Praatgroep Volle Maan

Discussie in 'Overig archief' gestart door rubke1965, 1 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
  1. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Tja we hebben nu wel veel mooie VM recepten, maar we hebben geen VM buff om ze in te plaatsen.
    Dus zal ik de nieuwe recepten niet kunnen gebruiken bij gebrek aan sloten. ik heb heel vaak alle sloten gevuld
    en met VM is dat met WAC / Paasjam/ Griezelwild/ Grafschaal/Wortelbrood/ en vaak nog Levensbron, maar dat is afhankelijk van wat ik op de Farm aan het zaaien ben en dan zijn alle sloten gevuld.
    Dus blijven alle andere recepten op de plank staan.

eevee60, daisy17858 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat is het hele event. En wanneer je wel wat zaait, kun je de bomen een paar keer meer oogsten en daardoor ook een paar keer meer de kattenfeeën voeren. Wanneer je alleen s'avonds kunt spelen, kun je met 2 mulch per dag de bomen ook 2x oogsten. Als je sávonds minder dan 4 uur hebt, kun je turbomest gebruiken voor de 2e ronde. Zonder mulch en wel met turbomest duren de bomen 26 uur, dus is het s'avonds steeds 2 uur later voordat je kunt oogsten.
    Misschien moet je nog wel heel veel lange gewassen voor de questen, maar je zou er voor kunnen kiezen om voor het slapen gaan eventgewas te zaaien, dan kun je s'avonds gewoon kortere gewassen zaaien die je wel kunt oogsten. De drops zullen op die manier geen probleem zijn en je kunt wel vaker voeren.
    De eindstreep haal je op die manier niet, maar dat komt omdat je de bomen geen 19 keer kunt oogsten.

schaapje52, boemer49, hendrika73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Inmiddels 9x de kattenfeeën gevoerd, nog 36x te gaan.
    Als het een beetje mee zit nog 4 oogsten vandaag, dat is
    8x voeren.
    Morgen 5x oogsten, dat is 10x voeren.
    Zaterdag 5x oogsten, dat is 10x voeren.
    Blijft over zondag 4x oogsten, is 8x voeren.
    Het zou dus haalbaar moeten zijn.
    Ben tevens bezig met gewassen voor de openstaande questen.

Daxter1966, eevee60 en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  4. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Gaat lekker hier al 24 keer kunnen voeren nog 21 keer moet wel lukken.
    Rest gaat wat moeilijker heb niet zoveel vm gewas op voorraad. We zien wel hoeft niet allemaal af op 1 dag;)

Iedereen veel succes met dit event.

P.s. Vind de nieuwe look helaas ook veel te zoetsappig, mag van mij wel wat meer "eng" in. Wat meer griezel.

eevee60 en daisy17858 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Wow, slaap je wel? Ik heb gisteren de bomen 2x kunnen oogsten, en vanmorgen vroeg weer en nu precies net weer kunnen oogsten.
    Gisteravond moest ik weg, maar ik kan me voorstellen dat je door later naar bed te gaan daar een extra oogst hebt kunnen pakken, maar dan zit ik nog maar op 11x.

Ondertussen kan ik nog 7x alle bomen mulch geven, dus morgen neem ik een griezelwild en ga de vollemaansgewassen eens aanvullen. Ik kan de nieuwe questen niet helemaal uitspelen en moet ook de nieuwe gewassen doen voor het voer van de stal en ik wil morgen de boom vrijspelen, dus nu weer genoeg te doen op de boerderij.

6. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Je geeft toch wel susimest aan die blauwe bomen? Dan gaat het nog iets sneller.

Heb je niet geslapen vannacht? Of heb je een oogstbonus? Dat laatste zal het waarschijnlijk zijn. Lekker voor je!

Reggaefeeks, eevee60 en daisy17858 vinden dit leuk.
  7. Farmerama_World™

Farmerama_World™ Forum prof

Zal zeker `n dubbele oogst hebben gedraaid op `t rad ofzo ....
    Hoe kom jij in post 224 op `t einde aan 19 keer bomen oogsten, dat is toch niet genoeg om de eindstreep te halen ?

