Praatgroep vuoille sokken :-)

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 December 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ziet er weer superleuk uit.
    Gewassen zijn op kwartakkers met WAC in 1,5 - 2 dagen te halen. Morgen meteen eerst de ondersteunende quest doen, zodat kwartakkers van het begin kunnen. Voor de rest dan alleen nog :oops: de drops binnenhalen. Ik ga dit keer ook vanavond al ombouwen naar kwartakkers voor de lange gewassen, eens kijken of ik dan ook met meer drops begin.
    Ik vind het leuk dat iedereen zelf een beloning kan kiezen. Persoonlijk heb ik bv. heel veel turbomest op voorraad, dus zal niet snel beren gaan maken (zien er wel lief uit :)). Voor het cadeaupapier heb ik duidelijk een voorkeur voor de BD en TEP.

    Om te voorkomen dat mijn voorraad gewassen erg hard gaan, zal ik mijn kwartakkers iets langer laten staan en een paar oogsten met de benodigde gewassen draaien.
     
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik had al uit zitten rekenen hoeveel gewas ik kwijt zou zijn als ik alle 12 hetzelfde zou doen. Daarna kwam ik erachter dat je maximaal 3x dezelfde kunt kiezen, dus dat is maar iets meer dan 1000 gewas. Dat levert geen problemen op. Vermoedelijk wissel ik wel af.
    Op mijn andere account moet ik heel goed opletten met het boomfruit. Die gebruik ik allemaal voor voer. Maar 48 stuks zal ik daar ook nog wel kunnen betalen.
     
  3. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Helemaal mee eens.
    het lijkt best goed te doen behoudens de hoeveelheid drops maar dat ligt ook aan de drop rate.
    Komen de drops slecht dan ga ik natuurlijk ook klagen;)
     
    rikmark, Huhmmie38, -matthias1952- en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Leuk event, fijn dat je zelf de prijsjes kunt kiezen. Hier altijd chronisch gebrek aan SM. Ben al aan het ombouwen, heb al vaak gelezen dat je met 20uurs bomen meer kans op DI hebt. Alleen ontgaat mij de logica daarvan, de XXLversie van de 20uboom levert meer EP op. Of krijg je DI naar gelang de duur van een boom? Na ruim 2 jaar spelen toch eens deze vraag ;)
     
    Daxter1966, Huhmmie38 en eevee60 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je krijgt bij de bomen drops naar gelang de duur van de boom. Maar als het event eenmaal begonnen is, kan de xxl wel handig zijn, je krijgt dan van 2x oogsten vermoedelijk wel meer dan van 1x de gewone. Bij de gewassen lijkt het ook veranderd te zijn. Veel spelers krijgen meer drops uit hazelnoten en uien dan uit rozen.
    Bij de stallen heb ik het nog niet gemerkt. Volgens mij levert een oranje werkstal meer kans op een drop dan een gewone.
     
    Huhmmie38, eevee60 en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb de kristalwatervallen nog niet open, maar met de 700 kwartakkers die ik wel heb red ik het met 8 keer oogsten dus dat is te doen. En dan reken ik het eventgewas dat eventueel uit de quest komt nog niet mee, want ik speel nog niet zo lang en ik weet niet of ik alles kan leveren. Voorraden om toe te voegen aan de cadeautjes heb ik wel genoeg, al zal ik niet telkens drie dezelfde cadeautjes kunnen maken. Dus ik zie geen reden tot klagen of wanhoop, als de drops maar een beetje willen vallen. Voor de nachten en de dagen dat ik moet werken ga ik uien neerzetten, dat is mijn langste gewas.
     
    Sanham, Huhmmie38, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Helemaal mee eens. Gaat vast allemaal goed komen. Ik heb er alle vertrouwen in.
    Leuk dat er een doorlopende ondersteunende quest is.
    Toppie BP.
     
    tikivogel, Huhmmie38, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Succes, nog geen level 65 en vol goede moed.
    Het is slim om iedere dag de gewassen in de zaadhandel te kopen, daar kun je dit event flink winst mee maken en misschien daardoor andere gewassen terugkopen. Ik zou nu al proberen om aan het benodigde boomfruit voor de quest te komen. Dus van fase 1 alleen zilver inleveren, zoveel gewassen heb je vast wel, en daarna het boomfruit. Dan heb je niet gelijk alle velden vol met kwartveldjes, maar dan ben je wel gelijk een eind op weg.
    Veel succes. Ik hoop dat de drops goed uit de grond komen, dat het voor jou ook haalbaar is. Ik denk dat de drops het lastigst gaan worden en dat het voor jou zeker slim is om zoveel mogelijk 20 uurs bomen te plaatsen.
     
    Huhmmie38, eevee60, -matthias1952- en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik snap de negativiteit van sommige spelers niet.
    Het is weinig gewas als je 6 akkers vrij hebt.
    De kadootjes kunnen ook het probleem niet zijn. Je kunt iedere dag 100 stuks gewas in het rode mandje kopen, dan hoef je niet eens iets uit voorraad te leveren, als je verschillende kadootjes kiest. Dieren en boomvruchten zijn ook kleine aantallen, die kan je met veel gemak nog bijmaken, als je zelfs geen 48 vruchten of 25 dieren op voorraad hebt.

    Volgens mij is het een makkie.
    Dus vandaag lang gewas, lange stallen of 20 uurs bomen op de akkers, morgen pas oogsten na de start van het event.
    Dan eerst die eventgewassen ophalen bij de quest, en alles inzaaien op kwartakkers.
    Langer van huis? Dan dus lang gewas erop voor de drops.

