Praatgroep Vrolijk piratenuitje

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 2 April 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik heb hooguit 1 of 2 keer lang gewas op gehad overdag rest alleen kort dus toch raar zo'n groot verschil.
    Ik kom er wel, als ik de 100 maar haal, zit al halverwege, rest is mooi meegenomen. ;)

    Edit: net gezien dat links niet zoveel gewas vraagt, wel 4 cocktails, maar dan schuif je weer 16 plekjes op. Gaat zeker goedkomen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Het wisselt een beetje waar er veel gewas gevraagd wordt. Ik begreep het gister ook niet en toen zag ik dat er rechts verschillende opdrachten zitten die vanuit de schuur geleverd worden. En als ik door dit stukje met veel gewassen heen ben, links dan komen daar ook verschillende items uit de schuur. Dat gaat heel vlug.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  3. Beebiehamster

    Beebiehamster Forumbeginner

    Jammer weer, voor de niet betalende spelers is het al na 2 levels uitgespeeld. Geld stop ik niet meer in Bigpoint spellen aangezien ik in een ander spel (Dark Orbit) wel geld stak en BP simpelweg mijn account heeft gewist. Maar goed, dan maar zaaien en oogsten voor EP :music:-.-:p
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hoi Beebiehamster,
    Ik denk dat jouw level nog niet hoog genoeg is misschien om bepaalde dingen te kunnen leveren?
    Sommige stallen heb je misschien nog niet, maar sommige van die dieren zijn wel te koop op de markt.
    Nu zijn ze peperduur, omdat je niet de enige bent met dit probleem.
    Met een ruilevent kunnen gevorderde spelers je helpen om aan ontbrekende stallen te komen. Doe dan een oproepje op het forum in het speciale draadje daarvoor, en je zult zien dat je dan geholpen wordt.

    Misschien heb je Bahamarama nog niet ver genoeg open, of mis je nog heel veel dingen uit de apentempel.
    Dan is het een kwestie van tijd, en zul jij op een gegeven moment ook helemaal mee kunnen doen aan events.

    Tot die tijd is het vooral proberen om akkers te openen, dingen vrij te spelen, en te kijken of je een deel van events wel mee kunt doen, als de prijzen leuk genoeg zijn.

    Geld erin steken is niet nodig. Dan mis je sommige voordelen, maar ook dan kan het spel leuk zijn.
    Ik hoop dat je je niet teveel laat demotiveren.
     
    Laatste bewerkt: 6 April 2019
    meggy1960, jolanda13 en gelderblom vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    @Beebiehamster : dit is nou juist bij uitstek een event waarbij betalende spelers bijzonder weinig voordeel hebben ten opzichte van niet-betalende spelers. WAC, supermest en oogstbonussen werken niet op het eventveld dus het heeft ook geen zin om daar geld in te steken, temeer daar de drops bijzonder goed vallen.

    De gewassen en dieren die aan de linkerkant gevraagd worden kun je gewoon voor BD kopen op de markt. Het enige wat je de das om kan doen is de rechterkant: als je heel veel zaken nog niet hebt vrijgespeeld in de apentempel houdt het inderdaad al snel op. Maar ook dat is geen kwestie van geld, in dat geval is het alleen zaak om stevig door te spelen en bananen te verdienen (met quests, events en vooral door te levelen op baha).

    Vorig jaar hoefde ik aan dit soort events ook niet te beginnen, maar inmiddels heb ik alle stallen, bomen en gewassen open en dat heeft me geen cent gekost.
     
    Margreeth, jolanda13, gelderblom en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Ik oogst meteen als iets klaar is, navenant ik tijd heb plant ik lang of kort gewas. Mijn man gaat altijd erg laat naar bed en die oogst voor mij en ik ben een hele vroege vogel dus dan is het weer net klaar..
     
    Margreeth, jolanda13 en pipelepo vinden dit leuk.
  7. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier nu links op 23 en rechts op 27

    * moppert nog steeds dat kennelijk de paasjam en lentekrans niet op het eventveld werken :music:xD
     
    jolanda13, Reggaefeeks en harm-jan70 vinden dit leuk.
  8. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    het lukt aardig links 22 rechts 34;):D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  9. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Hier is de stand 26-26, ik ben op weg!
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Hier 24/32 als ik het lees is dat goed, drops doen het prima maar dat gewas:wuerg: o_Ogst zoveel mogelijk maar ben nog in verweggistan dus het schiet er weleens bij in.
    Wel prachtig weer dus niets te klagen.:D
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja dat gewas dat weet wat. Gelukkig valt het weer hier zwaar tegen dus ik denk dat ik nog een heel eind ga komen xD
     
    jolanda13, leni1955 en gelderblom vinden dit leuk.
  12. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    dit is wel een makkelijk event zeg... heb met 1 gewone farm akker de quest helemaal kunnen doen al... dus met 3 akkers was heel event makkelijk te halen geweest
    heb witte lelies en aalbessen erop gehad op de open plek en krijg daar al genoeg drops vanaf.... en bahama 2 akkers bomen en waterval vol gewassen staan ook daar genoeg drops vanaf... en van het event veld heb ik nu al gewassen over om in te leveren voor extra bonussen namelijk
     
    jolanda13 en gelderblom vinden dit leuk.
  13. gj1234

    gj1234 Gevorderde

    ik zit rechts op 6 maar kan daar niet verder, heb geen koala.
    drops gaan prima, de kokosnoten. planken weet ik eigenlijk niet want die heb ik niet nodig.
    de bloemenslingers kom ik ook ernstig te kort omdat ik de baha nog lang niet open heb.
    Maar leuk event!

    edit: planken heb ik id nodig;) maar heb inmiddels 500 dus kan eventjes vooruit.
    ben nu bij 49!
     
    Laatste bewerkt: 8 April 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Je heb links op een gegeven ogenblik wel planken nodig.
     
    jolanda13 en kakelot69 vinden dit leuk.
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    ik ga het toch maar voor de zekerheid vragen, je weet dat er 2 questen zijn, de ondersteunende quest in de coop. en 1 als je op de surfplank /kokosnoot drukt waar je links en rechts 75 keer verschillende dingen in kan / moet leveren, daar in totaal op 100 stuks is haast nog onmogelijk volgens mij
     
  16. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Dat lijkt mij ook een goede vraag.
    Ik zit nu op 70 en ik oogst en zaai zodra ze klaar zijn, behalve snachts.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Ik zit nu op 30 rechts en 30 links, maar oh wat is het verleidelijk om te veel van het eventgewas in te leveren :oops:
     
    jolanda13 en -freedom5555- vinden dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb het gedaan, in de veronderstelling dat ik verder zou gaan op links xD

    En toen ben ik eens gaan rekenen en toen bleek dat ik op rechts veel eerder mijn doel kan bereiken, dus nu moet ik de lange gewassen een keer extra oogsten :cry:

    Maar ik zet vannacht gewoon de wekker. Grrr.
     
    jolanda13 en gelderblom vinden dit leuk.
  19. thefirstjojo74

    thefirstjojo74 Junior expert

    waar kan ik pandanvruchten vinden ?
    heb al gekeken in de apentempel maar vind niks ?\
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. mmans

    mmans Forum-hertog

    Hoi hoi,
    dat zijn de vruchten van de schroefpalm op baha :)
    Suc6 ermee
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.