Praatgroep Vriendschapsevent / Dierenvrienden

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 22 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Zou wel willen maar rest van fam. vast niet ;)xD

    Succes dan maar en bidden naar de wifi goden xD

    Grtz Fam.Farmer
     
    lovely, bjorke-annika en hendrika73 vinden dit leuk.
  2. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Ik zit op de 145 Di :) Prima.
    Ik heb maar t/m dinsdag, want woensdag ga ik 4 dagen naar Praag op vakantie.
    Dus ik heb al zitten rekenen. Als ik zilver en diamant van de 1e laat zitten en de diamant van 5, van scheelt dat 206 Di dat ik nodig heb. En dan kom ik ook op 147 Di per dag dat ik te halen heb.
    De gewassen gaat vast wel lukken. Zo de 2e ronde oogsten en even kijken of ik dan genoeg heb voor kwartakkers en anders nog een ronde.

    Veel succes allemaal!
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Al ruim 700eventplanten op voorraad en nu 124 DI. Ga straks denk ik over op kwart veldjes zonder SM, maar wel met water. Overal heb ik nu grote velden liggen met het event gewassen en op de hoekjes 1uurs gewassen met water. Dan komt het mooi samen uit. Ga zo de molen ook direct aanzetten, want zag dat je bij fase 1 al een molenproduct in moet leveren.
    Tot vanavond nog lekker knechten :)
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  4. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Hoe kan je nu al 700 event hebben? :eek:
     
  5. fablim

    fablim Oudgediende

    :oops: ik had net met de oogst 824 planten, door overal met grote akkers, met susi en wac te werken
     
    BoerAnnelies en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  6. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Wow, 700 planten, nou moe dat red ik dus nooit.
    Ik heb op dit moment 90 velden vol staan, over ongeveer een uur zijn ze klaar.
    153 drop items, dus dag 1 is gelukt.
    Bij de volgende oogst 9 x 90 = 810 planten.
     
  7. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Owww ik zet meteen kleine 1 hokjes akkers?

    Maar beste dus meteen grote akkers? Dat levert meer op in verhouding?
    Nu krijg ik 24 per 4 vak zeg maar met 4x 6 planten.
     
    Ekeiram37 vindt dit leuk.
  8. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier fase 1 klaar. Heb wel een mandje gekocht en susimest en supermest gebruikt. Meteen de molen aan gezet. Staaat volop te draaien voor fase 2. Had gezien dat je voor fase 3 geen vriendschapstaarten nodig bent. Hoop vanavond als ik thuis kom dan ook fase 3 klaar te hebben. En de molen voor fase 4 aan te kunnen zetten. Nog ruim 1800 rozen op voorraad. Met een half uurtje kunnen oogsten en dan nog 1x voor ik aan het werk ga. DI nog 222 in d schuur. Ben al lekker op weg
     
  9. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Nou hier ook iets raars hoor, ik zette een comfortveldje (om te proberen voor de nacht) met de gele rozen erop met s.m. water en mest en dit duurt net zolang als het kwartveldje 3.11 uur rara. Niet dat ik dat erg vind, maar naar mijn weten klopt dit dus niet.
    P.s.
    A.s. maandag krijgen we weer een ruil event joepie!:inlove:
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Ja, je kan beter eerst 2 keer oogsten met grote akkers (ik doe dan wac, water, mest, supermest en suzi) en dan oogst je de eerste keer 90 (9x10 velden) en dan weer op grote akkers en dan oogst je 810 (90x9) en dan heb je genoeg voor alle velden met kwartakkers om te vullen.
    Anders heb je 10x6= 60 en dan nog een keer 60x6= 320 en dan moet je nog een keer, 320x6= 1920, voor je genoeg hebt voor alle kwart akkers, op alle velden. Scheelt een boel Supermest en suzi als je eerst met grote akkers werkt.


    Ik heb nu sinds een uurtje alle kwartakkers vol staan, nog 2 uurtjes en ik heb mijn eerste volle oogst binnen :)
     
    fablim en dutchboy vinden dit leuk.
  11. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Even off topic. Volgens mij komen mijn duifjes niet aan bij jou. Heb inmiddels 3 maal al een bericht gestuurd met GRAAG, dat zou echt super zijn als ik die stal zomaar kan krijgen :inlove:.
    Probeer het zo nog een keer, maar denk dat je dit wel leest haha.

