Praatgroep Visje-tik

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hetty1

    Hetty1 Junior expert

    Leuk mini-event, ben benieuwd of ik iets van het vissen tikken terecht ga brengen :p
    Voldoende bomen en stallen staan en 2 akkers om gewassen te zaaien dus met de dropitems komt het ook wel goed.

    Iedereen veel Suc6 met het event
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb zitten tellen en heb nu aan grote velden bijna gelijk stallen en bomen staan. Krijg dus meer ep uit de bomen. Op Baha heb ik niet zoveel hoge stallen en bomen dus laat daar groene thee groeien en zet in de avond nog classic ++ neer. Op de farm heb ik nu nog 10 ganzen staan, maar die geven maar weinig ep, maar kan ik wel in de avond nog een keertje extra oogsten, net zoals de classic ++ stallen. Nu maar zien hoe het gaat lopen, ben heel benieuwd. Kan het altijd nog veranderen als blijkt dat de ene di achterloopt bij de andere.
     
    -ymked55-, Daxter1966, dutchboy en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -juditta93-

    -juditta93- Actieve auteur

    Van veel speller hoor ik dat ze hoger stallen met veel ep's neer zetten. Zit daar nog een eigen norm aan van min 50 of 60 ep of zit er een ander idee achter. Ik heb voor mijn gevoel niet veel stallen met hoge ep's. De meeste stallen zitten tussen de 50 en 90 ep, uitzondering daarop zijn mijn enige twee rode vleermuisstallen. Deze laat ik zeker staan omdat ik ze aan het sparen ben voor een quest.

    Verder zit in voor baha te twijvelen of ik een aantal akker opruim om alle bomen neer te zetten. Heb namelijk nog niet alle veld delen vrij en verder is mijn hoogste gewas Yams. Wie kan er helpen met wat tips?
     
    -ymked55-, dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  4. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Ik snap het ook nog niet goed van die stallen.

    Heb je meer kans op drops met, ik noem maar iets, b.v. 10 x kip oogsten, dan met 1 x een stal oogsten die 10 x zoveel waard is als de kip?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De bomen zijn het meeste waard, dus die nu opzetten.
    De yams heel gauw op comfortvelden met water en mest.
    En alleen de stallen op Bahamarama die meer dan 144 ep zijn. Geen werkstallen.
    Morgen kun je dan een stel bomen verwijderen en daar wel gewassen zaaien.
    Met hogere stallen worden de hoogste bedoeld die spelers hebben. Voor de 1 zijn dat vooral roze, voor een ander rode, en andere zullen het gewoon met paardenstallen moeten doen. Aangezien je drops hebt die alleen uit stallen komen, zou ik dan vooral alle velden wel vol zetten met stallen en geen gewassen zaaien. Die drops kunnen dan nog wel eens lastig worden voor je.
    Voor de bomen in de kleine hoekjes telt vervolgens hetzelfde. Ik heb bijzondere bomen staan die ik nodig heb, en verder xxl bomen. Met weinig xxl bomen, zul je het moeten doen met wat je wel hebt.
    In principe evenveel. Dus sommige spelers hebben vertrouwen in het grotere aantal kleine kansen, andere in de stallen die meer ep zijn.
    Ik denk niet dat de mest echt duur gaat worden, dus zet ik tussendoor de kippen wel op, maar zoveel mogelijk de langere stallen.
     
  6. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Dank je Coco, dat maakt het wat gemakkelijker om een plannetje te maken.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  7. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Leuk event. Komt goed uit met het mooie weer van wat ervan voorspeld word, zien dat ik een kleurtje krijg dus weinig in huis !!! Ik heb mijn plan gemaakt voor morgen.
    DI Rubberworm- bij planten en bomen. De planten die het meest aan EP's geven gaan erop samen met de Hoogst gevende XXl bomen .
    DI Lokveer- Stallen die het meeste geven staan eral op dus ook de reuze stallen die gaan er morgen wel vanaf dat duurt te lang. En uit de Toverboom komt ook de lokveer.
    Nu maar afwachten hoe het loopt. Handmatig ga ik alles oogsten ( doe ik normaal meestal ook ) kan ik een overzicht krijgen van wat wijs is om neer te blijven zetten. Iedereen veel succes bij het vissen ! ;)

    Sorry dat ik er nog een keer op sta. Kreeg een melding er was een fout opgetreden.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  8. pino460

    pino460 Forum-hertog

    Op een duitse site kun je visje tik oefenen + snelheid van ring instellen voor snelheid
     
  9. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    ik heb stallen en bomen en 2 velden hoogste gewas zie het wel en anders sla ik dit event gewoon over. het word mooi weer dus veel buiten. en bonestaken zat scheelt weer in het klikken haha
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  10. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Hoi buuf, over een paar weekjes ga ik ook naar Ijmuiden (jammer, anders hadden we samen kunnen vissen).;)
    Aangezien ik nog moet werken heb ik nog niet kunnen oefenen, heb wel geprobeerd om wat te oefenen met
    mollen meppen en de kop van Jut om mijn reactie vermogen wat op te krikken.
    Ik blijf er echter heel slecht in, ik ben benieuwd hoe dat met die vissen zal gaan.:wuerg:
     
    -ymked55-, schaapje52 en dutchboy vinden dit leuk.
  11. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    heb je hiervan een link?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Alles staat klaar op het land, de bomen, stallen en gewas. Veel geoefend met mijn bamboehengel om visjes te vangen. Morgen ga ik op pad naar het water om het vijvermonster aan de haak te slaan xD.
     
