Praatgroep Visje-tik

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Ik ben het grotendeels met je eens. Toch vind ik het jammer dat je nooit eens mag rebelleren, zonder dat dat er commentaar over komt. Het zijn uitgerekend de rebellen die steeds voor verandering zorgen.
    Als ik een event niet goed aanvoel, moet ik dan liegen en zeggen dat ik het leuk vond. Ik tracht eerlijk te blijven, vooral voor mezelf. Ennnne... Ik ben een gelukkig en tevreden mens. Meer moet het niet zijn denk ik altijd.
     
    -ymked55-, lonnie57, -doppie- en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. sopor1

    sopor1 Junior expert

    over een paar weken kan je de items zeker weer voor echte euros kopen
    doe ik due niet moet bp gewoon voor boerenduiten laten betalen
    en nog iets , waarom lukte mij het wel om die grootste vis te vangen op het eind van het event wel 3 keer achter elkaar en 1 item winnen.
    denk zeker dat ik een mandje koop, waar je niet zeker van ben of je die andere items voor de rij win, want dat is gewoon 0% kans, heb hier geen geld aan uitgegeven.

    met vriendelijke groet piet
     
    Laatste bewerkt: 6 Juli 2015
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  3. bloem

    bloem Oudgediende

    piet,
    ga met je buurjongens balletje trappen. 100% lol
     
    Laatste bewerkt: 6 Juli 2015
    -ymked55-, -doppie- en dutchboy vinden dit leuk.
  4. trudymeurs

    trudymeurs Junior expert

    Hier is ook de wolkenrij compleet, maar als dat niet zo was geweest dan nog had ik het een leuk event gevonden. Gezien de opzet wist je van te voren dat er een kans bestond dat je de rij niet compleet zou krijgen, je hoopt natuurlijk van wel, maar in je achterhoofd weet je dat het geluk ook de andere kant op kan gaan. Ik had net als jullie gelezen dat je de meeste kans op hoge vissen en dus mooie prijzen zou hebben als je de ringen zo dichtbij mogelijk zou krijgen. Nu dat werd een hele kunst, en toch fietsten iedere keer die kleine visjes tussen door. Maar ja, is dat in het echte leven net ook zo? Je vist op die mooie snoek of baars, maar wat haal je naar boven? Juist klein spul, leuk om als aas te gebruiken.
    En hoe groot was mijn verbazing dat ik dankzij een keer niezen die ringen heel ver uit elkaar kreeg en meteen Sh*t dacht. Maar als snel dacht ik iets anders, want daar was ineens die mooie gouden vis, wauw, wat een geluk! Op het forum las ik al snel dat jullie ook zulke dingen merkten, ringen op elkaar leverde niet persee grote vissen op, soms juist niet, en kon je beter de ringen een eind uit elkaar hebben. Toen ik dat merkte ben ik er een eigen soort spelletje van gaan maken. Eerst probeerde ik de ringen heel dichtbij elkaar te krijgen voor grote ringen, maar als me dat alleen kleine visjes opleverde dan deed ik de ringen juist verder uit elkaar. En ja hoor soms werkte dat en leverde me dat juist die mooie vissen op. Maar eerlijk is eerlijk, soms werkte dat ook niet en was het gewoon ogen dicht en op goed geluk klikken. Dat spelletje heeft mij een aantal leuke stallen opgeleverd, en in welk event kan je zoveel Bep en ep krijgen? Bij mij was het 932.000Bep waar ik heel blij mee was, en maar liefst 1.388.000 ep, dat is volgens mij een flinke slok op een borrel, en die vele wac's (22) waren ook zeer welkom, daardoor kan ik de komende tijd weer even wat suiker sparen, want de bodem kwam al aardig in zicht. En het maakte allemaal niet uit of je nu gewoon voer maakt, of medium voer. In mijn ogen was het enige verschil dat je van het ene meer grondstoffen nodig had dan van het andere. Nou ik ben een beetje zuinig ingesteld, dus wil graag van zo min mogelijk (en die di kwamen niet al te snel) zo veel mogelijk maken. Dus ik maakte alleen gewoon voer, des te meer kon vissen, en des te meer kans op prijzen had ik.
    Dus ja, sorry voor hen die niet alles hebben gekregen wat ze wilden, je wist van te voren dat de kans bestond dat dit zou gebeuren. Je had een KANS om iets te winnen, niet de ZEKERHEID. Er waren maar 2 prijzen zeker, de staak en de sticker. Op de rest had je een kans. Tel dus nu maar niet steeds wat je niet hebt gekregen, maar tel eens bij elkaar op wat je wel hebt gekregen. En misschien hoor je wel bij die mensen die toch alleen met premium voer hebben gevist.....door goedkoper voer te maken kon je vaker vissen en je kans op grote prijzen groter maken.
     
