Praatgroep Vruchtenpunchfontein

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 31 Juli 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik stop met dit event. Heb nu bijna 1 van die items binnen die op de staak moeten, die ander ga ik niet halen. Dan volgende week weer een event wat hier bij hoort. Ik ga lekker mijn voorraden bij werken, WAC uitsparen en KC uitsparen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Gelijk heb je annelies
     
    BoerAnnelies en jolanda13 vinden dit leuk.
  3. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    ik heb het eerste deel af wachten op deel twee
     
    riekje111, farmermikkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  4. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Ik kom uit verlof en heb weinig farmerama gespeeld... We zien wel...heb er weinig zin in
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Voor quest 2 hebben we in totaal 24.450 (incl. 44 vruchtenbowl) eventgewas nodig, 14 oogsten van je 3 velden met kwartakkers
     
    jolanda13 en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  6. Roos

    Roos Forum-hertog

    Hmmm.... Eh.... dus aan het begin van een event altijd even bij het klokje kijken of het begonnen is toch? :music:-.-8)xD
     
    jolanda13, Borkie en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hoe kunnen we nu gewas voor de punch maken als er ook dieren bijgemaakt moeten worden en gereedschap verzamelen uit de stallen op dezelfde velden.
    Wie heeft dit bedacht:mad:
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  8. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Volgens mij heeft Ron het ergens al eerder geschreven. BP is een andere koers gaan varen. De tijd dat alles redelijk te halen is niet meer..
    Het ziet er naar uit dat spelers een keuze moeten gaan maken.
     
    jolanda13 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ja we moeten keuzes gaan maken en zelfs de wolkenrij(en) zijn niet meer op een normale manier haalbaar.

    ach ja klagen heeft geen zin meer bij BP:wuerg:

    edit:

    ik weet niet of deze aankondiging ook voor de nederlandse / belgische spelers geldt:

    http://de.bigpoint.com/farmerama/bo...oc-macbock-picknick-paket.91078/#post-4179280
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Maar een veld blokkeren met een ander event terwijl je die nodig hebt is wel erg raar
     
    jolanda13, -matthias1952- en harm-jan70 vinden dit leuk.
  11. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Wij hebben noch schriftelijk noch mondeling opdracht voor een dergelijke mededeling.
    En ook geen opdracht terugbetalingen te doen.

    Nu heeft er ook niemand op ons forum geklaagd over de aanschaf, dus misschien geldt het ook voor niemand.

    Uiteraard mogen spelers die de drie upgrades hebben gekocht vóór de aankondiging van de wijzigingen hierover een ticket sturen, dan gaan wij in overleg met onze ICM.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Ho

    Hoe bedoel jij Miekje?

    Het zeilgebeuren gaat om het event-veld.
    Als men de gewone velden wil gebruiken om dieren te kweken, en of voor de items of gewassen t.b.v. van een ander event zal men keuzes moeten maken.

    Wat ik al eerder schreef, er is een andere koers ingezet door BP. Daar kan men het niet mee eens zijn, dat mag uiteraard. De tijd dat alles gehaald kon (zonder extra te betalen) lijkt tot het verleden te gaan behoren.

    Ik vaar mijn eigen koers hier in. Soms speel een ik event, soms niet. Een mandje ga ik zeker niet kopen om een event te halen. Er voor op de klok leven ook niet. Dan maak ik gewoon de keuze om iets anders in het spel te gaan doen.

    Ron schreef het ergens al eerder, Farmerama is een spel van de lange adem. Soms is het (voor mij zelf sprekend) ook leuk om ergens eens voor te sparen. Zoals ik doe met mijn super/suzi/bomen mest, oogstboosters e.d.. Die zet ik nl ook zelden in, enkel als ik een event leuk vind, of wolkenrij het waard vind om mijn gespaarde supermest in te zetten of andere extra opgespaarde items.

    Het geeft mij dan de kans om een event op de sloffen te halen, zonder dat ik op de klok hoef te kijken. Zou ik zo willen spelen bij elk event, dat is ook mogelijk mits ik bereid zou zijn om extra zou betalen. Dat ben ik niet van plan, dus maak ik de keuze om het of een event gewoon over te slaan.
     
