Praatgroep Volle Maan

Discussie in 'Overig archief' gestart door rubke1965, 1 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

event huisje aanklikken
    dan staat er heeeeellllll klein een groen vinkje in een klein hokje ...rechts onderin...daar op klikken en weg zijn ze

eevee60, marliza1 en daisy17858 vinden dit leuk.
  2. bommelbij

bommelbij Regelmatige auteur

Ik denk dat je abuis bent. In Jack's shop kun je ( volgens mij ) niets kopen! Je moet een aantal items inleveren (nachtgloeibol, bloedvaren, terreurgewassen, poppeoog ) om een artikel in de shop te "krijgen". Kan het zijn dat je een item voldoende op voorraad hebt. DAN staat er een vinkje bij en moet je de rest nog leveren. Anders zou ik graag willen weten hoeveel BD de boom kostte.

eevee60 vindt dit leuk.
  3. jolanda13

jolanda13 Teller

hoe kan je die elfjes uitschakelen onderin je veld

eevee60, marliza1 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  4. lonnie57

lonnie57 Forum-hertog

Leuk dat er ruimte is voor de griezelitems . Is daar ook een speciale FAQ voor ? Dit word weer en heel gezoek !

BoerAnnelies, eevee60 en marliza1 vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Uitschakelen van de kattenfeetjes...:p

Groene Vinkje aanklikken en weg zijn ze...

Ik koop ze...voor zooi die ik gezaaid en geoogst heb...logisch toch ...dat het kopen wordt genoemd:wuerg:

voesje, LadyFamerieke, eevee60 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. marliza1

marliza1 Forum prof

Thanks, gelukt. Werd er helemaal zenuwachtig van.

eevee60, daisy17858 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  7. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

8. pipelepo

pipelepo Oudgediende

Ik weet niet goed waar te beginnen. Het zou mooi zijn om tijdens het event meer ruimte te hebben, maar daar zijn iets van 50 van die kattenbeesten voor nodig. En om die katten te voeren heb je ook weer allerlei speciaal gewas voor nodig.

eevee60, daisy17858 en marliza1 vinden dit leuk.
  9. marliza1

marliza1 Forum prof

Zo de wilg staat op het land, gekocht in Jack'shop. Het event laat ik voor wat het is, ben het hele weekend weg.
    Ga zoveel mogelijk gewassen kweken voor de wilg en voor de stal. En ook een nieuw stuk land vrij spelen, daar ben ik bijna bij het laatste deel aan beland.
    Zie wel hoe ver ik kom ;)

eevee60, daisy17858 en omaatje75 vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Er staat nergens dat je de boom voor BD kunt kopen. Maar het is een shop, en in een shop (in het Nederlands winkel) kun je dingen kopen. Je betaling zijn de gevraagde goederen. Wanneer je alle gevraagde goederen op voorraad hebt, staat er een groen vinkje bij, als teken dat je die kunt kopen. De zaken waar geen groen vinkje bijstaat moet je eerst nog zorgen voor voldoende goederen. Je kunt er wel op klikken om te zien waar het voor te koop is. En dat is dus niet voor BD.
    En om aan die stallen te komen ben je ook weer allemaal gewassen nodig.
    Dus volgens mij werkt het het prettigst om gewoon het event te spelen in de hoop dat je er bij de kleine prijzen ook een stal of boom bij krijgt. Aan het eind krijg je gegarandeerd een nieuwe stal. En daarnaast de sieritems voor de nieuwe siertuin.

lovely, pipelepo, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

heb ik nog mee gemaakt
    vooral het vliegen was mooi, om het eiland te krijgen

en het bord met aanbiedingen mis ik nu
    bioscoop mag trouwens weg van mij

eevee60, daisy17858 en omaatje75 vinden dit leuk.
  12. spelboyke

spelboyke Oudgediende

waarom zou ik zo veel moeite doen voor een paar nieuwe sieritems?
    de nieuwe stal kun je ook maken in jackshop.
    dan heb je de hooftprijs eerder bij elkaar:)

13. Hambo(er)

Hambo(er) Forum-overlever

Het event ziet er weer heeeel leuk uit :inlove:.

Ik kan me aan de ene kant vinden in de reactie dat feeën niet griezelig zijn, maar volgens vele sprookjes laten ze zich wel in het maanlicht zien:music:.

Ik ga gewoon beginnen met zaaien en oogsten en zie wel waar het schip strandt ;). Ik begin zoals de meeste met een stol, witte onschuld, susi sm en een wac dan krijg ik 90 event gewassen uit mijn eerste oogst, 50 gebruik ik om schaduwmest te maken dan heb ik de eerste 60 boomvruchten over zo'n 3,5 uur binnen, en zaai ik de overige 40 event gewassen weer met alles er op en aan in, daarna alles op kwart akkertjes en zie ik wel hoe de rest gaat lopen :p.

