Praatgroep Vis-event 2.0 Verslaafd aan vissen

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 15 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Dit vraagt volgens mij gewoon om proefondervindelijk onderzoek! xD
    Eerst maar eens van alles wat maken en daarmee vissen, dan zie ik vanzelf wel welk aas het beste werkt...:p
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Deze vraag snap ik even niet. Heb je chocoladesaus nodig om de pannenkoeken te maken?
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja.
    En bij het betreffende event kreeg je in het begin de chocoladesaus en langos en aan het eind de frambozensaus en de chocoladepannenkoek. Op dat moment kon je het 2e ambacht nog niet vrijspelen, en kon je dus het recept voor de frambozensaus en de chocoladepannenkoek dus alleen gebruiken wanneer je het andere ambacht had gekocht of het benodigde product op de markt kocht.

    Meestal is de chocoladesaus wel gunstig geprijsd. Hoe dat zit wanneer iedereen chocoladepannenkoeken gaat maken, weet ik niet.
     
  4. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    ja,en dat recept heb ik niet, dus ik vraag me af hoe zinnig het voor me is om het racept van de chocoladepannenkoeken vrij te spelen want de prijs van de chocoladesaus gaat gegarandeerd flink omhoog als veel mensen het recept bij dit event vrijspelen. :music:
     
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, chocoladesaus is een ingredient van de chocoladepannekoek. Beiden waren ooit als recept te winnen bij een event.
    Gelukkig kun je de chocoladesaus ook los kopen op de markt bij de ambachten.

    Ik denk dat het wel slim is om het recept vrij te spelen, als je het nog niet hebt. Wie weet komt het chocoladerecept ook nog een keer voorbij.
     
    .babouska. vindt dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oke, dat veranderd de zaak wel. Want wat is gunstig, nu kosten ze 8.000 per stuk. Je kunt dus geen pannenkoeken maken zonder saus. En wat leveren de pannenkoeken precies op?

    Een recept hebben is nooit verkeerd, je weet nooit wat er gaat gebeuren, maar als iedereen hem heeft is het ook weer zo jammer. Eerder het ik het recept van wortelbrood en WAC voor TG gekocht in de uitverkoop van de groothandel, vervolgens krijg je ze nu bij een staak. Wel jammer, maar ja het kost mij geen producten meer om ze te maken, want heb er genoeg.

    Iets om goed over na te denken dus.
     
  7. Frodootje

    Frodootje Forumleerling

    Ik ben eens even aan het puzzelen gegaan. Aangezien per vis een verschillend aantal benodigd is voor de beloning, is de waarde per vis als volgt:

    Soort Vis Munten
    Marlijn
    25,00
    Octopus
    9,00
    Kogelvis
    5,00
    Papegaaivis
    3,00
    Kreeft
    2,00
    Makreel
    1,33
    Als ik er dan vanuit ga dat de vangkans per vis voor iedere combinatie van voer/plek gelijk is, dan zal de gemiddelde beloning als volgt zijn:

    Munten Zwak Goed Perfect
    Lokaas
    7,56
    7,56
    8,80
    Premium Lokaas
    15,11
    21,00
    21,00
    Deluxe Lokaas
    26,40
    31,50
    39,00
    Dit wil dus zeggen dat als je 1x vist met Lokaas op een zwakke plek, je gemiddeld 7,56 munten verdient. 1x vissen met Deluxe Lokaas op een goede plek zorgt voor een gemiddelde beloning van 31,5 munten. Hierbij is rekening gehouden dat premium 2 vissen levert, en deluxe 3.