    Ik ben begonnen met de 10 event planten die iedereen heeft op de grote akkers want dat levert meer op en kost minder SM. Direct om 14.00uur ze er opgezet met stol, witte onschuld, WAC, SM, water en suzi. Dan oogsten heb ik er 90 stuks. Die heb ik er ook weer opgezet met bovenstaande en zo heb ik dat even door gezet.
    Omdat je dankzij de suzi 9 stuks per veld krijgt tikt het aan. Heb de molen aangezet voor 25stuks en nu alles op kwartveldjes staan met water (duur 3.12min). Heb nog ruim 700 in de schuur. Om 20.00uur oogsten en dan zet ik het nog een keer er op, weer op kwartveldjes met WAC, kwart over 23uur klaar. Dan wat langere gewassen er op en dan ben ik morgen al een mooi end op weg.

    Mijn gewassen gaan snel, maar mijn DI loopt wat achter op anderen omdat ik vanmorgen al een deel van mijn oogst binnen heb gehaald.

    (RON, het is mij gelukt om 2 citaten in 1 te zetten ondanks dat ik al gepost had. Bedankt voor je uitleg. Nu snap ik het haha)
     
    Laatste bewerkt: 24 Juli 2015
    fablim en dutchboy vinden dit leuk.
  12. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    excuus ik kan geen post meer ontvangen kan alleen versturen!
    BP moet maar ff kijken heel bizar .
    heb inmiddels al op zeer vreemde manieren berichtjes van andere spelers gekregen
    maar bericht nu ontvangen komt 27e naar je toe :)

    nogmaals excuus

    dit geld ook voor de andere spelers ik stuur wat ik heb aangeboden .
     
    -doppie- vindt dit leuk.
  13. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Joepi alle kleine veldjes staan nu vol. Om 20.30 nog een keer oogsten en dan de nacht in.xD
    Jippie weer een ruilevent. Krijgen we daar ook weer een draadje van.:D
    De stand drop items is 167 niet slecht.
     
    Laatste bewerkt: 24 Juli 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    di zijn binnen en de eerste 2100 gele rozen in de schuur.
    morgen avond klaar.:p
     
    bjorke-annika en dutchboy vinden dit leuk.
  15. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Het is het meest efficient om pas over te gaan op kwartveldjes als je genoeg gewassen hebt om al die kwartveldjes in te zaaien.

    In het begin van een event zaai ik 10 grote velden in; daar krijg je dan met WAC en suzi's supermest 90 gewassen voor terug.
    Als je dat met kwartveldjes zou doen zou je maar 60 gewassen krijgen.
    Die 90 gewassen zaai ik dan ook nog in hele velden in, daarna ga ik pas over op kwartveldjes.

    O haha jij had ook al geantwoord :)
     
    DarkDevilDude, Ekeiram37 en dutchboy vinden dit leuk.
  16. irenecrazy

    irenecrazy Forumleerling

    zo ik ga nu ook beginnen, ben benieuwd hoe ver ik kom. want met gewone lange werkdagen is het toch wel erg lastig. good luck allemaal
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Fase 1 t/m 4 zilver klaar...nog 9820 rozen en 744 DI incl. DI voor de taarten...
     
    omaagnes55 en dutchboy vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Helaas is mijn DI op en kan ik de molen niet meer aanzetten. Ik heb fase 1 zilver ingeleverd, fase 2 zilver en goud en fase 3 ook zilver en goud, voor diamant kom ik wat taarten (molenproduct) te kort, maar ik heb er nog 5 in de molen staan die aan het draaien zijn.
    Alle kwartveldjes nog vol met de gele rozen, die kan ik net 10 minuten voor mijn knechten stoppen oogsten, dan krijg ik weer een paar DI er bij. Heb nu nog 500 gele rozen op voorraad. Moet zeggen dat het lekker gaat :)
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  19. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    heb niets ingeleverd
    molen draaid vast 75 taarten
    rest bewaar ik tot morgen taarten eerst klaar inleveren duurt paar minuten
    taarten 13.30min dus is prio
    probeer voor maandag alle stallen eruit te vissen
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  20. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik had 211 drop items, ik heb nu 40 taarten aanstaan.
    Nu nog 131 drop items over en nog 2043 plantjes in de schuur.
    Ik heb allemaal kleine veldjes staan, echter voor de nacht heb ik alle xxl bomen neergezet met hoge ep.
    Ik hoop dat dit wat meer ep oplevert.
    In elk geval heb ik nog genoeg drop items, gewassen en (morgenvroeg) taarten om alle zilveren opdrachten in te leveren.;)
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.