Praatgroep - Volksverhalen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 12 Juli 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Bespreek hier dit event.

2. vanDijk1970

vanDijk1970 Levende forumlegende

Ik hoop dat de oogsttijden van het event gewas (2 van 36 uur en 2 van 48 uur) een foute aanduiding is, anders laat ik dit event aan mij voorbij gaan.

Wie er wel aan mee gaan doen s6.

.Fisherman. vindt dit leuk.
  3. .Fisherman.

.Fisherman. Levende forumlegende

Hier dus ook , een beetje van de zotte zulke tijden

4. thea1963

thea1963 Forum freak

Die tijden die kloppen, ze willen kennelijk bij BP dat we naast SV dit keer ook SM gaan gebruiken bij een fokevent, 4 eventgewassen met tijden van 36 en 48 uur op 1 veld o_O , BP jullie zijn aardig de plank aan het misslaan, eerst bij het huidige event van 1 veld ruim 1.700 di's vragen terwijl we bij het event van vanmiddag van 2 velden maar ruim 1.400 di's hoeven te halen, dan morgen een 2de event erbij proppen waar je de eventgewassen met absurde tijden maar op 1 veld kunt gaan zetten voor een wolkenrij die alleen maar 250% ep geeft op het oogsten van wat stalletjes -.-

Dan heb ik het nog niet eens over de bonuscode / compensatie waar de spelers niks aan hebben die hun oogstbonussen en SM kwijt zijn omdat ze niet konden oogsten en spelers waarbij de mini-game vastliep waardoor ze nu bijvoorbeeld het event niet kunnen halen.

5. Vitani94

Vitani94 Forum-expert

Als ik goed heb gelezen hoe dit event gaat werken en mijn snelle berekening klopt heb ik genoeg aan alleen fokken en ga ik geen last hebben van de belachelijk lange tijd van de gewassen.. Zou mooi zijn na het fiasco van het vorige event met de steeds kariger wordende hoeveelheid dropitems.

.Fisherman. vindt dit leuk.
  6. thea1963

thea1963 Forum freak

Bij elke stap moet je de aantallen fokdieren en eventgewas x4 doen als je voor de 3 stappen kiest :oops:
    Bij de 2 stappen moet je de aantallen x6 doen

edit:

Ik ga een poging doen voor de aantallen maar die slaan nergens op qua aantallen en duur van het eventgewas

ezel:

480 koekjesplant (duurt 48 uur)
    580 roze valeriaan (duurt 36 uur)
    560 ezelstaart (duurt 36 uur)
    32 haflinger
    16 shetlandpony
    8 indianenpaard

hond:

304 erfstuk maïs
    340 roze valeriaan
    268 koekjesplant
    380 ezelstaart
    32 dalmatier
    16 noorse elandhond
    8 husky

poes:

520 roze valeriaan
    120 koekjesplant
    640 ezelstaart
    408 erfstuk maïs
    32 cyperse kat
    16 schildpadkat
    8 schotse vouwkat

kip:

420 roze valeriaan
    604 erfstuk maïs
    128 koekjesplant
    380 ezelstaart
    32 bruine kip
    16 zijden kip
    8 knotsgekke kip

Totaal:

996 koekjes plant (alleen fokken dan 332 keer fokken)
    (tot level 9 716 koekjesplant 239 keer fokken)

1.860 roze valeriaan (alleen fokken dan 465 keer fokken)
    (tot level 9 1360 roze valeriaan, 340 keer fokken)

1.960 ezelstaart (alleen fokken dan 490 keer fokken) 300 100 100 100
    (tot level 9 1360 ezelstaart 340 keer fokken)

1.316 erfstuk maïs (alleen fokken dan 439 keer fokken)
    (tot level 9 916 erfstuk maïs 306 keer fokken)

Voor de wolkenrij hoef je maar alle 4 de dieren op level 9 te hebben
    Dus als je alleen fokt dan moet je minimaal 340 keer je fokhotels vullen voor de wolkenrij en voor het hele event 490 keer je fokhotel volzetten.

Laatste bewerkt: 12 Juli 2023
    knoepertje, jolanda13 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  7. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

Nou het zal geen verrassing zijn dat ik dit, in mijn ogen (flut) event oversla.
    Succes voor degene die zich er wel aan wagen.

Butsmuts en .Fisherman. vinden dit leuk.
  8. popje4

popje4 Levende forumlegende

hahah grapje zeker....ik doe meestal wel mee aan events haal ze niet vaak meer :(met mijn onregelmatig werk maar dit...haaahha ga t niet eens proberen die tijden zijn of fout of ......nou ja zot zeg maar... kort om voor een wolkenrij die niet echt heul interessant is ...tja maar suc6 voor wie wel mee gaat doen....

