Praatgroep - Vliegkunst

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 6 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .Kiko17.

    .Kiko17. Doorzetter

    Misschien heb ik het allemaal niet goed gelezen, maar krijg je de prijzen ook als je eraan voorbij vliegt? Of moet je wel op een prijsje eindigen in de stapjes? En kan je met de XL brandstof ook de blauwe pakjes passeren? Of moet je daar precies op eindigen in de tussen-stapjes?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. Borkie

    Borkie Levende forumlegende


    Je krijgt de prijs, ook als je er niet precies op terecht komt. Je moet er wel voorbij zijn. Om een prijs dubbel te krijgen, moet je er dus precies op terechtkomen door gebruik te maken van de luxe brandstof. Dus met de andere brandstoffen op het vakje voor de prijs komen, die je dubbel wilt krijgen. En dan met de luxe brandstof op die prijs terechtkomen.
     
    DarkDevilDude en .Kiko17. vinden dit leuk.
  3. .Kiko17.

    .Kiko17. Doorzetter

    Ah super, dan ga ik sommige kleine prijzen wel voorbij vliegen ook. Tellen de blauwe pakjes ook mee voor de luxe brandstof? Kan je die ook dubbel krijgen?
     
    Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    301 drops laat maar goed begin:)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Zojuist mijn ideale vliegstappen helemaal uitgezet in excel. Ik zou dan 32240 eventgewas nodig hebben en 2770 di's. Geen idee of dit aantal di's haalbaar is, dus ik ga voorlopig nog geen brandstof produceren.
    Ik kijk na een aantal dagen wel of ik mijn ideale plaatje aan moet passen.
    Ik heb nu 464 di's. Dus 1/6 binnen.....
     
    Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  6. .Kiko17.

    .Kiko17. Doorzetter

    Ik ben bezig alles te berekenen en het verschil in aantallen gewas, drops en zonnebloemen is wel erg groot als je met XL brandstof speelt.

    Als je bijvoorbeeld naar het eerste cadeautje kijkt in race 1, dat is 5 supermest. Het 2e cadeautje 3 supervoer. Stel dat we die supervoer graag willen verdubbelen en de supermest overslaan, dan heb je 1 XL en 1 Luxe brandstof nodig. Dat is 22 drops, 360 gewas en 175 zonnebloemen om op dubbele supervoer uit te komen.

    Maar stel dat je besluit om ook de supermest dubbel te willen, dan heb je 2 gewone en 2 luxe brandstof nodig. Dat is 50 drops, 560 gewas en 300 zonnebloemen om op hetzelfde punt bij supervoer uit te komen

    5 Extra supermest winnen kost je dus 28 drops, 200 gewas en 125 zonnebloemen extra.

    Als je echt om supermest verlegen zit is het misschien een meevaller, maar ik denk dat de prijs niet opweegt tegen de drops, voor 28 drops moet je een hoop gewas oogsten. Ik ga die eerste prijs dus voorbij vliegen en op die manier alles goed bekijken of het de moeite is. Als ik een stuk sneller erdoorheen kan, minder dagen nodig heb, dan spaar ik knechtencoupons uit, dat is ook winst :)
     
    Borkie, DarkDevilDude en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Elke prijs behalve de wolkenrij krijg je 2x als je er met de luxe btandstof precies op komt.
    Aan twee stickers heb je niks -die kun je ook niet twee keer in je plakboek zetten dus het enige is dat je een tweetje ziet staan in je stickerarchief-.
    Maar verder dus alles, ook de cadeautjes en ook de sieritems.
     
    Borkie, DarkDevilDude, .Kiko17. en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    FF een vraagje voor ik m'n route uitstippel...als ik race 1 start vlieg ik dan boven of beneden als ik begin met biobrandstof XL (3 stapjes)...weet iemand dit toevallig...:)

    Momenteel heb ik 5125 huttentut en 543 DI.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Beneden begin je ;)
     
    Borkie en sinkieboy vinden dit leuk.
  10. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je start beneden. Je moet naar het rode vliegtuigje kijken.
     
