Praatgroep - Vlinder wordt het nieuwe fokdier

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Dan laat ik het event mooi rusten. Het is niet anders. De rune is nog niet vrijgespeeld. En voor de rest vind ik de prijzen niet zo heel bijzonder. Iedereen veel succes!
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ja en dan is de moeilijksheidsgraad van dit event makkelijk tot gemiddeld :p:wuerg:
    Ik heb hier nog ruim 1500 vlindervoer dus daarvoor is de wolkenrij ook niet interessant, de kistjes krijg ik ook al uit een andere wolkenrij en zoals eerder gezegd de beloningen voor wat je ervoor moet inleveren zijn belachelijk slecht
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is altijd verstandig om alleen te fokken tijdens een babyboom. En dan krijg je 4 gewone dieren of een extra fokdier, wat ook een hoog fokdier kan zijn. Daarnaast kun je vermoedelijk ook een fokdier uit de boom halen en gebruiken voor de quest.
    Zowel het aantal vlinders als het supervoer gaat dus op minder dan de helft uitkomen van je berekening.

    Ik kwam eerst de praatgroep tegen, heb de FAQ nog niet bekeken, geen idee of er leuke prijzen te verdienen zijn zonder het hele event te doen. 80 glanspoeder heb ik in ieder geval wel.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Je hoeft natuurlijk geen glanspoeder of vlinders in te leveren om te beginnen aan de hoofdbalk...je krijgt dan alleen de EP/BD beloning niet als extra.
     
  5. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik fok alleen tijdens Babyboom maar het ging mij erom of de berekening zonder babyboom of een rune in de boom klopt. Dat blijkt zo te zijn.

    Het fokken van de vlinders kan misschien de helft zijn dan maar dan is het nog 1000 SV en 2500 Vlinders minimaal. Ik snap ook wel dat als je het spel lang speelt je misschien zoveel dieren hebt in je schuur maar dat gaat bij mij nog niet op. (misschien wel nooit want hoe moet je dat doen qua tijd?)

    De parfumerie heb ik bv al niet dus 80 glanspoeder kopen is ook geen optie... (ik weet het dat hoef je niet te doen)

    Ben het wel eens dat de opmerking gemakkelijk tot gemiddeld niet echt klopt..

    Maar ik laat het event rusten. Gewoon omdat het te veel SV gaat kosten en ik niet van plan ben om geld uit te geven aan een spelletje.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is helemaal aan jezelf of je wel of geen poging wilt doen. Ik heb ondertussen de FAQ gelezen en heb glanspoeder op de markt gezet.
    Ik vind die beloning absoluut niet opwegen tegen de huidige marktprijzen. Hetzelfde telt voor de BD beloning. De vlinders zijn 30.000 per stuk en met level 150 levert het je maximaal 540.000 BD op, dat zijn 18 vlinders ipv 320.
    Vlinders heb ik nog niet te koop gezet, daar heb ik er iets meer dan 400 van.

    Mijn ervaring is tot nu toe dat de meeste fokevents niet meer dan ongeveer 200 dieren kosten en 3 tot 400 supervoer.
    Ik verwacht niet dat dit event heel anders zal zijn. Dat is natuurlijk ook met babyboom geen garantie, alleen maar ervaring.
    De wolkenrij lijkt me wel leuk. Het vlindervoer zal de komende maanden goed uitkomen, en anders hoor ik spelers altijd roepen dat die kistjes als beloning zo leuk is. Iedere dag een fokdier uit de kistjes vind ik niet verkeerd.

    Het voelt wel vreemd om allemaal mysterieuze stallen als beloning te krijgen, maar ik heb al 2 rode vlinders en 2 rode parfumerieën uit oude fokevents, dus dat we nu geen oranje kunnen verdienen vind ik niet zo erg.
     
    Borkie en -Farmer47- vinden dit leuk.
  7. thea1963

    thea1963 Forum freak

    De parfumerie is vanaf morgenmiddag te maken voor gereedschap


    ItemProducten nodig #1Producten nodig #2Producten nodig #3Producten nodig #4Producten nodig #5
    Parfumerie7 Zaag14 Hamer1.000 Spijkers200 Hout5 vlinders
     
    farmermikkie, Borkie en -Farmer47- vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga gewoon een poging wagen, al lijkt het me op dit ogenblik niet haalbaar. Dat laatste roep ik namelijk bij ieder fokevent en dan blijkt het vaak heel erg mee te vallen xD . Wel fijn dat we morgen parfumerieën kunnen maken, want die heb ik nog niet. Ik heb net mijn schuur even nagekeken en ik kan er zes maken, dus een paar glanspoedertjes zitten er nog wel in.