Gert-Jannetje, Butsmuts en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  9. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Dit is echt te gek voor woorden.........eventgewas van 48 uur !o_O-------o_O en dat terwijl wel ook nog het veertiendaagse weekend event hebben op bahamarama.............:wuerg:

Bedankt Thea voor het uitrekenen.

Heb eens gaan kijken bij de buren(Deutschland) en met 500 keer fokken zou je er geraken. Het is wel fijne kortingsdag dus kost je maar 500 SV !

Laatste bewerkt: 12 Juli 2023
    knoepertje en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  10. john-j

john-j Forum-hertog

ben het met je eens. ik doe al geen events meer omdat ik ze al niet meer haal.
    mvg john-j

Gert-Jannetje en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  11. InfinityMinusOne

InfinityMinusOne Forumleerling

Lijkt me niet zo lastig. 490 keer fokken en je hebt voldoende dat je de gewassen niet op de akker hoeft te zetten.
    En morgen is het fijne kortingsdag dus dan is fokken halve prijs.

Eigenlijk is het als een event waar je 490 fok-dropitems voor nodig hebt.
    Behalve dat je een extra optie hebt om sommige van de benodigdheden niet uit fokken te verkrijgen maar door ze als gewassen op de akker te groeien.
    Maar dat is een extra optie waar je niet van gebruik hoeft te maken als je dat niet wilt, alleen maar als je wat minder aan het fokken zelf wilt besteden.

12. thea1963

thea1963 Forum freak

Tot de wolkenrij moet je 340 keer fokken en inderdaad voor het hele event 490 keer,
    vind het aardig wat voor een wolkenrij die niks geeft

Butsmuts vindt dit leuk.
  13. Vitani94

Vitani94 Forum-expert

Ik heb al een vol hotel staan van de vorige keer en ik zie dat ik al 573 supervoer op voorraad heb om verder te fokken, dus ik denk dat 490 keer fokken gaat lukken. Ik heb supervoer in de molen staan om te produceren en krijg vrijwel iedere dag wel wat van het rad en/of kisten die ik open, dus ik vertrouw erop dat het gaat lukken zonder (veel) van deze lange gewassen te moeten planten.

14. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Kijk eens, fokken voor 1 supervoer in plaats van 2 supervoer. Dus dan heb je al genoeg nu.
    https://board-nl.farmerama.com/threads/fijne-kortingsdag.36609/#post-910786

Vitani94 vindt dit leuk.
  15. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Ach, het is weer eens een mooie gelegenheid om verder te gaan met de fokquests en en passant nog wat extra prijsjes mee te pikken ook. En het is morgen nog meteen fijne kortingsdag ook, dus ik zie geen enkele reden om niet mee te doen. Die gewassen vind ik wel een leuk extraatje eigenlijk, ik ga eens uitvogelen hoe ik die in kan zetten om nog wat SV te besparen. Hoewel dat laatste niet echt nodig is, want ik heb er nog ruim 1500 xD

nientje1950 vindt dit leuk.
  16. RAGOGR

RAGOGR Actieve auteur

Hoi helemaal mee eens ..... ik vind het niet normaal zoveel ze vragen de laatste tijd jammer helaas niet leuk meer zo
    Grt Tineke

17. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Het valt allemaal erg mee hoor. Zoals hierboven al een keer of vier gezegd is het morgen al fijne kortingsdag, en dan kost het hele event je 490 SV. En voor de mensen die die 490 SV niet kunnen of willen spenderen is er de mogelijkheid SV uit te sparen door gewassen te planten. Ik zie dus echt het probleem niet.

vinc05 vindt dit leuk.
  18. kereltje113

kereltje113 Gevorderde

Er moest toch meer uitdaging komen voor de hogere levels. Die hebben ze nu en is alleen jammer dan voor de minder bedeelde. Die kunnen geen questen meer halen.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  19. Vitani94

Vitani94 Forum-expert

Gelukkig zijn veel events zo gemaakt dat je de wolkenrij niet hoeft te halen, ik heb level 226 en doe lang niet altijd mee aan events of kies ervoor om alleen de makkelijk haalbare dingen te halen omdat ik een wolkenrij met bijvoorbeeld een EP bonus niet interessant vind. Als je de helft van de events overslaat (zoals ik) dan is het nog best te doen om je voorraden op peil te houden en/of quests af te ronden. Fokevents vind ik altijd handig om aan mee te doen omdat je vaak relatief weinig fokdieren hoeft in te leveren in verhouding tot hoe vaak je moet fokken om voldoende items te krijgen uit de fokstallen.

20. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hallo bij de volksverhalen de fokstallen geoogst kan nix doen omdat je bundelverhalen krijgt maar waar zijn die ???????
    RARARA

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.