Ik voel me geenszins verplicht om echt geld uit te geven, ik doe mijn best...... en als ik de events uitspeel heb ik geluk :D en als het niet lukt heb ik mijn best gedaan 8), ik mis nog best wel wat speciale stallen en bomen maar die komen vanzelf wel (je moet nog wat te wensen hebben in het spel :) )....................want ik heb inderdaad nog een leven naast het spel, wat belangrijker is dan een event ;).

Iedereen veel succes met dit nieuwe event :D

LadyFamerieke, Katinka1700, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

Al dat geklik naar achterliggende velden in nieuwe werelden is zéér irritant.
    BP had beter één echt goede creatieve bedenkers in dienst genomen dan tal van designers.
    Met serieuze variatie bij events, heb je die nieuwe velden helemaal niet nodig.

Katinka1700, BoerAnnelies, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tja, dit was voordat er een volle maan bestond. Het aanbiedingen bord stonden altijd dingen op waar ik niets aan had omdat ik geen TG kocht en niets anders met echt geld, de bank vooraan was voor spelers die geld wilden investeren, het grote halfronde gebouw net achter de markt was voor premiumspelers, dus voor echt geld investeren en het gebouw daarachter was ook zoiets.
    Helemaal rechts de molen, met iedere dag een draai als je tenminste kwam spelen, de coöperatie en de gereedschapshandel, en rechts in 3 gebouwen de zaadhandel, bomen en stallen verkoop. De markt is het meest gelijk gebleven. Ik heb niet zoveel met deze stad, er zijn er daarna wel leukere geweest. Zoals Stolwijk ook zegt, het vliegen was leuk.

Soms lijkt het me inderdaad leuk om niet met een nieuw account te beginnen, maar echt overnieuw te kunnen beginnen. Toch ben ik heel vaak blij geweest met de uitbreidingen omdat ik geen idee had wat ik anders nog met het spel wou doen.

Ik heb ook niets met alle nieuwe stallen en bomen, sommige zijn leuk ook al zie ik ze niet als boerderij dier, maar de meeste staan toch op het land om verder te komen met het spel en niet omdat ik ze leuk vind. Het halloweenevent is leuk, en een korte vollemaan ook. Maar de extra vollemaansevents en nu ook nog extra veld, van mij hoeft het niet zo. Het blijft lastig om een spel atractief te houden. Geen nieuwe dingen is niet leuk, maar van alles wat niet bij een boerderij hoort is ook niet leuk.
    Ik heb de eerste bomen al schaduwmest gegeven. En van de 2e oogst ook gelijk weer mest aangezet. Daarnaast heb ik gekozen voor halve velden, dat vind ik beter te doen met de hand en volgens mij moet het dan ook lukken.
    Ik begrijp dat er dan veel spelers zijn die de uitbreidingen voor mij klaar hebben, maar in dat tempo moet het gaan lukken. Vanavond dus halve velden oogsten en weer zaaien en hopen dat ik morgen 5x kan oogsten, maar ik ben bang dat ik teveel de deur uit ben, dus dat het met 4x ophoud.

16. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

Zoals ik hierboven al schrijf.... beter één echt goede creatieve bedenkers dan tal van designers.
    Met serieuze variatie bij events, heb je die nieuwe velden helemaal niet nodig.

Katinka1700, eevee60, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Farmerama_World™

Farmerama_World™ Forum prof

Heb al geprobeerd om met wat Knaaghout die trein in Halloween te saboteren en hopen dat er een mysterieuze vracht afvalt.
    Helaas, ............ mislukt :(:cry:

lovely, LadyFamerieke, Katinka1700 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. wima3102

wima3102 Forumbewoner

Toen we farmerama in 2010 begonnen, was het leuk en het gaf ontspanning en afleiding. Wij doen dit spel samen. Omdat ik een slechte handfunctie heb, hebben wij een rolverdeling. Mijn partner de ochtendboer en ik boer dan meer midden op de dag, als er alle tijd is. Voor mijn partner was het naast haar drukke baan een vorm van ontspanning. Maar ons boertje begint zo langzamerhand een dagtaak te worden.
    Het nieuwe griezelveld heeft volgens ons weinig meer met griezelen te maken, het lijkt meer op een sprookjesveld, qua uitstraling.
    Het is voor ons bijna niet meer bij te benen op deze manier.
    Groetjes wima3102

lovely, Katinka1700, schaapje52 en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Lieve

Lieve Halfgod

voor extra veld moeten die paddenstoelenwoud I +II volledig ingeleverd zijn of kan je te zilveren doen en enkel de laatste helemaal?
    De kattenfee om in te leveren waar haal ik die?
    gevonden de stal stal in Jack shop pfff ook al zoveel gewassen om in televeren

Katinka1700, eevee60 en daisy17858 vinden dit leuk.
  20. tinus138

tinus138 Teller

Persoonlijk vind ik het nieuwe uiterlijk van het volle maan veld nu te veel op een sprookjes veld lijken .Geef mij maar een wat griezeliger aanblik. Succes iedereen met het event.