Praatgroep Vis-event 2.0 Verslaafd aan vissen

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 15 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Mist je tijd hebt om te vissen? Ik ga gewoon nachtvissen als ik overdag gewerkt heb. In de nacht heb je betere vangst en is bijna niemand op het water. xD
     
    rikmark, knoepertje, farmervrouwtje en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    oef die uitleg !!!! maar als ik alles uit de kan wil halen. en dat wil ik gniffel:) moet ik geen gewas maar stallen en werkplaatsen neer zetten ???
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het vijvermonster heb je toch al op de vorige wolkenrij?
    Dubbel is leuk als de leukere prijzen eruit zijn.
    Het recept gebruik ik heel veel, een echte aanrader voor het supervoer en andere terugkomende zaken.
    Gelukkig kun je aan het eind kiezen wat je hebben wilt.

    Mijn eerste keus is de nieuwe wolkenrij met sieritems. Zo gauw ik die 750 bijelkaar heb, is die van mij. Lukt me dat niet, dan kies ik wel uit het andere deel van de winkel. En heb ik die binnen, dan kijk ik ook wel wat ik het eerst wil en wanneer ik daar genoeg voor heb.
    Het supervoer, stallen, stekjes, maar ook de partydraaien en andere prijzen vind ik leuk om voor te vissen.
    Probeer de prijzen die je krijgt gewoon als extraatje te zien, in plaats van dit te zien als een event dat je moet halen.
    Het is niet alles of niets. Je kunt gewoon je eigen spel spelen, tussendoor wat ruimte gebruiken in je Bahamarama molen, en op een moment dat je tijd hebt even wat vissen.
    En wat je dan vist? 60 supervoer bijvoorbeeld? Toch een leuk extraatje voor het niet meedoen aan een event?
    Ik denk dat je het grootste deel gewoon haalt. Zolang het maar lukt om met plezier te spelen, in plaats van met het gevoel weer met een kansspel bezig te zijn.
    Om mee te doen, moet je ook de nodige stallen en werkplaatsen neerzetten. Het is moeilijk om te zeggen hoeveel. Met voldoende bomen zouden gewassen niet nodig zijn.
     
  4. ReneeMonty

    ReneeMonty Gelegenheidsauteur

    Dit ziet er een stuk beter uit dan de eerste keer vissen.:) Kan ik mooi mijn twee ontbrekende sieritems binnenhalen en op de staak zetten. Daarna ga ik voor de nieuwe staak en dan even kijken wat ik graag wil. Alleen maar winst aangezien je zelf je prijzen bepaald en de drops komen gratis uit de grond. Kan bijna niet misgaan ben benieuwd naar de kans op een hogere vis in de praktijk.
     
    maad, eevee60, beereekhoorn en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Waarom heb je stallen nodig dan? Ik probeer alle 2 de wolkenrijen te krijgen
     
    daisy17858 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ja, ik heb het vijvermonster op de wolk en 2x op het land. xD Ik vind deze zo ontzettend leuk, kan er niets aan doen, maar als ik dan het vijvermonster zie, wil ik er nog eentje. :oops: Ik heb dat met bepaalde sieritems en bomen en verblijven, pfffff. :wuerg: schaapjes schaapjes en nog eens schaapjes. :music:
     
  7. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    wat moest je ook weer hebben voor de 1e vis staak ik had hem bijna dat weet ik wel maar kwam tijd tekort!
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De lokveren komen alleen uit de stallen, werkplaatsen, toverbomen en als burencadeau.
    En zonder lokveren kun je geen aas maken.
    En je had vorige keer toch ook de wolkenrij? Toen zonder dat je alle sieritems kreeg. De wolkenrij van vorig jaar is alleen voor de spelers die deze toen niet hebben gehaald.
    De sieritems die nu netjes weer in de FAQ staan.
    Je kunt dus kijken welke je mist als je deze niet met een ruilevent hebt bemachtigt.
     
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ja had net van schaapje een duifje daarover gekregen. Ben wel blij dat ze ook uit de toverbomen komen. Scheelt voor mij alweer.Ik heb er wel zin in.
     
    daisy17858 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  10. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Waaat?! Meen je dit? Dus dan moet ik de 592 vermenigvuldigen met 6 = 3552 veer en 3552 haak...

    Djeezusss!!!

    En als ik hem dan bereken op 1185 punten / 15 = 79 * 3 = 237 kogelvis * 14 = 3318 veer/ haak met de deluxe lokveer.

    Dezus... nou dan kan je nooit alles halen dus als je de laagste vangt.

    Aghja, is leuk, we gaan ons best doen en ik zie het wel.

