Praatgroep Vrolijk piratenuitje

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 2 April 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Het wordt pas dom als je de vraag niet stelt hoor
    Geen probleem
     
  2. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    lekker afwachten op de aan wijzing van miekje;)
     
    jolanda13 en -freedom5555- vinden dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat was bij dat mierenevent een tijdje terug ook het geval. Toch ga ik de quest wel doen, voor de bananen. Ik heb dan wel alle gewassen, bomen en stallen op baha vrijgespeeld maar echt een lekkere bananenvoorraad heb ik nog niet dus iedere banaan is welkom.

    Ik ga verder niks voorbereiden trouwens. Eerst wil ik het 1-april event klaar hebben, en als het dan helemaal niet wil met de drops kan ik altijd een keer lange gewassen neerzetten. Dat kan gemakkelijk, want we hebben de farmvelden verder niet nodig voor eventgewas.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nou blommie jou wens is mijn bevel
    De tip is geupdate
    De tabellen staan er nog niet in met de link
    Die volgen laters
     
  5. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    we wachten het rustig af miekje ;):)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Lijkt me een leuk event :) Ben benieuwd hoe het gaat!
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Hoe kom je aan gojibessen, want die zie ik nergens (sorry als ik iets doms vraag hoor)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Die komen van de boksdoorn. Is trouwens helemaal geen domme vraag hoor, ik wist het ook niet voor ik farmerama ging spelen xD
     
    bepsels, jolanda13, -Pillow_ en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Dank je wel! Die zal ik dan even vrijspelen, vandaar dat ik 'm niet kon vinden :music:
     
  10. Kabouter_1

    Kabouter_1 Doorzetter

    Volgens mij heeft het geen zin om te spelen.. je hebt voor de aanmaak van het 7 uurs gewas alleen al 66 uur nodig, als ik goed heb geteld..
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dan denk ik dat je ergens een tel foutje hebt want dat lijkt me niet
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  12. thea1963

    thea1963 Forum freak

    de totalen in de faq zijn voor alle 150 stappen + de ondersteunende quest, voor de wolkenrij hoef je in totaal maar 100 stappen, alles halen is inderdaad onmogelijk zonder mandjes te kopen (zoals gewoonlijk de laatste tijd bij BP) :wuerg:
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik kom op 112 uur voor alle gewassen, als je het hele event wil halen. Het event duurt 144 uur, dus het kan wel al heb je inderdaad niet al te veel speling. Ik ga het in ieder geval proberen xD
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik ga er weer voor. ik zie wel hoever ik geraak. maar, deze keer zal het zonder kunst en vliegwerk moeten. alle extra's zijn opgebruikt. en mijn portemonnee is leeg al heb ik nog geen ene cent in dit spel geïnvesteerd.
     
    bepsels, jolanda13 en -freedom5555- vinden dit leuk.
  15. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    missy je hebt gelijk, al ruim twee jaar worden events zo opgebouwd dat een basis met een leuke beloning (meestal een wolkenrij) voor iedereen met een afdoende level en voldoende spelend te halen is, maar dat de events daar bovenop zich uitstrekken voor spelers die meer tijd en middelen hebben en willen inzetten.
    Voordien werd er (niet onbegrijpelijk) door spelers met weinig middelen geklaagd dat een aantal spelers al op dag 1 of hooguit dag 2 een event voltooid hadden terwijl ze zelf nauwelijks begonnen waren. Terwijl die ‘snelle’ spelers klaagden dat er geen uitdaging in de events meer zat.

    Een klacht die wereldwijd geuit werd, en dat al meer dan drie jaar lang keer op keer.
    GD heeft gezocht (en ik denk gevonden) naar manieren om de beide groepen tevreden te houden. Natuurlijk betekent dat dat de eerste groep spelers niet alles kan halen, maar in beginsel wel de kerndoelen van een event.

    Als spelers alles halen omdat ze mandjes kopen -je kunt dat oneerlijk vinden maar alles wat binnen de spelregels valt is per definitie eerlijk- dan moet je als niet-betalende speler blij zijn. Want het spel wordt gedragen door de groep spelers die er wel geld in willen en kúnnen steken.

    Voor een niet betalende speler zou een kort applausje voor de mensen die wel geld uitgeven aan het spel eerder op zijn plaats zijn dan het voortdurende gekat over hoe deze wereld in elkaar zit.
    En nee thea, geen angst, er wordt niks gecensureerd of weggepoetst, kritiek mag, zakelijk en niet 10 miljoen keer hetzelfde achter elkaar.
     
    Dahlia76, -jokers-, Reggaefeeks en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga ook niks geks inzetten hoor. Die rij lijkt me voor mij prima haalbaar zonder gedoe, en alles wat ik daarna haal is leuk maar het is geen heilig moeten of zo. Dat eventveld staat er toch en we kunnen gewoon doorboeren, dus waarom zou ik niet doorspelen tot het gaatje.
     
    jolanda13, boermars en -Pillow_ vinden dit leuk.
  17. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    dus, ja, het spel is echt voor betalende spelers
    fijn dat je dat hier meldt.
    ik zal dan maar stoppen . het is mij nu wel heel duidelijk gemaakt.
    heel veel plezier aan allen die echt geld in dit spel gooien. voor mij is het over en uit.
     
    sanne1000 en jolanda13 vinden dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat zegt Ron helemaal niet. Hij zegt alleen dat het best fijn is dat er spelers zijn die er wel geld in stoppen, omdat er anders gewoon helemaal geen spel zou zijn. En zo denk ik er ook over. Ik bedoel, van die knechten die ik af en toe koop als er een aanbieding is wordt BP ook niet vet xD En BP is nou eenmaal geen charitatieve instelling.

    Oh en doe me een lol en blijf gewoon gezellig hier.
     
    Dahlia76, bepsels, jolanda13 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Welnee, dat schrijf ik helemaal niet.
    Ja, de extra’s zijn er om betalende spelers ook tevreden te houden. Zonder betalende spelers zou het spel niet kunnen bestaan.
    Maar er wordt voortdurend met veel zorg gekeken wat voor de gemiddelde (niet betalende) speler haalbaar en een uitdaging is.
    Je moet daarbij wel bedenken dat we in meer dan 50 landen spelers hebben, met allemaal een andere levensstandaard. En met andere temperamenten.
    Maar streven is steeds iedereen, betalend of niet, West-Europees of Afrikaans, dezelfde positieve spelervaring te laten hebben.
     
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.