    Succes en vooral veel plezier allemaal!

    Edit: Spelers onder level 70 mogen me een berichtje sturen, dan stuur ik vandaag een wac. Ik kan er 7 versturen. (Sorry buurtjes, morgen ga ik dan weer drops versturen)
    @kakelot69 ook iets voor jou?

    Edit2: Hebben jullie gezien dat er bij de quest (tijdens het kerstevent) een lariks, tamme kastanje en treurwilg te winnen is? Lijkt mij wel de moeite waard :)
     
    Laatste bewerkt: 13 December 2017
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh gewassen verkopen is een goed idee inderdaad! Hoewel kopen op de markt op dit moment geen probleem is, want ik heb bij de piekervaring nogal gelukkig gefokt dus ik zit qua BD best aardig in de slappe was maar daar mag altijd nog wat bij natuurlijk. En voor het eerst heb ik tevoren de honderd supermest al bij elkaar weten te sprokkelen, dat is ook fijn.

    En ook bedankt voor de bomentip. Ik denk dat ik dit keer wel ga voor ep, dus vooral raadselbomen en dat de appels, walnoten en aanverwante artikelen even de schuur in mogen. Want met lange gewassen heb ik op zich best goede ervaringen.
     
    blackscorpion64, Sanham, Huhmmie38 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    Die bomen heb ik allemaal nog niet dus dat is inderdaad iets om voor te gaan.
     
  12. Blaarkop

    Blaarkop Forumleerling

    Het cadeautje maken voor de partydraai is geliefd, hier op de markt al geen erwt meer de koop :wuerg:
     
    Huhmmie38, eevee60 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Telde wel 2 negatieve reacties...wat er dan ook negatief aan mocht zijn:eek:
    Men is volgens mij niet verplicht om alleen positief te zijn ... beide mag dacht ik :music:

    Je zal maar geen 6 velden vrij hebben ... je zal maar geen minstens 10 Howies hebben...je zal maar geen grote voorraad hebben..
    Je zal maar niet veel tijd hebben...om dus ook beide events te kunnen/mogen spelen...
    Want als ik het goed begrijp ...Moet 8)...je deze spelen anders kun je het echte :wuerg:Kerst event niet spelen:(...

    Zelf weet Hofje nog niet of ze wel of niet mee doet ...Eerst is even de voorraad checken...snel klaar denk ..want er is niet veel meerxD
    en dan die DI :( ben bang dat er daar toch veel over gaan struikelen ...heb zelf ook de Krisstallen nog niet helemaal vrij..
    Dus die mis ik dan toch met oogsten enz....-.-

    Zal der nog is over denken ...denk ik
     
  14. farro

    farro Forumkenner

    Wat bedoel je met "je zal maar geen minstens 10 Howies hebben" "HOWIES" ken ik nog niet.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  15. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Ik ben `t grotendeels eens met je, op 1 ding na.
    En dan ga ik er vanuit dat er nog steeds nieuwe spelers het spel binnen rollen of spelers die nog niet zo lang bezig zijn.
    Hun bekers zijn waarschijnlijk niet max. geupgraded & hangen waarschijnlijk nog niet in de boom.
    Dan weet elke ervaren speler dat de DI`s een probleem gaan worden.
    Als dan het gevolg zou kunnen zijn dat nieuwere spelers afhaken vanwege dit en misschien zelfs stoppen, dan krijg ik `t idee dat BP soms zichzelf in de voeten schiet, toch !?
     
    janniekwak, eevee60, farmermikkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Ik heb erwtjes genoeg, kopen ? ;)
     
    eevee60 en gelderblom vinden dit leuk.
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het ziet er leuk uit en de dingen uit de schuur heb ik op voorraad (net wel de moerbessen gekocht, want ik had er 0).
    Watervallen ga ik niet leeghalen, daar staan mijn stallen en bomen die ik op voorraad wil brengen en eigenlijk heb ik geen zin om alles om te bouwen. De hoeveelheid die word gevraagd is best veel, maar met de quest waar je weer extra eventgewassen uit kan halen zie ik wel wat ruimte.
    De staak met de kerstitems ziet er mooi uit en ik vind het ook erg fijn dat je dit keer de complete staak kunt verdienen en niet zelf nog ergens een sieritem op moet plaatsen. Daarnaast vind ik het leuk dat we met dit event ook wat gaan doen met het volgende event.

    Ik zal morgen maar eens een begin gaan maken en dan zien waar het schip strand :).

    Alles inmiddels gelezen en zie eigenlijk weinig negatieve reacties. Snap al die opmerkingen hierover ook niet helemaal.
     
    Laatste bewerkt: 13 December 2017
    hildemarc, Huhmmie38, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik neem mijn bekers (die inderdaad de eerstvolgende tien jaar nog niet in de boom zullen hangen) gewoon elke keer mee. En voor de rest is het ook een kwestie van doelen stellen. Inderdaad, als je net level 12 bent kun je geen event uitspelen, maar meestal wel wat kleine prijzen in de wacht slepen, al is het maar een hoeveelheid EP waar je verderop in het spel alleen nog maar om zult lachen. En zo'n wolkenrij is toch niet zo interessant als je de staak nog niet hebt, dat vond ik tenminste.
     
    Huhmmie38, eevee60 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  20. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    de wolkenrij blijft bestaan tot je die vrijgespeeld heb, je kan er later heel veel nut van ondervinden.
     
    Daxter1966, eevee60 en kakelot69 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.