    Ik verzamel mijn punten en bekijk op het laatst wat ik ga kopen.
     
    joeyniks123, Errim, farmermikkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Nou mijn verlanglijstje is al gemaakt.xD
    Ik wil het recept en de nieuwe wolkenrij + items.:inlove:
    Dan is voor mij het event al geslaagd.
    Als ik dit binnen heb zie ik wel of er nog iets te kiezen overblijft.;)
     
  12. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik zie wel waar het schip strand Als het leuk gaat ga ik voor de wolkenrij anders voor de andere prijzen.
    Ik ga alle drie soorten aas maken en ga kijken wat het beste is .Ik ga een mix van stallen en bomen zetten ,maar eigenlijk heb ik dat altijd al dus kost het weinig moeite
     
  13. lizzy422

    lizzy422 Forumleerling

    Nee, je hebt ze allebei nodig! om aas te maken heb je vishaakjes en lokveren nodig, en voor premium ook metalen schijfjes.

    vishaakjes krijg je uit Gewassen, Bomen, Burencadeaus
    lokveren krijg je uit Stallen, Werkplaatsen, Toverboom, Burencadeaus
    met.schijfjes krijg je uit Bomen, Burencadeaus
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  14. yvon61

    yvon61 Forum-analist


    Heb dezelfde keus gemaakt, eerst dat recept, de rest is meegenomen.
     
    beereekhoorn, BoerAnnelies en daisy17858 vinden dit leuk.
  15. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Nou ziet er zeker leuk uit ga voor de tweede wolkenrij hopelijk haal ik hem nu wel

    Gr en s6 all Tineke:p;)
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik zit even te rekenen met de soorten aas, en kom hierop uit (als de kans op de verschillende vissen binnen 1 categorie even groot is):
    Als je met het deluxe aas altijd perfect scoort, scoor je gemiddeld 39 punten per vangst van 3 visjes
    Als je met het deluxe aas altijd 'goede plek' scoort, scoor je gemiddeld 31,5 punten per vangst van 3 visjes
    Als je met premium aas altijd perfect scoort, scoor je gemiddeld 21 punten per vangst van 2 visjes
    Als je met premium aas altijd 'goede plek' scoort, scoor je gemiddeld 21 punten per vangst van 2 visjes (hetzelfde dus als bij perfecte score???)

    Mijn vragen:
    1. Schiet mijn berekening maar lek, graag zelfs.
    Edit: om deluxe aas en premium aas te maken, is er een verschillend aantal drops nodig. Dus de punten hierboven kunnen niet zomaar vergeleken worden.

    2. Aan BP: klopt het dat bij premium aas het soorten vissen waar je kans op maakt, bij 'goede plek' en 'perfect' hetzelfde is? Of is dit een foutje in de FAQ? En is de kans op de verschillende vissen bij 'goede plek' en 'perfect' even groot? Of is de kans op een merlijn bij 'perfect' groter dan bij 'goede plek'?

    3. Kunnen er uit 1 boom 2 verschillende drops komen? Dus zowel een vishaak, als een metalen schijfje uit 1 boom als drop bij het oogsten?

    Een heel gepuzzel, voor velen onzin, maar mijn keuze voor deluxe of premium aas hangt hiervan af. Ik heb er lol in zoveel mogelijk uit dit event te halen.
     
    Laatste bewerkt: 16 Januari 2016
    Skeets en daisy17858 vinden dit leuk.
  17. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Eerst van het weekend me maar druk bezig houden met ruilen en morgen maar alles vol gaan zetten met stallen en bomen. Voor de andere di kan ik de kastanjewolk mooi gebruiken, heb nog genoeg supermest op voorraad. Zag wel dat er leuke prijzen uit te kiezen zijn :) recept heb ik al dus dat scheelt weer muntjes.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  18. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Hoe bruikbaar is het recept voor de chocoladepannenkoeken als je het recept van de chocoladesaus niet hebt?
     
    maad en daisy17858 vinden dit leuk.
  19. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Babouska hangt af van de aanbiedingen op je markt betreft de chocoladesaus....
     
    daisy17858 en .babouska. vinden dit leuk.
  20. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Dat was mij ook opgevallen. En het soort vissen is ook nog eens hetzelfde als 'goede plek' met de duurste aassoort. Alles valt of staat voor mij met of de kans op een bepaalde vis hetzelfde blijft of idd veranderd per aas, maar daar staat helaas niets over in de FAQ.
    Ik ga ervan uit dat het me zal lukken om over het algemeen 'een goede plek' te scoren. Als de kans op een bepaalde vis hetzelfde blijft dan zou het niet moeten uitmaken of je de duurste of de middelste aassoort gebruikt (allebei kans op de duurste 4 vissen). Het enige verschil is dan dat je met de 1 2x en met de ander 3x kan hengelen. Maar de grote vraag is of de kans op een bepaalde vis hetzelfde blijft bij de verschillende aassoorten...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.