Praatgroep Vriendschapsevent / Dierenvrienden

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 22 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik zorg ook dat ik eerst de gewassen heb en dan pas leveren taarten zijn al klaar:music:
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb nu de laatste taarten in de molen, dan zijn deze 180 klaar.

    Nu nog 585 aan di verzamelen en heb 4635 rozen in de schuur staan en 3 velden vol en 1 veld met rozen.

    Ik lever nog niets in. Ik ga als eerste voor de stallen xD.
     
    dutchboy, Daxter1966 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hoi lady,

    * WAC levert je meer gewas op (vooral op kwartakkertjes), maar helpt niet voor meer dropitems
    * Wortelbrood geeft meer EP op gewas, maar de drops worden gegeven op de gewone, kale EP, dus wortelbrood helpt ook niet voor meer drops.
    * Voorjaarsboeket zorgt voor snellere werkplaatsen. Doordat ze iets sneller gaan, kan je ze iets eerder oogsten, en daardoor win je hier een heel klein beetje kans op drops (omdat je ze vaker kunt oogsten). Persoonlijk zet ik geen werkstallen tijdens events met dropitems, omdat ze te lang duren, en er maximaal 1 drop uit zo'n werkstal kan komen.

    Wat helpt dan wel voor meer drops?
    1. In de boom der wijsheid de bekers inleveren (dat kost 300 sterren, en je moet eerst de runes op weg daarheen ook leveren).
    2. Je bekers zo hoog mogelijk hebben (bij de quests in de stad, door inleveren van gewas + vruchten, en dieren)
    3. Zo snel mogelijk oogsten als een gewas klaar is. Dus 's nachts een gewas erop, dat precies klaar is als jij wakker bent.
    4. Gebruik water op gewassen en dieren. Dan zijn ze sneller klaar, waardoor je ze vaker kunt oogsten per dag.
    5. Als je de bekers nog niet in de boom kunt inleveren, dan zijn de meningen verdeeld of het helpt, maar het valt te proberen: Iedere keer voordat je een akker oogst, eerst de bekers daar neerzetten. Dan even f5 doen, even wachten, en dan pas oogsten. (Mijn idee is dat het wel helpt, maar niet iedereen is het daarmee eens.)
    6. Niet al te lange stallen/werkplaatsen neerzetten, die bijvoorbeeld 36 uur duren. In die tijd kan je heel vaak een ander dier/gewas oogsten, wat meer dropitems op zal leveren.
    7. Mocht je een gewas veredeld hebben, dan helpt dat zeker voor meer drops, omdat het sneller klaar is. Mocht je royaal supermest hebben, dan zou je in noodgevallen zo'n veredeld gewas op grote akkers kunnen zetten, met water en supermest. (Op grote akkers, omdat het minder supermest verbruikt.)

    Ik zal eens nadenken voor meer tips. Misschien hebben anderen ook aanvullingen.
     
    Laatste bewerkt: 25 Juli 2015
    dutchboy, Gozertje, Errim en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. fablim

    fablim Oudgediende

    o_O:eek:Hoooeeee DOE je dat!!! o_O
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  5. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    alleen de di binnen gehaalt met veredelde rozen
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  6. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Nee inderdaad. Ik heb even gewacht totdat ik genoeg di's had om alle taarten te maken. De taarten staan nu allemaal te bakken in de molen.
    Het blijft wel overzichtelijk, want nu moet ik 9450 rozen (waarvan al 5119 in de schuur) en 585 (nog maar 21 in de schuur) nog bij elkaar verzamelen en dan kan ik in 1 keer alles inleveren. Dat heeft toch wel wat, zie je meteen je aantal sterretjes flink stijgen. (Bij mij is de boom nog lang niet vol, dat duurt nog wel even).
    De gewassen ga ik morgen zeker wel halen. De di's verwacht ik ook wel te binnen te krijgen, alleen zal dat nog wel iets langer duren!:):D
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  7. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Probleem hier is voldoende "di" binnen halen. Zal vanavond ook maar lang gewas zetten. Met vanmorgen een WAC schieten de roosjes al goed op. Ziet er ook heel gezellig uit, dat geel.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  8. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    En als aanvulling: de (rode) rozen leveren relatief de meeste dropitems op (want ze hebben een relatief hoge basis-EP voor de tijd dat ze duren).
     
    dutchboy, Farmer121965 en Gozertje vinden dit leuk.
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier t/m fase 4 helemaal klaar. De gewassen inmiddels binnen. Vannacht maar een lang gewas erop. Di blijft nu wat achter.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. bearke89

    bearke89 Actieve auteur

    Leuk event, met leuke cadeaus!
    ben er toch gek op :inlove:
    Moet zeggen dat ik bij de stekjes nooit echt geluk heb, maar dat maakt de pret niet minder.
    Blij met alles!

