Praatgroep Visje-tik

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 25 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

het had voor iedereen misschien beter geweest als je b.v.
    25 keer staak
    30 vissen SI bij 40 SI en 50 x SI
    dan werk je ergens na toe met uitzicht op volle staak
    maar het idee verder helemaal prima
    BP zal dit vast ook zien
    maar ik roep natuurkijk ook maar iets :p

Errim vindt dit leuk.
  2. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Vanmorgen heeeeeel vroeg opgestaan, ik dacht ik ga maar eens in de ochtenddauw vissen wie weet helpt het.;)
    En ja hoor bij de laatste draai mijn wolkenrij compleet:)

Errim, BoerAnnelies, robbiefarmer en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -Tits-

-Tits- Forum-ambassadeur

Amen!

harm-jan70, HofvanDromen en dutchboy vinden dit leuk.
  4. ilka-balou

ilka-balou Forumbeginner

Sorry, voor mij, een totaal mislukt event wat de prijzen betreft, de wolkenrij niet compleet. hHoop dat we op een andere manier buiten het ruilen en/of kopen de items kunnen winnen/ verdienen. Andere opzet om wolkenrij te bemachtigen is een betere optie. Ja ik baal, is het 1ste event waar ik mijn best op heb gedaan maar niet gehaald heb.

dutchboy vindt dit leuk.
  5. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Helemaal volledig mee eens wat betreft de uiterst enge objectieve visie van die nieuwe, allez nieuw is relatief, producer !! ... Wie moet het spel spelen en daarmede bedoel ik pret aan het spel beleven, hij of wij.....wie steekt er eventueel geld in? hij of wij.?? (verder zeg ik niets hieromtrent, wil geen ban riskeren )

Het is dan héél vreemd dat ze op buitenlandse servers het wel goed vinden, terwijl er in Duitsland en England steen en been geklaagd wordt....zo te lezen van andere spelers......

harm-jan70, dutchboy en leni1955 vinden dit leuk.
  6. erik19691

erik19691 Actieve auteur

238 x gehengeld en nog steeds niet het laatste sieritem hengelpret om de wolkenrij vol te krijgen.
    Ik geef het op en hoop dan maar dat hengelpret te pakken kan krijgen via de ruilbeurs of desnoods via kopen :cry:

dutchboy vindt dit leuk.
  7. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hallo, all

Drama drama, zo een slecht event nog nooit meegemaakt........ heel jammerrrrrrrrrrrrrrr:cry::cry:

Gr Tineke:oops:;)

dutchboy vindt dit leuk.
  8. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Vanmorgen 2 sieritems binnen kunnen hengelen. Vijvermonster en beste vriendjes, nu moet ik alleen nog hengelpret.
    Ben benieuwd of me dat nog gaat lukken voor het einde van het event.
    Moet zeggen dat ik dit een "vervelend" event vind, inderdaad doordat je de sieritems met geluk moet krijgen.

Errim en dutchboy vinden dit leuk.
  9. -edwin30-

-edwin30- Commandant van het forum

ik heb een gebrek aan wormen ik probeer de 1 ste sier item te bemachtigen wie kan me helpen alvast bedankt.

dutchboy vindt dit leuk.
  10. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Hier zo ongeveer uitgevist, vind het spel wel grappig maar zoals al gezegd heel jammer dat het niet werkt of de ring wel of niet op elkaar komt en dat je met een wolkenrij opgescheept zit die niet vol komt.
    het sieritem beste vriendjes ontbreekt hier.:cry:

11. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Heel leuk verwoord Ron en mooi dat de verwoordingen van farmers worden meegenomen in de feedback aan de ontwikkelaars van het spel.

Maar het gaat om de volgende gekopieerde zin uit de faq.
    Hoe beter de cirkels op elkaar komen, hoe hoger de kans is dat je een beter soort vis krijgt.

Neem aan dat deze is goedgekeurd door Varun daar deze de producer is.

