gehad die level 40 haalden. Op dat level is nog nooit een event te spelen geweest.
    Vanaf level 80 was een event meestal redelijk te doen, maar ondertussen kun je in een paar maanden in level 80 zitten en heb je dan niet altijd voldoende drops. Wanneer je dan een event haalt is dat dankzij de hulp hier op het forum.

    Maar wanneer je de hoofdakker en woelige weide hebt en je oogst 4x per etmaal, op grote akkers zonder WAC, dan heb je iedere dag 1600 gewas bijelkaar. Ik denk dat je daarbij dan ook voldoende drops hebt. Op die manier kun je 4 cadeaus maken, daarvoor 3 tiki-mysteriestallen krijgen die handig zijn zo gauw als je Bahamarama hebt vrijgespeeld, en een wac met 10 supervoer en een GB, of je kiest voor de gewassen zodat je sterren en munten krijgt. Daarnaast heb je dan ook een sieritem te pakken die eerst echt wel de moeite is in de siertuin.
    Daar zou ik even mee wachten. Sieritems leveren geen drops op. Zo gauw je schateiland hebt vrijgespeeld is dat wel heel verstandig.
    Maar haal je deze wolkenrij, dan krijg je om de andere dag 15.000 TEP, daarmee ga je veel sneller door de levels.
     
    Daxter1966, eevee60 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dank je wel ga er zo naar kijken
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  8. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Dit heb ik mij al heel lang af gevraagd. Hoe vind een beginnende speler dit ? Een ervaren speler moet zich al in allerlei bochten wringen om iets te halen. En dan gaat het meestal om tijdsnood. Dan heb ik het over spelers die niet de hele dag het spel kunnen spelen. Wil je dit spel nog in de lucht houden dan zou ik voor een beginnende speler een andere quest maken. Waar alleen de beginners aan kunnen mee doen.Ik weet het !!! we zijn allemaal begonnen met niks. Maar de lat ligt nu zo hoog , geef Nw spelers ook een kans om iets te winnen.. Dat is mijn boodschap voor het Nieuwe Jaar 2018. En nu ik toch bezig ben Ik wens iedereen Fijne Feestdagen en een Heel Gelukkig en een Gezond Nieuwjaar XXX :inlove:
     
    tikivogel, Daxter1966, catootje65 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja dat bedoel ik. o_Ok als je de wolkenrij niet haalt valt er bij de meeste events nog best wat leuks te winnen. En de laatste keer heb ik de wolkenrij dan wel gehaald (mijn eerste, joepie!) maar toen heb ik weer een paar stallen en stekjes moeten laten schieten bij gebrek aan de mogelijkheid om vleermuizen te fokken. Is helemaal niet erg hoor, het is geen wedstrijd of zo.
     
    Sanham, eevee60, -Coco1968- en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  10. Lieve

    Lieve Halfgod

    In ondersteunend event "Betoverend winter" word er in fase 4 Engelenbloem gevraagd daarna krijg je er maar daarvoor niet waar haal je die dan?
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  11. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    volgens mij moet je die 10 planten
    die je eerder krijgt
     
    rikmark en eevee60 vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er staat in de OA van de quest dat die fase pas voor het volgende event is.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  13. Lieve

    Lieve Halfgod

    dat is dan een surprise als ik het goed begrijp
    dank jullie voor het antwoord
    we zullen het wel horen en zien dan zekers
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat is het eventgewas voor het kerstevent, dus deel 4-7 van de quest kun je volgende week pas doen en dan krijgen we vast weer gewoon 10 eventgewas om mee te beginnen.
     
    eevee60 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  15. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ja ik heb veel profijt gehad van de stallen en stekjes die ik tussendoor won. Had een fazant en gems gekregen en die kon ik weer mooi verkopen toen ze voor veel geld de markt over gingen. Zo kon ik weer een WAC kopen :). Genoeg te beleven op de farm.
     
    Daxter1966, Reggaefeeks, Sanham en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja die WAC is wel belangrijk bij een event als dit. Gelukkig krijg ik nog wel eens wat, anders zou het helemaal niet te doen zijn xD

    En voor ik zelf WAC kan gaan maken gaat nog wel even duren, ik ben nu jammaker level 1 haha.
     
    -matthias1952- en eevee60 vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Daarna moet je dan het recept nog kopen voor TG, en vervolgens zijn de ingrediënten ongeveer net zo duur als de WAC. Dus de ingrediënten verkopen en een WAC terugkopen werkt toch beter.
    Wanneer de wolkenrij weer te koop komt waarbij je de WAC krijgt, is dat wel handig om te kopen. Het is dus handig om een paar honderd TG reserve te houden voor zaken die je echt belangrijk vind. Tenzij je weet dat je op dat moment gewoon echt geld in het spel kunt stoppen.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zo alles aangepast ik ben erg blij met dit event kost geen speciale mest enzo.....;)
     
    Butsmuts, BoerAnnelies, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Behalve als iedereen er zo over denkt, dan zijn we met zijn allen gauw uitgeWACt ;)
     
    eevee60 en Eleonore_84 vinden dit leuk.
  20. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Dit ga ik maar eens in de gaten houden, dat zou een hoop stress schelen wanneer je die WAC gewoon op voorraad hebt.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.