    Borkie en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  11. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Dankjewel Farmer en Lea!!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    o_Oh... nu begrijp ik pas na alles te hebben gelezen wat het inhoud dubbele prijzen met de luxe brandstof. De bovenste of de onderste krijg je dubbel.
    Ik dacht dat je dan de boven en de beneden prijs kreeg.
    Dat is het dus niet. Moet ik ook nog kiezen welke ik dubbel wil.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Zo race 1 is klaar...Griezelraadselboom, Tiki-mysteriestal en het sieritem dubbel.
    2x Bio, 13x Bio XL en 3x Luxe Bio...226 DI, 2840 huttentut en 1375 zonnebloemen verbruikt.

    Edit:
    Bij race 2 staat in de FAQ dat je bij stap 12 2 Raadselboom "Andes" krijgt...dit moet zijn 2 Mysterieuze stal "Koper"

    Edit:
    De tweede race ben ik inmiddels halverwege...2x GB dubbel en Mysteriestal dubbel.
    6x Bio, 7Bio XL en 3x Luxe Bio...174DI, 2200 huttentut en 1125 zonnebloem
     
    Laatste bewerkt: 8 Maart 2018
    Borkie, farmermikkie en lonnie57 vinden dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik ben aan het vliegen, even getest en het is mij gelukt om 2x het SV en 2x de KC binnen te halen. Bij de griezelboom wilde ik dit ook doen, maar toen ging het even mis. Daar heb ik er dus 1 van gekregen. Ach ja is niet anders. Oh ja en omdat ik niet zo goed heb gekeken heb ik de gereedschapskist XXL ook dubbel, want ik dacht dat het een sieritem was :oops: (beetje blond).

    Goed opletten wat ik dubbel wil en wat niet zoveel uit maakt, gezien die brandstof wel echt veel duurder is. Mijn 3 staps brandstof is momenteel op. Er staan er 10 in de molen te wachten, maar gezien het voer pas over een paar uur klaar is, kan ik niet verder vliegen.

    Voor nu zaai ik alleen eventgewassen, ook in de nacht. Ik kan toch midden in de nacht oogsten dus dan schiet het mooi op. Vandaag had ik 1 veld rozen en die gaven mij 21DI, terwijl een veld eventgewassen mijn tussen de 15-20DI geven en ik die vaker kan oogsten. Voor morgen zet ik weer 1 veld met mijn aller langste gewas en ook op baha ga ik op kwartveldjes een begin maken met de nieuwe gewassen. Die doen er mooi lang over dus ook meer DI.
     
  15. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    das geen vliegen.....das een straaljager.........xD..hier eerste race klaar
     
    Laatste bewerkt: 8 Maart 2018
  16. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier had ik vanmorgen 709 di's, SM en SV hoef ik niet dubbel maar de kc wel en waar ik dan me dubbele sier-items moet laten? xD
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. katbla

    katbla Forum freak

    ik maak vooral XL biobrandstof en een enkele kleine bio om af en toe naar boven /beneden te kunnen vliegen als de prijs daar iets interessanter is. De luxe vind ik te duur voor een paar gedateerde stallen of stekjes, misschien ga ik er een aantal van maken voor de allernieuwste Baha myst. stal /stekje

    1e race inmiddels klaar , gewonnen natuurlijk :p
    2e een paar stapjes gemaakt

    nu weer op gewassen wachten
     
    Laatste bewerkt: 8 Maart 2018
    riekje111, Borkie, vinc05 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Daar kun je in de toekomst andere boeren gelukkig mee maken of iets mee ruilen ;).

    Ik ga zeker voor de dubbele sieritems, KC en hier en daar het SV. De rest moet ik maar even bekijken.
     
    riekje111, Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  19. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Race 1 en 2 klaar:

    Race 1...Griezelraadselboom, Tiki-mysteriestallen "Chromium"en het sieritem dubbel.
    2x Bio, 13x Bio XL en 3x Luxe Bio...226 DI, 2840 huttentut en 1375 zonnebloemen verbruikt.

    Race 2...2x GB, Mysteriestallen "Koper", 2x Griezelraadselbomen en het sieritem dubbel.
    12x Bio, 14x Bio XL en 6x Luxe Bio...348 DI, 4400 huttentut en 2250 zonnebloemen verbruikt.

    Momenteel heb ik nog 65 DI en 705 huttentut op voorraad...dus weer ff verder sprokkelen ;)
     
  20. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    mooi....goed bezig ik moet nog beginnen hihihih:p
     
    Borkie, LadyFamerieke en -Coco1968- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.