Praatgroep Visje-tik

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Mocht het ruilen moeten worden dan zijn er misschien wel spelers die 1 op 1 willen ruilen
    Ik wens je succes met je zeexD. Ik hou het bij mijn kanaaltje 8), Den Helder is vanaf mijn huis ruim anderhalf uur rijden-.-.Als de voorbereiding goed is gaat het vast wel lukken met dit event:p
     
    -ymked55-, popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  2. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Bedankt enk ik denk dat je me aardig kent:oops:xD
     
    popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  3. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Effe een vraagje weet niet of die al gevraagd is ????
    Maar de 2 random ambachten die je bij de wolkenrij krijg is die level van speler afhankelijk of
    kan dit een ambachtsproduct zijn level 5 terwijl je daar nog niet bent ??????

    Iemand die het weet, een mod misschien ???

    Grtz Fam.Farmer
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    is het nou de bedoeling om geen gewassen maar allemaal bomen en stallen op de velden te zetten?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Nee hoor, je kunt ook gewassen zaaien.
    Het dropitem rubberworm komt zowel bij gewassen als bij bomen uit de grond.
    Het dropitem lokveer komt alleen bij stallen naar boven (dus niet bij werkstallen).
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  6. kokkertje

    kokkertje Forum-commissaris

    Pffff, ik lees ook weer ff zonder nadenken. Ben zoveel mogelijk bomen aan 't plaatsen ( omdat ik ook dacht dat de wormen alleen bij de bomen uit de grond komen ) Lekker helder momentje :oops:
     
    -ymked55-, farmermikkie en dutchboy vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Heel slim. Bomen doen er langer over, maar leveren bijna allemaal meer ep dan de lange gewassen. Maandag om 2 uur oogsten, dinsdag om 10 uur, en als de bomen dan niet het gewenste resultaat hebben, kun je alsnog gewassen zaaien. Er komt nooit meer dan 1 drop uit 1 veld, gewassen op grote velden levert dus vermoedelijk minder op dan bomen.
    Ik kijk eerst hoe de verhouding ligt, en dan ga ik wel bijsturen. Ik wil maandagmiddag alle reuzenstallen en mammoetbomen oogsten, maar daarna gaan de stallen er zeker af, en de bomen vermoedelijk ook. Die doen er dan erg lang over om voor een drop te zorgen.
     
    -ymked55-, popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  8. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    ik zie wel hoever ik kom, of wat ik win was maandag vrij, maar moet opeens werken en dan pas vrijdag vrij

    heb wel een visverguning gehaald op het postkantoor, is deze ook geldig hier of moet ik een mod heel lief aankijken of ik er 1 van hun krijg:p
     
    -ymked55-, popje4, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    bedankt farmermikkie
     
    -ymked55-, farmermikkie en dutchboy vinden dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Geen zorgen die is hier ook geldig
     
    hwjstolwijk, popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  11. -juditta93-

    -juditta93- Actieve auteur

    Goeie vraag, weet het zelf ook niet. Ik ging er van uit dat ze daarmee alle ambachtsproducten bedoelden. Maar als je het zo bekijkt, zou je dan ook alleen gelden voor je eigen ambachten? Ik had gehoopt met deze wolkenrij ambachtsproducten van bloemist of bakker te kunnen krijgen. We wachten wel wat een van de mod's zeggen.

    Zou het eigenlijk alleen om de eerste ambachten zoals jammaker, bloemist en bakker, of ook voor de ambachten alchemist en spamanger gaan?
     
    -ymked55-, popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  12. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Er is geen beperking aan welke ambachtsproducten je kunt krijgen.
    Het maakt dus niet uit of en welke ambachten je hebt of in welk level je van een ambacht bent.

    Iedereen mag in dit draadje haar of zijn mening geven.
    Dat daarmee discussies door er elkaar lopen is logisch, dit is een praatgroep.
    Als je een discussie apart over één onderwerp wenst kun je daarover een draadje openen in de Speakers Corner welke daarvoor ook bestaat.