  5. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Dit is nu eens een mooi verhaal. Net zoals vele anderen zeg jij precies hoe ik erover denk. Een event vol verbazing, een event waar je
    Sh*t in dacht, leuk toch? o_Ok ik had meestal de mooiste vissen wanneer de ring een beetje voorbij de basisring stopte, maar zoals je eveneens opmerkte, niet altijd. o_Ok het voer maakte niet uit. De prijzen waren inderdaad mooi, ik had zelfs de textielmolen, die ik nog miste (zeer gelukkig). Het was inderdaad een gokspel, ook hier ben ik mee akkoord. Door de vele TEP ben ik 2 levels gestegen. Daarover valt echt niets te zeggen, schitterend zelfs. Over de wolkenrij hoef ik niet eens te spreken, ik heb ze.
    Toch blijf ik met een wrang gevoel zitten die enkel BP had kunnen oplossen. Waarom twee soorten voer, dat geen enkel verschil uitmaakte, een beetje bedrog, niet? Waarom dan die ringen, die ook geen verschil uitmaakte, en niet gewoon klikken zonder die ringen, veel spannender hoor? Dan had ik het geslaagd genoemd, dan had ik het veel leuker gevonden. Niet wij hebben dat in de hand, BP wel. Nog 50 maal een reactie dat het allemaal zo schitterend was, en we krijgen nog wel eens een event waarin fouten steken. Of is dat laatste niet waar soms?
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  6. wima3102

    wima3102 Forumbewoner

    Het was wel een event waar iedereen gelijke kansen had. Hier bedoel ik mee, ik heb een wat mindere coördinatie over mijn handen en toch krijg ik er een sieritem uit. Dat vind ik mooi!
     
    -ymked55-, lammetjes, dutchboy en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. truus1949

    truus1949 Forum prof

    goedemorgen wat is er nu geen kans spel op dit moment
    kijk na de trein om de parfumerie te krijgen hoe vaak ik heb moeten rijden en eindelijk 1 keer gekregen
    met de stekjes en de stallen om de nieuwe te krijgen ook een kans spel
    met het fokken om een keer geluk te hebben om ver over te slaan
    spel nu al jaren en het is allemaal het zelfde geluk moet je hebben
    had nu wel het geluk om de staak vol te krijgen ,en heb zelf dubbele gevist maar ik ga ze nu niet voor niets ruilen
    heb in het verleden zoveel weg gegeven en nu nog als het een ruil is maar als je zelf iets wild hebben dan vragen ze de hoofdprijs
    daarom vond ik de laatste ruilbeurs niet veel aan
     
    -ymked55-, dutchboy en .Fisherman. vinden dit leuk.
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Volgens mij kon je de textielmolen en de parfumerie NIET in visje-tik krijgen. Met de tombola kreeg je ook 5 stallen, dit zijn bij mij allemaal werkstallen geworden, dus vermoedelijk hebben de mensen die bovenstaand werkstallen hebben gekregen, ze daar uit gehaald. BP heeft hier al een opmerking ergens in dit draadje over gemaakt.