Door deze zin zullen velen farmers de mandjes hebben gekocht en nog kopen om toch maar de wolkenrij items te kunnen halen, maar ze krijgen geen waar voor hun geld omdat de op het oog precies op elkaar vallende ringen meer de Elris dan de goudforel geeft zoals blijkt van vele commentators op dit forum en andere fora groepen over dit event.

-Tits-, harm-jan70 en dutchboy vinden dit leuk.
  12. Wandermans

Wandermans Gevorderde

Ik heb behoorlijk wat erg leuke prijzen gevist, maar slechts 1 sieritem...
    en 't ja dat zet dus de toon, want ben je steeds wat teleurgesteld als je iets anders krijgt dan één van die sieritems, ook al is de prijs die je krijgt eigenlijk geweldig.

Events als deze vind ik op zich ok, alleen heb ik met het 'gok' element erin meestal niet veel geluk.
    Was dat niet bij het verjaardagsevent dat we ook de nodige sieritems onvoldoende kregen en uiteindelijk de wolkenrij zo werd aangepast dat je er eender welk sieritem kon op plaatsen? Dus jammer dat nu weer veel spelers (die toch behoorlijk wat gevist hebben) niet alle sieritems hebben gewonnen.

dutchboy vindt dit leuk.
  13. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Als eerste wil ik opmerken bij dit event dat je volgens mij geen enkele kwaliteit als boer hoeft te bezitten om bij dit event de hoofdprijs (de wolkenrij) te kunnen halen.
    Een event is in mijn beleving een extra uitdaging waar je aan mee kan doen en waarbij prijzen te winnen zijn. Vaak vraagt het om rekenwerk of je uit komt met je supermest of je supervoer. Hoeveel ambachtsproducten ga ik inzetten, welke doe ik. Dat heeft alles met het houden van een boerderij te maken.
    Soms baal je omdat je verkeerd rekent, of omdat het niet uitkomt, maar meestal kan je met een bepaalde zekerheid bepalen of je het event kan halen of niet. (de opzet zoals de meeste mensen het willen als ik de reactie hier lees)

Kijken we naar dit event dan kan ik de volgende dingen opmerken:

1. Vooraf staat er in de FAQ dat je door premiumvoer te gebruiken meer kans heb op een grote vis. Echter komt in de praatgroep hier en na vele vragen erover het antwoord dat het niet waar is. Het voordeel van premiumvoer is alleen maar de snelheid. Kijk je echter in het spel dan staan er allerlei sterren bij premiumvoer die alleen maar er toe bijdragen dat mensen denken dat ze hierdoor betere prijzen winnen.

2. Het aantal DI wat je krijgt is nog nooit zo laag geweest. Hoewel ik snap dat je moet bedenken dat er twee soorten DI zijn (misschien wel drie door de machineonderdelen) komt er nog veel minder aan DI uit de grond als anders. Op zich geen probleem maar waarop is dan de opmerking gemiddeld gebasseerd als je kijkt naar de moeilijkheid van dit event? (staat in FAQ)

3. Het verkrijgen van DI is natuurlijk te versnellen door het inzetten van ambachtsproducten maar alleen maar als het om tijdwinst gaat.

4. Er is totaal geen enkele logica te ontdekken in de opbouw van het vangen van vissen. Laat staan dat er op de een of andere manier een logica is te vinden in de prijzen die je krijgt. (in theorie had je met 4 gouden forellen klaar kunnen zijn, in de praktijk zijn er mensen die ruim meer dan 100 vissen hebben gevangen en gewoon een lege wolkenrij hebben)

5. De prijzen waar iedereen blij mee lijkt te zijn (ik noem de stekjes, de stallen) zijn allemaal van langere tijd geleden. Er zijn stekjes bij die niet de laatste bomen bevatten en stallen die ook drie of vier of misschien wel meer rondes geleden zijn dat we de stallen en stekjes konden kopen.