    -ymked55-, -mikmak-, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Morgen maar hopen dat het visdraad sterk genoeg is en dat het niet in de knoop komt. Heb mijn laarzen ook klaar staan dan kan ik een stukje het water in lopen om de vis makkelijker te pakken.
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Die link zou ik ook wel graag zien haah. Heb ik met mollenmeppen en de kop van Jut ook en dat is toch wel fijn dat je eerst even kunt proberen voor je voor het echte werk gaat.
    Gezien ik vandaag in de middag thuis was heb ik toen alles geoogst en zojuist mij ingelezen in het nieuwe event met alle 5 de blz van deze praatgroep. Helaas staan mijn werkstallen er dus nog op en kan ik die morgen weer oogsten, dan er pas afhalen. Het is niet anders. De bomen laat ik gewoon staan zoals ze nu zijn en de stallen ook, alleen dus de werkstallen er af halen en daar hogere stallen opzetten (dieren die ik niet nodig heb, maar wel veel EP geven). Verder laat ik mijn akkers voor wat ze zijn. In de nacht zet ik dan hoge gewassen er op, die oogst ik dan morgen en dan zie ik wel hoever ik ga komen met dit event.
    Heb momenteel bijna 1000 machine onderdelen, dus volgens mij heb ik er behoorlijk wat.

    Ik hou het forum in de gaten en als ik echt zie dat ik moet gaan verbouwen, dan doe ik dat wel.
     
    -ymked55-, Daxter1966 en dutchboy vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb voor het helemaal mis gaat, mijn duikerspak klaar liggen xD.
     
    -mikmak-, dutchboy, tooske58 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Als het helemaal mis mocht gaan loop ik even naar de viskraam:p
     
    -ymked55-, daisy17858, schaapje52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    goh, ik heb alleen een badmuts :oops:
     
  18. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    eeeuuuhhh ik hoop wel dat het een hele grote vijver is
    als we met zijn allen gaan vissen moeten een we ook een beetje ruimte hebben
    ik wil met mijn werphengeltje niet iemand anders uit zijn bootje hengelen ( of telt dit voor goudforel )
    ben toch al niet zo handig met een hengel :(
    enne worden er dagelijks vissen uitgezet anders is de vijver zo leeg

    nu eerst maar slapen en morgen ochtend ff kijken hoe je zo hengeltje in elkaar zet
    mmmmhhhhh wat voor draad en haakjes dobbertjes en wat al niet meer ohohohoh
    buurman morgen ff vragen :D
     
    -ymked55-, schaapje52 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  19. polkey

    polkey Oudgediende

    Ik heb op dat Duitse forum geoefend, eerste keer was keurig op de ring.
    En ineens word ik nerveus, ga teveel nadenken en verkrampt zitten klikken en waren de ringen ver van elkaar verwijderd.
    Net als met de kop van jut, een eeuwige strijd om op het juiste moment te doen wat de bedoeling is :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    het benieuwd mij toch zeer hoe de dropkans op machine-onderdelen uitpakt....

    om heel eerlijk te zijn vind ik het zeer overdreven om er 8 of 12 per voertje nodig te moeten hebben ...
    Ik heb er dan wel 1205 in de schuur, maar ik voorzie een hele hoop (lees : belachelijk veel) pogingen om aan alle 3 de sieritems te komen en mij kennende wil ik ook toch echt wel de myst.stallen en bomen. Ik blijf toch hoop houden om eens wat fatsoenlijks daaruit te krijgen dan alleen de 100ste bever++

    gereedschapskisten zou ik niet eens durven openen want binnenkort komt de gans als fokdier die ook wel zijn/haar eigen werkplaats mee zal nemen en daar zullen ze bij BP ook wel weer een nieuw gereedschap voor hebben uitgevonden dat dan natuurlijk weer niet uit de grond te stampen is ...

    maar goed, mijn motto sinds lange tijd hier bij Farmerama: ik zie het wel waar het schip strandt ... (en helaas ben ik zo gaan denken, want was eerst echt fanatiek met eventen)

    iedereen heel veel succes en laten we hopen dat het deze keer een positief uitpakkend event zal zijn :)


    edit 1: OH ja .... heel erg bedankt dat deze aankonsiging vetgedrukt is geplaatst (niet dus o_O ) want als ik zie dat ie donderdag al is geplaatst en ik zie hem nu pas, kan ik mij best hieraan ergeren. Nu is er geen ramp gebeurd maar ik vind het echt wel storend dat ik er zo laat achter kom

    sinds het nieuwe forum mis is best veel aankondigingen en dat komt doordat sommige niet vetgedrukt zijn. aub BP (of wie hier ook over gaat) doe er wat aan

    edit 2 : nu ik bezig ben stallen te zetten, neem ik aan dat ook nu geldt : hoe meer EP-punten een stal geeft, hoe hoger de kans op DI?
     
    Laatste bewerkt: 29 Juni 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.