Praatgroep - Volle kracht vooruit!

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 24 April 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik raak het spoor wel bijster op deze manier. Moet de gewassen voor de Alchemist op Bahamarama gaan doen? Op de voorkant werken voor dit event. Een gewas wat 5 uur duurt, een gewas wat 6 uur duurt.

    En van allebei is de benaming dat ze gemiddeld zijn dus het zal wel een hoop gerommel worden en uiteindelijk niets halen zijn. Maar goed ik heb het idee dat als je nit rond level 100 zit en van alles flink op voorraad hebt je eigenlijk beter niet mee kan doen aan events of misschien wel aan het hele spel. Ik zoek me eigen naar op het forum en de site van Mieke wat er allemaal geroepen wordt en wat voor hulpmiddelen iedereen gebruikt. Allemaal zaken die ik niet heb of kan maken.

    Ik zie wel hoever ik kom...

    Edit: de fabrieken zijn dat een soort sieritems die je moet oogsten? Ik snap het niet als ik de FAQ lees.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dan heb jij de klok nog op wintertijd staan. Ik zie onder je post een tijd van 17.15 staan.

    Tot ongeveer level 80 is een event vaak niet uit te spelen. Soms lukt het door voldoende hulp van buren en van het forum, als je zelf dus ook fanatiek genoeg bent.

    De fabrieken zijn inderdaad net als sieritems na een bepaalde tijd te oogsten. Maar de fabrieken blijven staan waar ze staan. Je moet er dus zelf aan denken om naar het eventscherm te gaan om ze op het juiste tijdstip te oogsten.

    Als je het eventdraadje leest, kun je ook gewoon alles vragen wat je niet weet, zonder overal te lopen zoeken. Er zijn altijd wel spelers die je dan een link geven naar de juiste plaats of gewoon antwoord geven op je vraag.
    Er zijn ook spelers die beginnen met vragen, zonder dat ze de praatgroep meelezen. En zo gauw er een onduidelijkheid in het spel zit, is het wel vervelend wanneer dezelfde vraag dan 10x op dezelfde bladzijde staat. Maar ook dat ga je vast nog meemaken.

    Meestal is het veel gemakkelijker om aan het eventgewas te komen dan aan de drops, dus dat er 2 events zijn die je misschien geen van beide helemaal haalt, houd niet in dat je in plaats daarvan ook eentje helemaal kunt halen.
    Het is voor de drops wel handig als je s'nachts een gewas blijft zaaien wat met water net klaar is wanneer je de volgende ochtend verder speelt. En zo gauw je tot de ontdekking komt dat je meer drops krijgt voor het alchemisten event dan gewas, omdat je op Bahamarama nog lang niet alle ruimte tot je beschikking hebt, kun je er altijd nog voor kiezen om dan helemaal voor dat event te gaan.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. henny

    henny Actieve auteur

    Oh wat was het leuk, oh wat was het gezellig. Maar wat is er toch aan de hand? Ik sla maar weer eens over...waar zijn ze toch op uit? 2 Events tegelijk, geen enkele adempauze. Steeds meer quests erbij, maar geen enkele tijd om ze te doen. Ja, dan komt het geijkte "keuzesmaken" om de hoek kijken. Ja, snap ik en doe ik, maar wat dacht BP van het plezier van dit spel, wat zo geweldig was? Meer ga ik echt niet zeggen........
     
    Daxter1966, Borkie, leni1955 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    Ik denk er precies hetzelfde over Henny. Vroeger kon je nog eens lekker op je gemak zaaien en oogsten tussen de events door en dan toeleven naar een volgend event. Dat plezier is er allang niet meer. Ik kocht dan ook wel eens een mandje om te beginnen en ook wel supermest. Maar dat heb ik allang afgeschaft dat heeft BP het liefst dat we steeds meer kopen maar ik trap er niet meer in en koop geen mandjes meer en neig er steeds meer toe om events over te slaan. ik heb er onlangs een overgeslaan en dat is supergoed bevallen. Geen stress heerlijk. En nu met twee grote events tegelijk en absurd grote aantallen drops ik vind het een beetje belachelijk worden. Ik moet ook nog werken voor de kost. Mijn leven bestaat nog uit meer dan Farmerame. Dus als ze zo doorgaan vrees ik dat ze mij over een tijdje kwijtraken als boerin
     
    Borkie, tinus138, henny en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Deze gaat pittig worden. Ik heb het op zijn "Thea's" gedaan. Allemaal rozebottel op kwartjes en bomen op de randjes, Resultaat 141 drops. Ben benieuwd of ik Thea hiermee kan evenaren ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Bijna :p , hier 160 di's van de kwartakkers rozenbottels

    edit:

    Voor de wolkenrij hebben we maar 3 van de 5 sier-items nodig maar eens even gaan kijken hoe ik die het makkelijkst uit dit event haalt

    (de spooktrein en de stoomtrein zijn niet nodig voor de wolkenrij :) )
     
    Laatste bewerkt: 25 April 2018
    Borkie, farmermikkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  7. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    Wat is eigenlijk de beste route, snap er nog niet veel van. Hier voor de laatste 2 velden 85 rails. Had vandaag doorgespeeld met het eerste veld met de kristalbloemen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier 185 met kwartjes anjers, 3 fabrieken 3 menagerie en stuk of 10 bomen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. -elvira101-

    -elvira101- Forum-expert

    hier begonnen met 164 DI iedereen succes
     
    Borkie vindt dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    133 DI, niet slecht.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. jkantenzn

    jkantenzn Gevorderde

    188 di:D
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Bij mij komen er nog vijzels naar boven:oops:, dus 0 rails tot nu toe.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die vijzels die kloppen. De rails komen alleen op de farm. Heb je wel opnieuw ingelogd na 2 uur?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    hier ook een fout gemaakt had bomen op de baha gezet dus geen rails heb er zeker overheen gekeken dat het op de farm was :cry:8)
     
    Borkie en vinc05 vinden dit leuk.
  15. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Ja bij mij ook blom dus wel veeeel vijzels gevangen op BAHA maar daar waren de rails dus niet.
    Nou ja zal wel goed komen hoop ik
     
    Borkie en gelderblom vinden dit leuk.
  16. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Ja, bij mij op de komen er op de farm nog steeds vijzels omhoog, dit zou toch moeten stoppen? Heb nu van het eventgewas 3 rails gekregen. Zal wel goed komen straks denk ik.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Op de farm blijven de vijzels gewoon komen. Maar als je nu net anjers of een ander lang gewas kon oogsten, dan zag je allebei tegelijk uit het veld komen.
    Ik ben begonnen met 33 rails. Dat komt ervan als je het vertikt om lang gewas te zetten.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Oh dacht dat er rails op de farm en op baha nog vijzels zouden komen, dus de vijzels komen overal nog op.....
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De vijzels droppen inderdaad op alle velden behalve de siertuinen. Je kan de kristalbloemen ook nog gewoon op de farm zaaien maar omdat het andere gewas alleen daar kan wordt aangeraden deze op bahamarama te zaaien zodat je beide events tegelijk kan doen. Maar voor de dropitems maakt het niet uit.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    och het komt denk wel goed voortaan beter lezen en vragen ;):)
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.