Praatgroep Voorjaarskriebels 2018

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 20 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    riekje111 en Borkie vinden dit leuk.
  2. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    De panda zit in de 4e kamer. Level 3 op Bahamarama is 10 gouden bananen. 5 per level wat je doorschiet. Dus kan je in level 3 nog nooit de panda hebben vrijgespeeld. Zelfs niet als je hele andere keuzes hebt gemaakt. Dus voor de beginnende speler is het Bahamarama gedeelte niet te spelen. Het kopen van de dieren op de markt kan ook nog niet (of gewassen) want je moet het vrijgespeeld hebben in de tempel.

    Op Farmerama kan je wel boomvruchten kopen van bomen die je niet hebt.
     
    keukendeur64, Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  3. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Klopt ...Maar door eventuele questen in de coop te spelen ..kun je meer GB verdienen ..
    En door events te spelen..je hoeft er niet alleen om te levelen :)
    zoals ik net al schreef in het gedeelte waar je op de boerderij moet zaaien en oogsten van deze event zijn 27 Gb te verkrijgen ..
    misschien net genoeg om een stapje verder in de andere gedeelte van dit event te komen...
    Je kan het 1e stapje van dit event doen als je level 3 bent ..
    volgens mij rekenen ze op die manier ..
    Maar ik zei al ..Pin me er niet op vast :)
     
    rikmark en Borkie vinden dit leuk.
  4. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    En je levelt supersnel in het begin!
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Je kan ook nog wat ambachten gebruiken om snel te levelen op Baha.
    De groene Mateato geeft aan bonus 50% bij het oogsten van bomen en planten op Baha.
    Zo zijn er nog wel meer, maar weet niet welke je het beste kan gebruiken. Daar hebben wij hier experts voor. ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Heb alles vluchtig door gelezen en ik ga zeker voor het hele event, ik wil namelijk de slak en een extra leeuw vind ik totaal niet erg. Voor de slak was ik al druk dozen aan het creëren, maar daar heb je er zoveel voor nodig dat de slak behoorlijk op zich liet wachten op mijn farm. Dit is voor mij een snelle manier om de slak binnen te halen.
    Wat betreft de inhoud in de schuur zou ik even moeten kijken, maar gezien ik de tempel helemaal leeg heb, heb ik alles gewassen en bomen binnen. Zoek het vanavond wel op of ik alles op voorraad heb.

    Vanmorgen snel geoogst en later in de middag. Toen nog niet gezien dat er een event ging komen morgen. Heb op baha op grote velden met water en mest het 24uurs gewas staan. Jammer van de kwartveldjes, maar ik laat het mooi staan. Is het morgen in ieder geval om 14uur klaar :).
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Natuurlijk als speler ga je kijken wat er ergens nog te halen is! Het was maar een
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga alleen voor de linkerkant, vanwege die slak. De rechterkant ga ik doen voor zover het kan, en zo ver is dat niet omdat ik een heleboel gewassen nog niet heb vrijgespeeld. De wolkenrij zit er dus niet in, maar de sieritems wel en die wil ik dan toch wel heel graag hebben.
     
    farmermikkie, hendrika73 en Borkie vinden dit leuk.
  9. Gretha45

    Gretha45 Gelegenheidsauteur

    Ik ga voor de leeuw, maar wil ook nog wel tweede slak. Leeuw belangrijkste, hopelijk gaat dat lukken.
    Helaas met alle stallen van de afgelopen events geen bijzondere stallen, goed voor de Farmexpress :)
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. farro

    farro Forumkenner

    Ik moet er nog 86 hebben om de suikerappel vrij te spelen, heb er 28 en kan er 30 halen alvorens ik de 1e suikerappels dien in te leveren. Dus dit lukt niet op deze manier . Misschien kan ik een deeltje afkopen met TG maar die heb ik ook nauwelijks vermits de cinema het al jaren niet meer doet.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    In welk baha level zit je? (als het nog niet zo hoog is, valt er misschien iets te doen met ambachtsproducten die tep geven).
    En als je de suikerappel binnen hebt, zijn er dan nog andere dingen die je niet hebt vrijgespeeld en die je nodig hebt voor dit event?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    heb nog een slak of leeuw, dus ga mijn best weer doen!
     
