Praatgroep - Vlinder wordt het nieuwe fokdier

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ja hoor, die blijft beschikbaar in je schuur. ik heb er nog 2 van een vorig event
     
    Borkie en hendrika73 vinden dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Met een babyboom is de kans meestal ook wel groter dan een fok 2 of 3 stapjes overslaat, meestal fok ik alleen maar met de basisdieren, daarmee heb je ook de grootste kans dat die meerdere stappen overslaat ;)

    In dit geval is 5 keer 20% kans met de rune geen zekerheid van 100% dat je dan 4 gewone dieren krijgt
    (Bij de rune staat: '''Je hebt 20% kans om na het fokken 4 gewone dieren terug te krijgen: af en toe krijg je een toevallig fokdier'' )
     
    Laatste bewerkt: 11 April 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  3. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Hier zijn de vlinders 44.900
    Glanspoeder 89.307
    En het voer is 12.222

    Hoe kan het dat de markten zoveel van elkaar verschillen ? :(
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    355 glanspoeder op voorraad, maar ik verkoop niets. Heb ruim 200.000.000 BD, dus daar hoef ik het niet voor te doen en volgende week komt er een blijvende quest waar ook weer honderden glanspoedertjes voor nodig zijn.
    Ik weet nog niet of ik mee ga doen met dit event, maar ik ga sowieso geen glanspoeder en vlinders in de zijtakken stoppen. Zonde
     
    Borkie en knoepertje vinden dit leuk.
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Las net in de Duitse faq dat de beloningen zijn aangepast en we bij de laatste 3 fases minder fokdieren hoeven te leveren :D

    {Event} Tanz der Schmetterlinge
     
    Borkie, farmermikkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  6. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ja hoor een gele upgrade voor de parfumerie terwijl ik al 2 rode heb>:( en een oranje vlinder waar ik ook al 2 rode van heb, wat een vooruitgang:mad:
    Ik doe nog steeds niet mee.8)h
     
    BoerAnnelies en Borkie vinden dit leuk.
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Euhm daar heb ik niet een antwoord op ..wel dat Hofje op de meest achterlijke markt zit....behalve vandaag ...
    Heb van me 20 miljoen BD ..40 miljoen BD kunnen maken ...dankzij de run op Vlinders ..
    Inmiddels zijn de prijzen hier ook gezakt van zo rond de 60 duizend naar 36 duizend ..das wel weer een beetje jammer:wuerg:
    ook me glanspoeders zijn niet verkocht :oops:

    Heb alleen maar gewone xD ..ken het schelen ..voor een gele en een oranje doet Hofje niet mee ...die stuurt Varun mij straks vanzelf wel weer xD

    Vraag me wel af hoe kom je aan 200.000.000 BD:eek:o_O....
     
    knoepertje en Borkie vinden dit leuk.
  8. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    200 miljoen BD is niet heel moeilijk hoor Hofdame, ik heb ooit al eens 170 gehad maar nu nog maar 96 dankzij de vlinders en omdat ik veel uitgeef, wat kan je er anders mee.:p In RL willen ze ze niet hebben.:cry:xD
     
    Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. Leo.netten

    Leo.netten Teller


    Ik heb ruim 2,7 miljard BD gewoon veel kopen en verkopen hofje
     
    HofvanDromen en Borkie vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tja, zo als ik zei, ervaring van vorige events. Maar misschien dat de aantallen daarom toch aangepast zijn, omdat het anders deze keer te hoog uit zou komen.
    Van 600x 200 overslaan is niet veel met babyboom. Uit 132 gewone dieren (fokstal dus vol met basisdieren) krijg ik meestal ongeveer 80 dieren terug, dus ongeveer bij 112 fokdieren. Daarvan is dan 60x eerste fase, 40x 2e fase, 10x 3e fase en 2x hoger.
    Natuurlijk is dit een voorbeeld en zeker geen garantie. Maar waar meerdere fases overgeslagen wordt, moet je dat dus ook doorrekenen, waardoor het aantal fokken ook gelijk met een heleboel afneemt.

    Dat willekeurige fokdier is bij alle fokken gelijk. Dus met allemaal 2e fase fokdieren, krijg je ongeveer dezelfde uitslag.
    Als je dus niet teveel fokdieren wilt overhouden, moet je wel gelijk doorfokken met de hoogste fokdieren, ook al is de overslag dan minder noemenswaardig.