8. Fam.Farmer

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik ´bewerk´als je iets toe wil voegen
    Nee johhhhhh, ik had net na start event een bonus van 200% voor 12 uur aan het rad gedraaid;)
    Dus iedere oogst was 5 x 32 en dat 3 keer kunnen doen :inlove: Dat schoot lekker op, vandaar.
    Heerlijk geslapen hoor ik zal nooit mijn nachtrust onderbreken voor een spelletje xDxDxD

Jawel hoor je hebt 5 bomen, met susi supermest 12 fruit per boom is totaal 60 per oogst.(van 5 bomen) Doe dit 19 keer en je hebt 1140 fruit.
    1140/25 fruit per voerbeurt)= 45,6 keer. Je hoeft maar 45 keer te voeren. ;)

Laatst bewerkt door moderator: 19 Oktober 2017
    Daxter1966, -Coco1968-, hendrika73 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Lieve

Lieve Halfgod

en er komen nieuwe stekjes met voor het volle maan velden ook
    @mod waarom kan toverhoed, pak me dan en niet bang van spoken niet op sierveld van volle maan?

eevee60, daisy17858 en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

@farmermikkie
    De eiken krijgen van mij : schaduwmulch, turbomest en supermest.
    De eiken duren dan nog 2:36.
    Ik neem aan dat je deze constructie bedoeld.

Daxter1966, farmermikkie en eevee60 vinden dit leuk.
  11. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Zo nu een oogst bonus @Fam.Farmer dat is lekker.

Hier de bomen nu 4x geoogst, niets bijzonders gezien maar we geven de moed niet op.

@RonSchoof ik vind de plaatjes prachtig maar niet voor een griezelveld, doodshoofdjes met vleugeltjes ofzo was toepasselijker geweest

Daxter1966 en daisy17858 vinden dit leuk.
  12. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ja, zo bedoelde ik het. Zo duren ze het kortst :)

13. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

Even een vraagje over de nieuwe recepten; het vampierserum geeft een +2 oogst op griezelgewassen, dus doet hetzelfde als de wac. Ik ging ervan uit dat wac niet werkte op de griezelgewassen maar mijn buur vertelt mij van wel. Wat voegt het nieuwe recept dan toe? Ze hebben beide een diamantenslot nodig, dus je kunt ze niet dubbelen.

14. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Er gaat iets niet goed hier. Ik snap er niets van. Hoe kom ik aan de middernachteik??:oops:

Inmiddels gevonden8)

eevee60, daisy17858 en farmermikkie vinden dit leuk.
  15. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Als je het wac recept niet hebt zou je dit recept kunnen kopen . Persoonlijk denk ik dat je dan beter wac op de markt kunt kopen omdat dat op alle velden werkt

eevee60, daisy17858 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  16. Fam.Farmer

Heb je gezien hoe duur een wac is 250.000 bd op mijn markt, buiten event om kopen lukt niet meer events volgen elkaar te snel op nl.
    Het kan dus in sommige gevallen misschien wel interessant zijn dit recept te kopen voor 69 TG.
    Zeker als je niet zoveel bd kan uitgeven. Het is maar een idee.
    En nee ik heb geen aandelen in BPxD

17. CorinneB

CorinneB Forumkoning

Ik doe mee. Met het event haal ik dat beest nooit. En zo kunnen we relaxed katten meppenxD.

eevee60, schaapje52 en daisy17858 vinden dit leuk.
  18. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Hier is hij goedkoper . Als je de wac ingrediënten los verkoopt kun je er gemakkelijk een wac van kopen .
    Van mij mag je dit recept kopen maar ook daarvoor geld dat er dure ingrediënten in zitten .
    Ik denk dat wac kopen dan nog steeds lucratiever is

eevee60, farmermikkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  19. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

Heb het recept in een onoplettend moment al gekochto_O, komende dagen even afwachten wat de prijs op de markt gaat doen, anders is het jammer en beschouw ik het maar als leergeld. Volgende keer beter opletten dus.

eevee60, farmermikkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  20. hwjstolwijk

hwjstolwijk Alwetend orakel

vraagje als het morgen lukt om een nachtgloedboom en een slijmmonsterkuil te scoren bij het ruilen

kan ik die neer zetten meteen, of moet ik ze net als de bomen stallen uit de tempel eerst vrij spelen