    Laatste bewerkt: 13 Augustus 2019
    aubry47, jolanda13 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  13. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Eens met HJ.;)

    Sommige spelers zullen geluk hebben en genoeg dieren en gereedschap hebben, anderen moetne keuzes maken. Dat doe ik dan ook vaak. Zo ook met dit event. In principe ga ik voor de wolkenrij, evntuele upgrades of andere prijsjes zijn een bonus.Met die strategie zou er ruimte moeten zijn voor stallen , maar inderdaad er zullen keuzes moeten worden gemaakt

    Zeker als je zoals ik ee ndrukke baan hebt en voor een spel niet op de klok leeftxD
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Leuk in de faq zetten dat je met stallen op de farm extra gereedschap kan verzamelen......
    Moet je niet toevallig punch meedoen:(
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Ik zie dat meer als een tip, mocht je krap zitten....

    Bovendien iemand posste dit :14 oogsten van je 3 velden voor alles.
    Neem kwartjes met WAC

    Met drie keer per dag zou je dus tijd hebben voor stallen . En als je niet alles doet heb je minder gewas nodig ...
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  16. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    de quest loopt tot 18, daarna is er geen gewas, maar drops
    event tot 21

    volgens mij heb je dan tijd genoeg voor dieren, zeker met een bonus,
    en dan ben je er zo
    met 14 keer oogsten heb je zelfs denk ik wat tijd over, dus kan je voor de 18e mss al beginnen.

    Geen paniek, het is precies afgepast.:D

    ik had met 3 velden dieren in 24 uur alles bij elkaar inclusief zagen en scharen, wel met 100 % bonus die ik nog had liggen
     
    Laatste bewerkt: 16 Augustus 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Ik ben niet iemand die je vaak hoort op het Forum ik ben het wel met Miekje eens. En dat iedere keer herhalen je kan toch keuzes maken. Iedereen wil leuke prijzen binnen halen, daar zijn die events toch voor ! Eigenlijk is er geen keuze ik ben begonnen met vruchtenpunchfontein dat gaat me goed af en hoop dat ook te halen. Dan is er weer een ander event waar ik mee bezig ben dus kan ik dat weer nieuwere event gewoon op mijn buik schrijven. Sorry zo zie ik dat en anders niet . Ik vind het op dit moment een rommelig zooitje.>:( Waar is de tijd gebleven dat mijn kippetjes nog gezellig liepen te pikken en dat iets wat je op je akkers had gezaaid wat je vergeten was te oogsten en maar weer wachten totdat je op nieuw kon zaaien omdat er onkruid op stond . Niet daar ik daar blij van werd maar Phoe het ging er toen wel gezeligger. :inlove:
     
    Laatste bewerkt: 16 Augustus 2019
    jolanda13, HofvanDromen, dutchie47 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    De quest en event overlappen elkaar, er is nog van 18 tot 21e tijd voor stallen en dan heb je geen eventgewas.
    Het is krap afgesteld, maar niet onmogelijk om te spelen, vergt wat planning en geduld. Je hoeft geen keuze te maken, kan gewoon allebei.

    Ik hoop dat je daar weer een beetje van opvrolijkt :D

    Maar ik snap je, het lijkt allemaal heel rommelig en door elkaar te lopen. Dan is het wat moeilijker om het eindpunt te zien. Dat heb je altijd met die langere questen die overal door heen lopen.

    Het oude Farmerama ken ik niet, ik ben wat later ingesprongen, er waren wel events, maar 1 tegelijk, gewoon 1 per week. Zo ben ik begonnen. Dus mss voor mij wat makkelijker te zeggen dat het wel te doen is.
     
    Laatste bewerkt: 16 Augustus 2019
    jolanda13, LucieSchreurs en lonnie57 vinden dit leuk.
  19. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dat klopt niet helemaal, je hebt voor deel 3 in totaal ''maar'' 3.525 di's nodig in 6 dagen (komen van je 6 akkers), maandag wacht ik tot 14:00 voordat ik baha (en de farm) ga oogsten, eerst lever ik in voor de sier-items en daarna pas voor de rest als ik di's genoeg hebt.

    Dat betekent dat ik zondagmorgen al genoeg di's nodig moet gaan hebben voor de tijdelijke quest
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    Zo deel 2 is ook klaar gaat zo
     
    -Pillow_ vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.