    Ik doe dit keer lekker alles op mijn gemakkie.
    Succes medeboertjes :p
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  11. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ja hoor, ik ben natuurlijk van alles in gaan leveren, zoals altijd en dan zie ik wel weer verder als het event bijna afgelopen is of ik denk dat ik er bijna ben. Nou dat is dus het geval. Ik heb nog 3.600 gele rozen nodig en heb er al 4.300 op voorraad. Daarbij heb ik nog 4 velden vol staan met gele rozen en WAC. Met andere woorden: straks een paar duizend over (ach ja mooie punten).
    De DI blijft wat achter. Ik moet namelijk nog 330 en er moeten nog 90 taarten gemaakt worden.

    Gaat goed komen. Vannacht zet ik lange gewassen, morgen zet ik knechten uit een quest aan en WAC. Dan krijg ik mooi een voorraad in mijn schuur en dan zet ik overdag wel rode rozen en konijnen voor de EP, dus DI en de mest :)

    Misschien krijg ik morgen het even nog wel klaar, anders maandag. En dan maandag met frisse moed verder gaan met het ruilevent :)
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  12. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dat heb ik dus ook. Was ook langer door gegaan met de gele rozen. Maar dat mag de pret niet drukken. Vind dit een geweldig event. En zeker hele mooie prijzen

    Mest kan je nu goed verkopen
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  13. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Alle gewassen binnen, nu alleen nog op de drop items wachten.:sleepy:
    We hebben nog 112 uur dus ik verwacht hier geen problemen.
    Als de molen klaar is nog 40 taartjes draaien en dan zijn deze ook allemaal klaar.xD
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  14. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Rozen ook in overvloed, maar die di! Ga vanaf straks allemaal hoge gewassen neerzetten, komt het wel goed.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  15. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik heb nu genoeg gele rozen (als het goed is +250 teveel). Nu dus volledig richten op de drops.

    Staan nu 3 velden rode rozen op voor vanavond, hopelijk levert dat een hoop drop items op morgen.

    Heb nu nog 30 taarten nodig dus in totaal 645 dropitems nodig... Spannend, hoop dat ik het red! :D
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    We hebben idd genoeg tijd. Fase 5 zilver ook klaar en een begin gemaakt voor goud. De molen staat weer aan. Gaat helemaal lukken
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    De mest gaat ook goed haha. Bij mijn berekening heb ik de 90 taarten voor de DI en de gele rozen nog niet eens meegerekend. Dus ik moet best nog wel wat DI binnen halen. Maar we hebben nog genoeg uren op de teller, voorzie hier geen problemen in. Had alleen niet verwacht dat ik zo snel klaar zou zijn met de gele rozen. Mis de berekeningen van Coco ook wel een beetje hier. Dan wist ik hoeveel ik nodig had haha.

    Morgen nog met kwartveldjes en WAC werken en dan kan mijn boerderij weer terug naar zijn 'normale' setting. De DI komen dan vanzelf wel binnen :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. owl.

    owl. Levende forumlegende

    Gewassen zijn binnen en ook hier is het wachten op de drops.
    Maar dat gaat wel goed komen :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. kimberley2257698

    kimberley2257698 Forumbeginner

    Zijn de mysteriestallen draco de stallen waar een ijsvogel uit kan komen? :)
    Jullie gaan hard zeg! Ik ben er nog lange niet... Moet van alles nog behoorlijk wat
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Nee, maar je kan er wel een schildpad, kiwi of vogelbekdier mee winnen. Ik hoop heel erg op 1 vd eerste 2 :)
    Als je een mysterieuze stal in je inventaris hebt staan en linksboven op de i (van info) klikt da kan je zien wat voor stallen ermee te winnen zijn.
     
    dutchboy, BoerAnnelies en Farmer121965 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.