Praatgroep Volle Maan

Discussie in 'Speldiscussies' gestart door Farm_F.A.Q, 24 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Farm_F.A.Q

    Farm_F.A.Q Forum Moderator Team Farmerama NL

    Hier kunnen jullie lekker babbelen over de volle maan events.

    Deze thread blijft permanent open.
     
    nel1931, blackscorpion64, annigjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik loop er ook tegenaan dat ik niet voldoende zombie schapen heb om te fokken.

    Ik heb alle volle maans kisten open gemaakt. Daar kreeg ik nog 48 zombie schapen uit. Dus kan ik nog wat meer fokken. Kom nog steeds te kort.

    Heeft iemand tips?
     
    Laatste bewerkt: 17 Juni 2023
    schaapje52 vindt dit leuk.
  3. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Bonussen aanzetten, 100% stallen en Vollemaan oogstbooster +2.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    De gazonknipper werkt ook op de stallen van VM.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  5. john-j

    john-j Forum-hertog

    hier het zelfde probleem ga het ook niet halen.
    mvg john-j
     
  6. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Het event duurt nog drie dagen:music:
    Je kunt je buren of boertjes hier ook vragen om versnellers van VM stallen zoals Kristallen bol en Bloedrode cocktail.
    Die kunnen in de zilveren slotjes dus zitten niet in de weg van andere bonussen.
    Dan is je zombieschaapskooi nog sneller klaar;)
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank allemaal voor de tips. Het lijkt dan nog wat onbegonnen werk te zijn helaas. Wellicht had ik eerst even moeten kijken waar ik aan begon voor ik het ging doen.

    Die bloedrode cocktail en kristallen bol zijn goeden want die kunnen naast de WAC, griezelwild. Die gazonknipper weet ik niet of die tegelijk kan. Weet iemand dat?
     
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Gazonknipper (met ladingen voor extra dieren) is een sieritem. Het kan zijn dat die nog in je inventaris zit bij de sieritems, want we konden hem wel eens verdienen bij een event. Hij kan ook op een siertuin/akker staan, omdat hij uit een piccolokistje kan komen.
    Dus gazonknippers kan je zoveel aanzetten als je hebt. Die gaan niet in een slotje.
    Maar die geven dus extra dieren, ze versnellen de productie niet.

    Volle maan oogstbooster (+2 op alles van volle maan) gebruikt ook geen slotje en daar kan je ook meerdere tegelijk van nemen.

    En als je diamanten slot niet vol zit, kan je daar een oogstbooster voor stallen Volle maan (+2) in stoppen.

    Er zijn ook nog genoeg bonestaakrijen die je stallen versnellen.
     
    BoerAnnelies, hendrika73 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  9. hoogendoornmulder

    hoogendoornmulder Forumleerling

    waar vind ik die volle maan oogstbooster ?
     
  10. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    In je inventaris/blauwe vaasje en dan onder consumptiegoederen. Als je oogstbooster in het zoek (blanco) vakje typt dan krijg je alle oogstbooster te zien.

    S⁶.
     
  11. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    En als je ze niet in je inventaris hebt... ze komen uit kistjes vol Heksenspulletjes. Die staan ook in je inventaris en krijg je bij bepaalde sieritems en wolkenrijen:music:
     
  12. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee hoor. Je kunt namelijk doorfokken met de fokresultaten, en van de babyboom krijg je ook altijd weer basiszombies terug.

    :music:
     
  13. john-j

    john-j Forum-hertog

    ik ga het ook niet halen heb veel te weinig zombie schapen.
    had graag de neon gehaald maar helaas.
    mvg jjohn-j
     
  14. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Zoals zovelen...ga het ook niet halen...
     
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    En toch blijf je nog steeds voor de 300 glowsticks ook als je doorfokt in totaal (betekenis: bij elkaar opgeteld)
    1.200 zombieschaap(fok)dieren nodig hebben om de neonstal te kunnen halen.

    Ik heb overigens nergens geschreven dat je 1.200 zombieschapen (basisdiren) nodig hebt om dit event te kunnen halen
    en bij elke speler zijn de fokresultaten natuurlijk ook anders dit komt door ''geluk'' ,rune en wel of geen babyboom
     
    Laatste bewerkt: 18 Juni 2023
    daisy17858 en keukendeur64 vinden dit leuk.
  16. Gretha45

    Gretha45 Gelegenheidsauteur

    Ik heb het gered met weinig zombieschapen ongeveer 300 denk ik. Je moet wel geduld hebben, telkens wat je terugkrijgt er weer in stoppen en opnieuw fokken. Als je de paarse versneller op 4 zet is je fokstal snel klaar en dan weer opnieuw. Succes nog voor iedereen die nog bezig is.
     
    BoerAnnelies, Borkie en hendrika73 vinden dit leuk.
  17. Tyrany

    Tyrany Forummeester

    En ... ik kreeg een wendigogrot :) Een superbeloning.

    En ja beste thea1963, er zijn idd 1200 zombiefokdieren nodig.
    Tel maar: er zijn 300 glowsticks nodig - 1/4 zombie fokdieren - 1200 zombiefokdieren :)
     
    Laatste bewerkt: 18 Juni 2023
    Borkie en hendrika73 vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je voor je extra uitleg. De gazonknipper heb ik op voorraad.
    Volle maand oogstbooster heb ik ook nog wel, dus dat is handig. Daar staat nu de WAC, maar het andere event is klaar dus die zou er uit kunnen om deze er in te zetten.

    Vandaag de hele dag niet thuis omdat we elders verwacht werden, wat een mooie dag was. Heb vanmorgen de dieren die ik nog had in het fokhotel gezet. Ik moet nu nog 14x fokken wat best veel is voor 1 stap verder. Die wil ik eigenlijk wel halen, dan krijg ik een upgrate van dat nieuwe ding en kan ik daarna de volgende stap zetten voor het SV. Verder ga ik dus helaas echt niet komen.
    Deze stap word denk ik al onmogelijk gezien ik de komende dagen gewoon mag werken.
     
    Laatste bewerkt: 19 Juni 2023
  19. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Even een aanvulling op de gazonknipper... die heb ik namelijk ook wel op voorraad, maar dat is een sieritem met een lading (+ dus). Als je die lading al een keer hebt opgebruikt, dan is die werking er niet meer;) Dus heb je de gazonknipper op voorraad en staat de + in de naam? Ja, dan geeft ie extra dieren bij het oogsten van de stal. Is die + weg uit de naam, dan heb je de ladingen in het verleden al gebruikt:music:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Houd er wel rekening mee dat als je 12 keer gebruik van de gazonknipper heb gemaakt, dat je deze dan eerst van de velden (zie hieronder welke veld mogelijkheden er zijn) moet halen voordat je hem terug kan plaatsen voor de (T)EP binnen te kunnen halen.

    Ik heb voor de gemakkelijkheid even de gegevens van de gazonknipper hieronder geplaatst.


    GazonknipperDuurLading aantalLading per keerEP/TEPVeld
    [​IMG] [​IMG]20:00 uur12Gedurende 10 uur +1 oogstbonus op stallen2.0000.1.2.3,4,5,6,9
    Als de ladingen zijn verbruikt kan dit item ook op een wolkenrij
     
    jolanda13 en BoerAnnelies vinden dit leuk.