Praatgroep vriendschapsevent Stalverhalen Madagaskar

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 28 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik kan natuurlijk een verzoek naar BP sturen om iets terug te draaien om een goede discussie door te laten gaan xD
     
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    xD

    Heel lief van je, maar doe maar niet xD
     
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik ga de matten klopper vast pakken klaartjuh dus ik zou het niet doen
     
    jolanda13, pipelepo en kakelot69 vinden dit leuk.
  4. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    [​IMG]
    Om dan over te gaan op een veiliger onderwerp, zijn die baby-dieren van dit event niet ontzettend schattig? :inlove:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Beetje jammer dat het geen varkentjes zijn:p
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Die zat al in de eerste versie van dit event, was ook heel lief. Maar goed ik vind wel meer dieren leuk, niet alles hoeft knor te zijn. Met name het nijlpaardje en giraffe vind ik leuk.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dat nijlpaard is zo heerlijk rond enzo kom maar knuffelen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. boermars

    boermars Forum-hertog

    Ik vind het er goed uitzien, dus drops gaat het om 2 soorten en komen alletwee overal uit.
    En ook bij fok, zie ik, dus komt er misschien nog een bb?
    Even de eventkalender erbij sleuren.
    -edit- zie het niet staan in de kalender-

    Ik ga dus ook nog met suikerklontjes door en mijn stallen op de boerderij.
    En die superbowlpunch loopt wel lekker, ik missttte van quest 3 de laatste stap, maar de sapjes heb ik tot nogtoe wel, nu quest 4 nog ervan halen. Dus de wolkenrij haal ik wel.

    Eikels genoeg, maar kersen, pruimen en appels niet, denk dat ik daar een veldje van elk op zet, nu ik er zo over denk.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. (chris)

    (chris) Doorzetter

    eerst stond er in de faq : beren kwamen eerst uit bomen en dan uit gewassen en de bal kwam eerst uit bomen en dan uit stallen.
    Nu is veranderd in : beren én ballen komen eerst uit bomen en dan uit gewassen, stallen op de 3de plaats. had ik dit draadje niet gelezen, dan had ik dit niet geweten. ik heb heel veel bomen geplaatst en de rest evenredig verdeeld tussen gewassen en stallen. Ik ga mij de moeite besparen om de opstelling te veranderen.
    Er moet dringend opgehouden worden met op de laatste minuten veranderingen door te voeren. Hopelijk houden de problemen die er waren in juli en augustus op vanaf september. t' Is alsof er stagiairs ingeschakeld werden tijdens de vakantie.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Nee hoor, gewoon geval dat het zoals altijd mensenwerk is. Als je dat lastig vind vooral niet meer een FAQ gaan lezen.

    Overigens is er alleen maar het woordje 'gewassen' tussen geplaatst zoals hier gemeld, weet al niet eens meer welke dropitem het was waar hij weg was gevallen (mijn fout, geen stagiaire, loop al bijna 8 jaar mee als mod).
    In ieder geval er is dit keer niks schadelijks aan de hand hoor, het is er alleen maar beter op geworden. Volgorde zegt niet zoveel het is niet zo dat wat bovenaan het lijstje staat meer geeft dan wat verderop in het lijstje staat.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. john-j

    john-j Forum-hertog

    hoi
    begrijp ik het dat je bij dit event geen d i uit de bomen krijgt op de gewone boerderij?
    mvg john-j
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. (chris)

    (chris) Doorzetter

    Ok, de faq is wel nodig. Ik dacht werkelijk (k speel al van bij het begin maar kom zelden praten) dat de volgorde was van veel naar weinig kans op drops. Is goed om weten dat het niet juist is. Zo kan ik voortaan mijn farm vullen met wat ik nodig heb en niets veranderen wanneer er een event is met drops. Bedankt voor de info.
    Ga morgen weer lekker knechtenabon kopen want zonder dat én het molenabon is t niet zo gemakkelijk spelen.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Jawel hoor. Je krijgt beide DI uit gewassen, bomen en (werk)stallen, zowel op de farm als op Baha.

    Klaartjuh had alleen per ongeluk bij één van de DI de gewassen er niet bij gezet.

    Maar als je al bomen had neergezet is er dus niks aan de hand.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  14. john-j

    john-j Forum-hertog

    bedankt.
    ik ben namelijk al een tijd event moe en dan hoef ik niks te veranderen want het op en afbouwen vind ik ook niet te doen meer en ik heb al veel wolkenrijen en dat stopt ook nooit volgens mij.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Bij de start van een event komen hier de meeste di's uit een veld met kwartakkers met een gewas dat langer dan 20 uur duurt, daarom zet ik hier altijd het langste gewas wat ik heb, bomen hebben hier nog nooit echt goed gedropt, bij de start van een event zorg ik er ook voor dat ik me wolkenrijen kan oogsten die meer kans op di's geven voor zo'n goed mogelijk begin van een event :)
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  16. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Ik laat mn bomen op de farm die ik net heb neergezet maar staan. Hopelijk lees ik hier wat het beste dropt :p bomen, stallen of gewas. Dan pas ik het na morgen gewoon weer aan.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb ook de beste ervaringen met lange gewassen.

    Als gewassen geen optie zijn kies ik in de voorbereiding op het event bomen, maar daarna ga ik dan over op stallen van 10 of 12 uur. Die kan ik met valentijnsverrassing en eierpunch drie keer per dag oogsten en dan leveren ze meer op dan 20-uurs bomen die ik maar één keer per dag kan oogsten. Als je heel veel XXL-bomen hebt, en/of heel veel howies wordt het trouwens weer een heel ander verhaal. En dan zijn er ook nog de uitzonderingen: ik kan me wel events herinneren waarin ook bij mij de bomen veel beter dropten dan gewassen.

    Dus uiteindelijk is het toch altijd een kwestie van uitproberen. En zo'n ramp is het niet als je niet zoveel drops hebt bij start event, ik heb er ook nooit zoveel als sommige anderen en uiteindelijk haal ik het eigenlijk altijd wel.
     
    jolanda13 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  18. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Bij mij droppen de hortensia's ook een stuk beter dan bomen, maar helaas heb ik eind van de middag alles vol gezet met bomen. Had vanochtend de faq gelezen en daar mijn plan op gebaseerd.
    Ik ga ze er nu echt niet meer afhalen. In het verleden hebben we wel vaker twee drops gehad, waarvan eentje juist vooral goed uit stallen of bomen kwam en een ander juist goed uit gewas kwam. Laten we hopen dat er dit keer eentje juist extra goed uit bomen komt.....
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  19. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    De discussie was best heftig xD;). Ik ben in elk geval blij met de verandering.

    En wat ziet er leuk uit, alleen al daarom doe ik mee
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Met een event met alleen drops heb ik altijd bomen, veldjes en (werk)stallen staan. Naar de tijden kijk ik niet. Ik zet neer wat ik nodig heb van rode kippen tot roze stallen of mysterieuze dieren. Met de gewassen plant ik overdag de kortere, vaak max 6 uur en alles eronder en voor de nacht een lange(re). Heb 1 Howie in de boom en geen wolkenrijen, die kans op extra drops geven. En de watervallen ook nog alng niet helemaal vrijgespeeld. Tot nu toe altijd genoeg drops om de items/wolk te halen en vaak nog over voor wat extra's :)
     
    jolanda13 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.