    En ja met het ruilen zou er zeker wel veel vraag zijn naar de beste vriendjes, hengelpret en het vijvermonster. Het is een kwestie van eerlijk handelen of kijken wat er aangeboden word. Van mijn 5 dubbele sieritems heb ik al voor 3 een afspraak staan. Dit zijn afspraken waardoor de ander de staak vol kan krijgen, maar ik zelf ga er niet op achteruit. Ik geef ze niet voor niks weg, maar hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. Een mooie deal voor beide partijen :) Hoop dat meer mensen dit gaan doen, zodat we straks allemaal een mooie volle staak hebben :music:
     
  9. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Dat zou best wel eens kunnen. Ik heb meerdere accounts en vergeet wel eens mysterieuse stallen en entjes te plaatsen. Dus die grote meevaller waar ik zo blij mee was blijkt niet uit het event te komen.

    Wat de samenhorigheid betreft op dit forum, kwestie dit event, lijkt me raar wanneer je de enquête bekijkt die de Duitse spelers in elkaar hebben gestoken: http://de.bigpoint.com/farmerama/board/index.php?threads/event-geschafft-nicht-geschafft.28957/
    Bijna 80% van de spelers hadden bezwaren.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  10. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    De vraag is ook wat versta je onder de hoofdprijs, ik zou als ik de wolkenrij niet vol heb bijvoorbeeld mijn vogelbekdier, schildpad of een nieuwe boom dus er zo voor geven. Die komen vast later meer uit de stekjes/stalletjes. Als de parfumerie te ruil is ga ik proberen of ik daar nog een voor kan krijgen voor een van de items. Sommige hebben daar wel een aantal van gekregen door de trein en ik dus net pas 1 uit de stalletjes van de Tombola en wil er nog wel graag een bij. Het probleem is ook dat er vaak veel vraag is naar bepaalde dingen en dat spelers vaak genoeg bd hebben of roze stallen uit de stalletjes en dat er dus ook voor gaan geven. Ik zeg zelf dus altijd wacht gewoon en koop het op de markt op een gegeven moment zit je bijvoorbeeld van alweer een kiwi of wolf etc etc. Hier geef ik wat items weg en ik ruil wat voor andere items zodat spelers dan de wolkenrij vol kunnen maken en probeer ik als ik nog over heb te ruilen voor dingen die ik kan gebruiken.
     
    Laatste bewerkt: 7 Juli 2015
    -ymked55-, dutchboy, Errim en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. truus1949

    truus1949 Forum prof

    zo denk ik er ook over thea hoef niet de hoofdprijs maar een parfum erbij of een of een boom zijn ook genoeg zijn die er dik beter aan willen worden jammer dat het zo gaat met de ruil
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Voor mij is in de geval de hoofdprijs : de wolkenrij vol. Steeds naar die half vol wolkenrij kijken, geeft telkens keer op keer een wrang gevoel.
    Alle stallen, behalve dan de parfumerie, tenzij je genoeg witte vleermuizen hebt en tig aantal treinen kan laten rijden,zijn te koop met TG ! Je koopt 30 stalen en je hebt de laatste nieuwe, je koopt 30 stekjes en je hebt de laatste nieuwe boom.....de rest van de 30 blijft een gok. Kan een mooie roze stal worden, maar ook een gewone melkstal of kippenstal.

    Het is en blijft een fout, dat je ALS de ringen op elkaar waren, je de laagste vis kreeg en dit meermaals, zelfs met gekocht voer. (hiermede bedoel ik geen mand)......dan moet de FAQ dat niet aangeven...... en een vertaalfout is het niet aangezien in Duitsland juist hetzelfde gebeurd, en bij mijn weten is BP in Munchen en ligt dat nog steeds in Duitsland. Tenzij ze ondertussen verhuist zijn naar elders...

    Voor één ding chapeau, nl de uitdrukking van de beer toen hij een vis boven haalde.......de animatie was meer dan geslaagd....dat staat als een paal boven water. (objectieve mening uiteraard).
     
    -ymked55-, dutchboy en eevee60 vinden dit leuk.
  13. knuffeltje...

    knuffeltje... Forumbeginner

    Helemaal mee eens. o_Ok die bruine grizzlybeer is een viseter, mooi gezien.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  14. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    ...volgens mij bedoel je subjectief... ;)
     
    -ymked55-, Errim en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.