    En mocht het allemaal helemaal niks worden verkoop ik de hele rotzooi gewoon op de markt xD
     
    -Coco1968- en Borkie vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    er komen ook weer 2 blijvende questen in de cooperatie 1 voor de fokdieren en de andere voor de glanspoeder ;)
     
    Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    :cry: wou der een paar te koop zetten ...en toen deed me muis raar ...nu staan der 250 te koop van me gespaarde 1000:cry:

    Levert wel miljoenen op ..dat dan weer wel :oops:
     
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Daarom. Kwaad kan het nooit om de komende dagen een beetje te stoeien met die vlinders :D
     
  12. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Zag net in de Duitse faq dat ze daar een hele andere moeilijkheidsgraad hebben :eek:xD

    Schwierigkeit: mittel - schwer

    Start: 12.04.2018 - 14:00 Uhr
    Ende: 17.04.2018 - 14:00 Uhr
     
    Katinka1700, farmermikkie en Borkie vinden dit leuk.
  13. balletdanseres

    balletdanseres Regelmatige auteur

    Ik doe dit keer niet mee vind het zonde om mijn sv hiervoor te gebruiken. I vind het aantrekkelijker om mee te doen als er nieuwe stallen komen en misschien dat ik andere Questen nog even kan afronden met BB;)
     
    Katinka1700, farmermikkie en Borkie vinden dit leuk.
  14. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Glanspoeder inmiddels boven de 120.000 BD hier op de markt:wuerg: blij dat ik wat gekocht heb toen het nog onder de 50.000 BD zatxD
    En een vlinder kost nu in de 37.000 BD, voer kost ongeveer 18.000 BDo_O

    Heb genoeg vlinders en glanspoeder op voorraad voor het fokevent en kijk of ik nog wat op de markt ga zetten:p
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  15. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Heb inmiddels 500 Vlinders te koop gezet en al een zooi verkocht tussen de 50.000 en 60.000 BD per stuk ..nog 500 in de schuur
    Glanspoeder 60 stuks ..meer had Hofje der niet :oops: ook te koop gezet voor 117.000 zo ongeveer ..

    Misschien dat het BD gat nu dan eindelijk is opgelost wordt hier :wuerg:
    ben bang van niet :oops:xD
    Het event slaat Hofje over ...ben zuinig op me SV en de Roze Stallen van de Vlinder zijn echt Spuug Lelijk :cry:
     
    Borkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  16. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Toch nog even een vraag. Bij Babyboom krijg je standaard 2 dieren toch? En bij de rune 20% kans op een extra dier. Dus bij 5 keer fokken heb ik dan 11 fokdieren gekregen. (als ik het fout zeg dan hoor ik het graag)

    In totaal heb je zonder overslaan 1344 fokdieren nodig.
    Om verder te rekenen deel ik 1344 door de 11 fokdieren zodat ik weet hoe vaak ik 5 keer moet fokken.
    Doe ik het maal 5 dan kom ik toch op 600 keer fokken.
    Ik geloof best dat er van de 600 keer (ik reken ruim) er 200 een level overslaan. Maar dan nog is het 400 keer fokken.
    Dus 800 SV.

    Ik hoor graag een andere berekening maar de 300 - 400 SV die hier genoemd wordt als ervaring lijkt mij bijzonder weinig...

    Bij het vorige fokevent waarbij je de kolibri en de Jak kon winnen was 180 keer Fokken inderdaad genoeg omdat we dat aan badges nodig hadden.. (niet dat ik aan dat event mee heb gedaan maar toch)
     
    Laatste bewerkt: 11 April 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  17. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Niet vergeten alvast voer te maken dan
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik denk dat ik het event oversla, de prijzen vind ik echt bagger en de mysterie stallen is meestal schuurvulling.
    ik had graag een neon stal gezien, heel jammer dit.:mad:
    Dan maar bd verdienen met vlinders en glanspoeder.:inlove:
     
    Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb er net 200 op de markt gezet en 88 stallen bijgekocht. Nou nog maar hopen dat iemand die 200 vlinders van me wil overnemen, want die stallen kostten me een lieve duit xD
     
    Borkie en leni1955 vinden dit leuk.
  20. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Een vraagje die "Gezonde traktatie" is deze ook te gebruiken/inzetten tijdens andere fokevents?
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.