    De laatste fase kun je uit de boom halen, dat scheelt dus heel veel supervoer.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik zit er bijna aan. Ik heb sinds ik speel bijna alles opgespaard uit events, boerenrad, questen etc. Uitgeven doe ik alleen als het niet anders kan en handelen op de markt erg weinig gedaan. Het enige is dat ik mest verkoop met events, tenzij ik het zelf een keertje nodig heb als het op dat moment beter uitkomt met de tijd. Verder op de markt handelen is alleen in het begin een beetje geweest sinds dat ik mee speel en daarna zelden.
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  12. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Goedemorgen - ook na bijstelling van de faq ga ik echt niet inleveren - kost me veel te veel/is het me niet waard.
    Wel een keer het fok hotel vol zetten met vlinders en eens kijken of het deze keer niet weer een drama is met wat er uit komt - uiteraard pas leeghalen met een bbb.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    :eek:o_O Zoveel :eek:.............jah veel kopen doe ik wel ..xD:oops:

    Dat heb Hofje nog nooit gedaan ..er was altijd wel een quest die ik af wilde hebben of een stal die ik wilde bouwen ...dus dan fokdieren gekocht ..enzo enzo ...Zag en zie ook het nut er niet zo van in om veel BD te hebben ...
    Nu ik de grootste tijd in die Roze- Boerinnen Pensioen ben ..terwijl ik me nog te pletten moet werken om weer wat voorraden te krijgen.
    komt het er helemaal niet van ..ben elke keer weer bijna blut:wuerg:xD

    Hopelijk brengen de Vlinders mij nu wat op een beter niveau van de BD stand :p
     
    Leo.netten, leni1955 en Borkie vinden dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik hoef niet zo nodig miljarden BD te hebben staan. Ik handel wel op de markt, maar wat ik daarmee verdien geef ik net zo hard weer uit aan benodigdheden voor quests en dierenvoer. Wel zorg ik dat er altijd een paar miljoen blijft staan zodat ik niet dood hoef te vallen op een wac of witte onschuld of zo.
     
    leni1955, Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Die 200 miljoen BD had ik ook voor het oogstfeest. Met het oogstfeest helemaal blut geweest en nu weer 60 miljoen. Ik hoop toch echt dat dat voor het oogstfeest 250 miljoen is. Maar dan zal ik wel iets beter mijn best moeten doen.

    Zo heb ik ook jaren gespeeld. Geld moet rollen. Alleen op een gegeven moment zag ik het nut van investeren niet meer zo. En ik weet dat ik het geld voor het oogstfeest goed kan gebruiken.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ben je al voorraad aan het kopen voor het oogstfeest? Want de prijzen op mijn markt zijn echt niet leuk. Ben wel druk bezig met papegaaiveren aan het verzamelen maar vraag me af of ik wel aan genoeg voorraad kom. Ben voor de rest ook te goed in uitgeven, maar dan vooral aan fokdieren voor de roze stallen. En daarnaast verkoop ik eigenlijk alleen op de markt de dingen waar de prijs hoog van is. Voor de rest niet veel zin in handelen er op dus mijn bd saldo is ook niet echt hoog.

    Hier nu rond de 1700 vlinders op voorraad, maar weet nog niet of ik event ga doen, eerst maar eens afwachten wat er uit het fokken komt.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje had net 50 miljoen BD toen zij spontaan besloot om te gaan dumpen in die oogstfeest put ..
    Na zoveel jaar wikken en wegen ..doet Hofje het wel doet Hofje het niet ...en ook totaal geen uitdaging meer in het spel hebbende ..
    Besloten om het te proberen ...
    Alles van de farm erin gesmeten en mede door hulp vanaf het forum en lieve spontane gift acties bent Hofje tot de 1166e plek gekomen .
    Wel daarna een compleet lege boerderij ...Moest dus vanaf punt 0 weer alles opbouwen ..
    Ben nu zo beetje bij punt 10 :p
    Verder heb Hofje nooit de behoefte gehad om de "beste " te zijn of de rijkste of weet ik het allemaal ...
    Het is een spel ..En "gelukkig " zo opgebouwd dat Hofje ken doen en laten op de manier hoe zij het nog leuk vind om te doen :)
     
  18. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik zit nu op 15 miljoen. Ik weiger geld uit te geven aan gewassen of producten die ik zelf kan maken. Dierenvoer koop ik haast niet alleen welke ik niet kan maken. (maar dan nog kijk ik of de ingrediënten goedkoper zijn dan het voer zelf) Koop soms wel boomvruchten van bomen die ik niet heb. Als ik tijd heb op een dag koop ik van de gewassen die ik kan 100 stuks (meer kan niet bij de winkel) en ik verkoop ze per 100 weer op de markt. (Kostprijs plus 10% is de prijs waarop een gewas verkocht mag worden) Houd er een hele administratie voorbij.
    Levert dan 1 tot 2 miljoen op. Maar dieren, producten, gewassen verkoop ik (nog) niet.
     
    Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik koop rustig gewassen die ik zelf kan maken, als die minder kosten dan wat andere gewassen opleveren. Een paar weken geleden waren aardappels heel gewild, dus toen heb ik een paar dagen alleen maar aardappels verbouwd en verkocht. Van de opbrengst heb ik oa klaprozen gekocht voor een quest, die kan ik gerust zelf maken maar dat duurt veel langer dan aardappels en één klaproos kostte me de helft van wat een aardappel opleverde, dus waarom niet.

    Maar soms ga ik ook gierend de mist in hoor, dan zet ik iets heel duur weg op de markt en een uur later beginnen de prijzen ineens als gekken te kelderen xD .
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    de gewone parfumerie moet je nog steeds 3 vlinders leveren ,terwijl in de faq echt aangegeven staat 2 vlinders
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.