    Borkie en riekje111 vinden dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb ook nog geen slak of leeuw. Ik ga gewoon beginnen en zie wel waar het stopt. Ik denk dat ik als eerste voor de linkerkant ga, dus het slakkie. xD Gaat rechts beter en sneller, dan ga ik verder met rechts voor de leeuw. xD Dus lekker simpel houden en gewoon beginnen. :music:
     
    Borkie, kakelot69, riekje111 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    De vraag waarom level 3 én Baha-level 3 is een goede, en ik ben daar even ingedoken.

    Op de testserver is het event alleen te spelen als je bahamarama hebt vrijgespeeld. Welk baha-level je voordien (onzichtbaar) hebt door TEP die je bij events en questen al verdiende is niet van belang.

    Maar om Bahamarama te kunnen vrijspelen moet je level 14 zijn, dus ik denk dat dat in elk geval het minimum level is. Dat en Bahamarama unlocked.

    De vraag staat uit, geen idee of er voor de start van het event komt, maar dit is de stand van zaken.
     
    Borkie, -freedom5555- en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  15. bommelbij

    bommelbij Regelmatige auteur

    Heel vervelend dat BP dit event "gemiddeld" en vanaf level 3 noemt. Vooral voor Baha zijn er een aantal items die ik bijv. ook niet kan leveren. (Tepelvrucht, Chayote. Pitomba, Java-appel) Kolom 1 gaat dus vermoedelijk lukken, kolom 2 dus absoluut niet. Erg jammer.
     
    Borkie en keukendeur64 vinden dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Hoewel de levelaanduiding hier wellicht verkeerd is -dat weten we pas als ik antwoord heb gehad- vertelt die aanduiding altijd alleen maar vanaf welk level het event zichtbaar is en er door een speler mee begonnen kan worden.

    En de moeilijkheidsgraad gaat altijd uit van spelers die aan alle stappen kunnen deelnemen. En is daarbij heel algemeen, want voor iemand in level 70 is een event nu eenmaal per definitie moeilijker als voor iemand in level 140.
    Het is dan ook meer in vergelijking tot voorgaande events dat deze graad iets aanduidt.
     
    tikivogel, Borkie, pipelepo en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. rikmark

    rikmark Forum freak

    Ik ga ook weer meedoen, alles ruim op voorraad. Zal een extra slot op mijn stal deuren maken ivm rovende opa's en buren xD
    Was niet van plan om de farm om te bouwen, is me veel te veel werk :wuerg: bevalt me prima zo...... dan maar een keertje meer oogsten.
    Hoop net als @HofvanDromen dat de drops goed uit de grond komen.... zodat ik niet weer het land diep moet omploegen :p

    Iedereen heel veel succes.
     
  18. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    het valt voor jullie ook niet mee hé.......:oops:
     
    Borkie, pipelepo en janniekwak vinden dit leuk.
  19. cobranl2018

    cobranl2018 Forumbeginner

    hoi ik ben net pas begonen heeft het voor mij zin om hier aan mee te doen met level 7 groetjes cobranl2018
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hoi @cobranl2018
    Met level 7 kan je alleen het 1e level van de linkerrij meedoen. Daar krijg je als prijs een sticker (waar je verder niet veel mee kan, het is meer een herinnering dat je hebt meegedaan).

    Zonnebloemen zijn nu jouw langste gewas, en die duren maar 1 uur.
    Het eventgewas duurt 5 uur (met water 4 uur) en levert meer ep op bij het oogsten.
    Je zou dus wel eventgewas kunnen inzaaien, als je 4 uur niet online bent.

    Maar je kunt ook op een andere manier profijt hebben van dit event. De mestprijs zal heel hoog worden op de markt.
    De kippenhokken zijn snel klaar en leveren mest.
    Die mest kan je duur verkopen op de markt, waardoor je flink boerenduiten kunt verdienen.
    Dus ik zou zorgen dat je genoeg tarwe hebt om kippenvoer mee te maken, en heel veel kippenhokken op je akker zetten.
    De mest verkopen tijdens het event (ik verwacht dat de mest zeker 500 boerenduiten waard wordt, en misschien wel 1000 bd of meer).

    Succes!
     
    Laatste bewerkt: 21 Maart 2018
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.