    Om vervolgens de nieuwe wolkenrij en alle items te halen, heb je 1270 munten nodig. De volgende de tabel laat dan zien hoeveel dropitems nodig zijn:

    Drops Zwak Goed Perfect
    Lokaas
    vishaak (4)
    672
    672
    577
    lokveer (4)
    672
    672
    577
    Premium Lokaas
    vishaak (6)
    504
    363
    363
    lokveer (5)
    420
    302
    302
    schijfje (8
    672
    484
    484
    Deluxe Lokaas
    vishaak (14)
    673
    564
    456
    lokveer (14)
    673
    564
    456
    Wat dan opvalt is dat er minder vishaak/lokveer nodig is bij het premium lokaas. Ik ga dus zoveel mogelijk premium maken, en als de metalen schijfjes op zijn, maak ik deluxe.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Een chocoladepannenkoek levert 6000 TEP. De marktprijs is bijna altijd boven de 24000 BD, regelmatig boven de 30.000.
    Ik ben ongeveer door de kruidendrankjes, en maak dus graag chocoladepannenkoeken. De faq heeft dus de chocoladesaus al stukken duurder gemaakt. Die koop ik onder de 4000 BD. Zodat ik de suiker kan gebruiken voor de paasjam.
    Bedankt. Dit komt logisch over. Ik denk dat ik je voorbeeld volg.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  9. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Oh jee, ik heb het recept voor de chocolade saus dus ook nog niet.:eek:
    Maar ik probeer toch het recept voor de pannenkoeken binnen te slepen.
    Ik ga er gewoon vanuit dat binnenkort de saus er achteraan druppelt.
     
    BoerAnnelies en .babouska. vinden dit leuk.
  10. hennie12

    hennie12 Forumleerling

    goedemorgen,
    ff een vraag
    het gaat toch bij de bomen en stallen om de meeste ep
    voor de dropitems of gaat het om de tijd ?

    mvgr hennie12
     
  11. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dat was altijd zo.
    Voor bomen heeft men dit bij een speciaal event gewijzigd om de kansen tussen levels wat gelijker te maken en niet meer terug gedraaid.
    Voor bomen geldt daarom tegenwoordig dat je bij de eerste oogst het beste gewone bomen kunt hebben staan.
    Daarna wel de upgrades er over doen als je tenminste kunt oogsten als ze klaar zijn, dus zeker de xxl want twee keer xxl levert meer op dan een keer basisbomen.

    De xl is iets lastiger, geeft wel meer drops per uur berekend maar dan moet je wel kunnen oogsten als die klaar zijn (automatische bomenoogst bij premium is dan effectief).

    Voor de stallen geldt nog steeds: hoe meer basis-EP des te meer drops.
    o_Ok voor de gewassen geldt dat nog steeds.
     
    farmermikkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  12. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Dus Ron wat de stallen betreft, gaat het om de basis ? dus bv. een neonkippenstal geeft Di's op basis van een gewone kippenstal? En niet op het puntenaantal van een neonkippenstal?
     
  13. hennie12

    hennie12 Forumleerling

    bedankt Ron voor de reactie
     
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De basis ep zoals deze in de schuur staat. Dus zonder ep verhogende middelen. Het gaat dus om de basis ep van de neonkippenstal, niet om de basis ep van de gewone kippenstal eronder.
     
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  15. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Ga gewoon beginnen en zie wel wat ik binnen haal.
    Het zou toch wel heel mooi wezen als ik er weer een volle wolkenrij bij krijg ;)
     
    maad vindt dit leuk.
  16. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik ben er klaar voor. Alle bomen staan op en de hoge stallen. Ik ben benieuwd. Succes iedereen morgen.;)
     
  17. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Gauw even gespiekt, heb dus die chocoladesaus wel! Nooit gezien, staat op level 1 van de jammakerij.
    Komt natuurlijk omdat ik dat pannenkoeken recept niet had. Ga hem dus wel ophalen zodra ik genoeg punten heb.
     
    daisy17858 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    -matthias1952-, sproetje06, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Miekje, ik heb even een kijkje genomen bij je mooie kleurplaat maar links heb je 2x lokaas staan. Als ik het goed heb moet de onderste de DeLuxe Lokaas zijn.
     
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    fairie ik ga kijken straks nu eerst naar de bibliotheek

    Ik heb het gezien ik zal het straks wijzigen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.