Praatgroep Visje-tik

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Waarschuw even, dan ga ik mee voor paling. Die hoeven wij niet te vangen, dus eet ik die maar op :p
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    heb gisteren alle werkstallen eraf gehaald en oranje/rode stallen erop gezet. Doet ook wonderen voor mijn voorraad in de schuur :)
    Ben benieuwd naar de opkomst van de DI
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben er helemaal klaar voor. Laat die vissen maar komen. Ik heb wat kaasbolletjes gedraaid en heb nog wat Valentijnsverrassing in de schuur staan. Die ga ik vanmiddag mooi inzetten voor sneller stallen, samen 15 %.
     
    -ymked55-, dutchboy en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Vannacht is er een (niet zo) aardige verandering in de bonenstaakrij aangebracht. We krijgen per 48 uur geen 2 ambachtsproducten meer, maar wel 2 ambachtsbenodigdheden. Dus 2 zout of 2 suiker, etc. Deze worden dan in de inventaris onder het vaasje gezet, net als gereedschap van het kipje en uit events. Gelukkig is er een leuke ep beloning, want per 48 uur willekeurig 2 ambachtsbenodigdheden, terwijl er 2 soorten zijn die nu al over de 30.000 stuks zitten, is niet echt de moeite. o_Ok niet voor de soorten die wel hard gaan. In 8 dagen kun je dan een fase 1 (half) fabricaat maken. In een maand tijd krijg je dus voldoende grondstof voor een heel fase 2 product. Echt iets om naar uit te kijken dus.
     
    ymked55 en dutchboy vinden dit leuk.
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik had het ook al gelezen, jammer maar helaas.:eek::cry:
    De TEP en EP blijven wel lucratief aan deze bonestaak en hij is daardoor nog wel de moeite waard
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Vond het al raar dat we 2 ambachtsproducten zouden krijgen. Dacht al ergens dat dit een fout zou zijn, maar bij navraag werd er op gereageerd dat dit wel klopte. Helaas is het nu aangepast.

    We gaan er gewoon voor en hopen maar hard dat we alle sieritems wel binnen krijgen. Want een lege staak zit ook ik niet op te wachten.
     
    ymked55 en dutchboy vinden dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zeker jammer. :eek: Met de ambachtsproducten en de ep/tep was het wel een heel mooi bijzondere bonenstaak.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  8. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Maar ik blijf dus zoeken naar die plaats waar we dat vissen kunnen oefenen.
    Wie heeft de "link "daarvoor?
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  9. sproetje06

    sproetje06 Forumbewoner

    Hier ook helemaal voorbereid.
    Een paar soorten hengels, haakjes, levend en nep aas....hmm stoeltje, extra parasol en vooral de koelbox niet vergeten:oops:

    Nog 3 uur....2,5 uur.....2uur.....

    Het is normaal gesproken niet altijd leuk om pas na mijn werk te kunnen starten, maar wachten totdat ik nu mag beginnen is ook niet alles.:p Alles op de akkers roept: oogst me, pluk maar en een kabaal dat het is in de stallen...en ik loop maar rond in het ochtendzonnetje iedereen te kalmeren:...nog even wachten, ik ga zo aan het werk....;)8)
     
    ienemienie, -ymked55-, dutchboy en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je hebt een duifje
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  11. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Die open ik ook niet je weet maar nooit.
    Yep zo lees ik het ook hoe meer ep hoe meer kans op.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Wat betreft gereedschapskisten: wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik ga eerst voor dit event. En niet voor zoveel mogelijk machine onderdelen. Met ruim 1500 maak ik die eerst op. Dan is er ondertussen meer bijgekomen doordat de dropkans uit de velden is toegenomen. En dan ga ik eerst de gereedschapskisten uit "Het leeft" halen, en dan zie ik wel weer verder.
    Ik heb meerdere questen waar het gereedschap wacht, en 6xxl kisten in de inventaris. Daarnaast krijgen we bij de gouden vissen ook een kans op 6 xxl kisten per vis. Dus ik denk dat ik wel wat kisten over ga houden na dit event.

    Hoe zit het nou bij de kisten in de inventaris? Worden die allemaal tegelijk geopend? Of kun je die 1 voor 1 openen?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. lovely

    lovely Forummeester

    Volgens mij open je ze allemaal tegelijk,als ik het mij goed herinner....
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    is dit officiele site of een onofficiele (weet ik waar ik kan gaan zoeken)
     
    ymked55 en dutchboy vinden dit leuk.
  15. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Die worden dus allemaal tegelijk geopend.

    Bibi een duifje onderweg.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Helaas gaf de basisfaq op basis waarvan wij de onze maken dit onduidelijk, dat wil zeggen fout, aan.
    Zodra wij bij testen van de wolkenrij iets anders constateerden hebben we hierover navraag gedaan en de faq aangepast naar de correcte situatie.

    Met in gedachte twee ambachtsproducten is twee speciale ingrediënten zeker een achteruitgang, maar de rij loopt daarmee wel weer meer in de pas met de andere rijen. En dus ook weer niet heel slecht.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. polkey

    polkey Oudgediende

    Als je straks de stallen hebt geoogst, wat is dan handig ?
    Gezien de tijd zijn de 11.32 stallen niet handig, zetten jullie dan andere stallen voor de rest van de dag of gewassen ?
    Welke ambachtsproducten naast valentijn en kaasballetjes werken nog meer op de stallen, of wat kun je nog meer inzetten ( ep verhogend en werkt dat ook ) ?
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    3 per 4 uur, 10 per 10 uur, 10 per 12 uur, dan vind ik 2 ambachtsbenodigdheden per 48 uur niet echt in de pas lopen. Met 10 stuks kun je een basisproduct van de eerste fase maken. per 48 uur 20 stuks vind ik meer in de pas lopen. En hoewel ik met de meeste ambachten weinig doe, dan ook de moeite voor de ambachten die ik wel gebruik.
    Ik zet straks zeker andere stallen. Daarmee begin ik met de stallen die in de inventaris na 13 uur klaar zijn. De eerste 10% versnelling zit in de boom, de 2e 10% zit in 2 bonenstaakrijen, en ik neem zo een valentijnsliefde voor 10% sneller. Tot slot water en ik heb die stallen in 7,5 uur klaar. De kiwi's zijn de enige die ik laat staan, die doen er 26 uur over, en met bovengenoemde versnellingen nog ruim 15 uur.
    Ep verhogend werkt niet.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Iedereen veel speelplezier en succes met de visjes vangen.

    Ik hoop dat er veel goudforellen happen. :)
     
    ienemienie en dutchboy vinden dit leuk.
  20. owl.

    owl. Levende forumlegende

    Heel veel suc6 allemaal met het vissen, het is nu wel lekker in het bootje met dit heerlijke weer ;)
     
    ienemienie, -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.