6. Het aanbieden van een kansspel zoals dit onderdeel van het spel is, hoort eigenlijk gepaard te gaan met een duidelijke winstpercentagebenoeming of in ieder geval aan te geven welke kans men maakt op de verschillende prijzen. Het verschuilen achter de opmerking we geven dit niet prijs en we stellen het ook niet bij tijdens het event is een minachting van de spelers omdat zij dat recht wel hebben.

7. BP zal moeten beseffen dat zij degene zijn die voor de spelers het spel leuk moeten maken. Anders gezegd als spelers het spel niet spelen dan heeft BP een probleem. Iets in de zin van de k/lant is koning?

8. Dat er vraag is naar dit soort events, kan men vinden bij BP. Echter is er te lezen op de anderstalige fora dat men dit ook niet wil. Zeker gelet op het feit dat dit eerder gecommuniceerd is dat er zulke events niet zouden komen. (al is er nu een ander iemand dus dat telt niet meer.)

Kort gezegd: bagger event!

Laatste bewerkt: 5 Juli 2015
    -Tits-, harm-jan70, Errim en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. enk52

enk52 Levende forumlegende

Aangezien Ron al voldoende gezegd heeft hieromtrent wil ik alleen even op deze zin reageren.
    De mysterieuze vracht waar de parfumerie uitkomt heb je met de tombola gekregen en komt dus niet uit dit event.

15. Jenny262

Jenny262 Gevorderde

bijna afgelopen wel leuk event kwa prijzen maar om de items te krijgen voor de staak is knudde i.v.m. de veren, het gevolg weer een grijze staak ik (en ik denk ook anderen) hoop dat deze word omgezet tot een vrije staak. het ruilen bij de dagen is denk ik een zeeeer kleine optie.

dutchboy vindt dit leuk.
  16. .-Ard1970-

.-Ard1970- Forum freak

Dan pas ik die zin wel aan en begrijp ik dus dat je kan zeggen wat je wilt maar verder zwijgt men. Prima uit de kunst. Lees dan nog een keer het verhaal hoe men vindt dat Ron soms reageert als het over het open en dichtgaan van kokoksnoten gaat en we beseffen dat het jammer is dat het zo gaat.
    Ik zeg er niets meer over want het is off topic uiteraard maar toch.

17. dulce1957

dulce1957 Actieve auteur

was best leuk dit event maar ook ik baal als een stekker.
    wordt ik lekker gemaakt met een wolkenrij werk me in het zweet (ondanks de hittegolf)
    en ja hoor heb op de rij 1 item tekort wat ik ook niet meer bij elkaar zal krijgen.
    mag nu hopen dat bij de ruildagen (als ze nog komen) dit jaar de dubbele items kan ruilen voor mijn ontbrekende item.
    jammer maar leuk is anders als je steeds een wolk leeg ziet staan
    zo mis ik nog dikke vriendjes.
    ben van ellende maar gaan kopen omdat de d.i niet voldoende uit de grond kwam.

Laatste bewerkt: 5 Juli 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. .babouska.

.babouska. Forum-baron

Ik had vanmorgen precies 85 veertjes en wormpjes. Dat moet een goed voorteken zijn! :music:
    Ik durf bijna niet te gaan vissen :wuerg:. Dit wordt mijn laatste kans en dan houd ik het voor gezien. Ik hoop dat ik de beste vriendjes uit de vijver kan halen.
    edit: Het is helaas niet gelukt. o_Ok geen dubbele items zodat ik kan ruilen. Heel jammer.

DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  19. valsspeler

valsspeler Actieve auteur

BEDANKT bp voor dit fantastiese evemendt (NOT) ik heb 1 bij elkaar weten te sprokkelen voor de wolkenrij maar heb nix nade dubbel ( de dingen/plaatjes voor deze staak dan )dus ruilen zit er ook niet in want dat word van jij die ik die dus dat word voor altijd kijken naar die stomme staak en denken oja hopelijk doen jullie zoiets nooit meer.

dutchboy vindt dit leuk.
  20. theav71

theav71 Levende forumlegende

Als je een van de andere items dubbel hebt heb ik beste vriendjes voor je.

dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.