    Het is beslist onnodig om andere spelers of een moderator bits te bejegenen, die toon bewaar je liefst voor je persoonlijke omgeving.
    Bij voorbaat dank.
     
    -ymked55-, eevee60, BoerAnnelies en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. boerkoekoek1234

    boerkoekoek1234 Doorzetter

    Zal de waarde van je stallen, bomen en gewassen een invloed hebben op de dropitems ?
     
    dutchboy en -doppie- vinden dit leuk.
  14. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    In weze komen uit de stallen de "veren" en uit de bomen en gewassen de "rubberdingen", de laatsten zijn minder in waarde.....dus begin ik met allemaal hoge stallen, voor zover ik die heb natuurlijk erop te zetten voor de eerste oogst morgen......en dan "veredelde gewassen" om te kijken wat dat geeft....
    Dus in weze afwisselen aangezien je ook bij "premium lokaas" rubbendingen nodig hebt.
    Bomen blijven staan uiteraard momenteel.

    @boerkoekoek het is evident dat een bv. rode of roze stal meer kans geeft op een drop dan een kippenhok......
    en een amandelboom/kastanjeboom bv. meer dan een appelboom......
    Zo zie ik het....kan natuurlijk verkeerd zijn.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb op Farmerama 99 stallen en 105 bomen. Ik ga er voorlopig van uit dat ik geen gewassen nodig ben.
    Eventueel bijsturen door bijzondere bomen te vervangen door xxl bomen. Wanneer er meer uit de stallen komt, nog iets meer xxl bomen, en als de stallen achterblijven de xl mammoetbomen verwijderen.
    Vanmorgen eerst nog de oranje barbier en de ganzen geplaatst. Alleen de oranje reuzenstallen staan vast op om morgenmiddag pas geoogst te worden. Rond 12 uur de gele reuzenstallen en de oranje wasbeer er achteraan, en de rest kan allemaal vanavond nog. Weet alleen niet hoeveel tijd ik dan heb.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Kan iemand mij antwoord geven op de volgende vraag?

    Ik heb alle hoge rode en oranje stallen geplaatst en daarna de hoge gewone stallen. Nu heb ik nog plek over en moet dan lagere stallen neer gaan zetten. Mijn vraag is kan ik dan niet beter 4 bomen die samen op 1 groot veld meer waard zijn dan de stal neerzetten of telt de de 4x boom voor 1x op 1 groot veld. Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven. Zal een voorbeeld geven. Ik zet een gewoon varken neer of 4 x een moerbei op 1 groot veld, dan geven die 4 bomen toch meer ep? of telt dit dan voor 1 boom op het grote veld.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  17. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je berekening klopt wel schaapje alleen komen uit de stallen en bomen/gewassen verschillende dropitems. Daar moet je dus een verhouding in zien te vinden. Ze moeten dus beide aanwezig zijn
     
    -ymked55-, dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Super. Dank je wel hoor. Dan ga ik bomen zetten want ik heb nu meer stallen staan dan bomen. Daar had ik dus even niet aan gedacht.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  19. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Zo ik heb net deels bomen en deels mijn hoogste stallen geplaatst. Ik heb er weer zin in! Niet vergeten pas na 14:00 uur te oogsten morgen! Moet werken dus zal wel eind van de middag oogsten als ik terug kom ;)

    Fijne zondag iedereen! :D
     
    -ymked55-, dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Doordat de bomen op kleine hoekjes passen, en de stallen grote nodig hebben, is het even de vraag waar je meer van hebt. Maar ik zou ook eerst nu voor de bomen gaan, die doen er het langst over, dus als ze ook meer ep geven, dan lijkt me dat het beste. Het is wel veel werk, maar als je na werktijd je bomen oogst, kun je er dan eerst nog korte stallen opzetten, voordat je de bomen weer terugzet.
    Wel spannend hoe morgen de verhouding ligt.
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.