Praatgroep Vis-event 2.0 Verslaafd aan vissen

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 15 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

De parfumerie kwam juist uit de mysterieuze treinvracht. De laatste keer dat we de trein hadden zat daar juist deze speciale stal in. Verder is deze niet te verkrijgen. o_Ok eenmalig daarvoor uit een event.

De cygnus is de laatste mysterieuze stal van november met de zwaan als nieuwste dier. Als je deze niet gekocht hebt, heb je die echt uit de adventskalender gehad. De schildpad, ijsvogel en gordeldier waren uit die stal allemaal mogelijk.

2. bassiefarmer

bassiefarmer Gevorderde

Hier ook begonnen met vissen, en een heel goed resultaat:
    15 x premium aas = 382 punten
    12 x deluxe aas = 297 punten
    Dus totaal al 679 punten, en daarmee al bijna de complete nieuwe bonestaak binnen :)

daisy17858 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  3. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Die trein heeft in mei gereden en de parfumerie was een gewilde werkplaats omdat velen die nog niet hadden. Het event event ervoor, was ie namelijk moeilijk te bemachtigen.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om al zoveel DI te krijgen en dus zoveel aas te maken?
    Ik heb denk ik nu een stuk of 8 keer gevist, misschien iets vaker, maar echt niet zovaak als jou.

4. bassiefarmer

bassiefarmer Gevorderde

Ik heb m'n supermest van de mammoetbomen opgespaard.
    Dus nu heb ik alleen maar stallen opstaan, zoveel mogelijk oranje, rode, roze en neon die vanavond nog klaar moeten zijn (en voor aanvang van het event hele lange stallen). Op de hoekjes staan bomen, en op Baha nog wat extra bomen voor metalen schijfjes.
    En dus gisteren met veredeld gewas, een stol, de bonestaakrij met kastanjeplaatjes, een witte onschuld en supermest aan de slag geweest. Daar haal ik m'n vishaakjes vandaan. Dan kan ik me verder richten op de lokveren.

Errim en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  5. bearke89

bearke89 Actieve auteur

Inmiddels 380 punten bij elkaar weten te sprokkelen.
    Nog 370 voor de staak, moet lukken.

Daarnaast wil ik in ieder geval voor het supervoer gaan
    Ik ga nu ook alleen nog maar voor de hoogste aas , werkt voor mij beter :music:

6. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

waar kan ik vinden, wat waaruit komt? dus wat uit stallen, uit bomen, uit gewassen? zoek me suf:sleepy:

7. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

De lokveren komen uit de toverbomen ,stallen en werkstallen.
    De plaatjes uit de bomen.
    De haakjes uit gewassen en bomen.
    Je kunt alle drie de drops als burencadeau krijgen

daisy17858 en -mikmak- vinden dit leuk.
  8. robbiefarmer

robbiefarmer Forumkenner

Mikmak, er staat ook een mooi overzichtje in de Event-FAQ.
    Maar dat zelfde overzichtje staat ook hier bij speldiscussies, op pag. 9 van dit draadje, post # 174.

Ik zag ook dat je je afvroeg hoe we aan aas kwamen. Dat maak je in de molen, met de 3 soorten drops die uit de akkers komen.
    Lukt het zo?

Hierboven heb je al antwoord op je vraag welke drops waaruit komen.

Succes!

daisy17858 en -mikmak- vinden dit leuk.
  9. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Dat heb ik aan Enk gevraagd, kon het ook niet vinden>:(
    Haken komen uit; Gewassen en bomen
    Met. schijfjes komen uit; Bomen
    Lokveren komen uit; Stallen/Werkstallen/Toverbomen

Succes en de groetjes van,
    Susan

-mikmak- vindt dit leuk.
  10. -mikmak-

daarom snap ik dus niet waar mijn lokveren blijven, ik heb 2 toverbomen en heel veel stallen en werkstallen.

Robbie, het aas maak ik wel hoor, alleen moeten dan wel de lokveren komen ha ha

lovely en robbiefarmer vinden dit leuk.
  11. Daxter1966

Hoeveel lokveren heb je tot nu toe gehad dan??

12. kato-62

kato-62 Gevorderde

Heb het dus totaal anders aangepakt dan de meesten,als ik de berichten zo lees.
    Ben begonnen met stallen,werkstallen en bomen die er nu nog opstaan. Dus totaal nog niet met gewassen bezig geweest.
    o_Ok nog geen molen gedraaid. Vanavond begin ik met de gewassen,dus morgen oogsten en laat de roze en een paar rode stallen staan.
    Uitkomst tot nu toe: 80 vishaken, 70 metalen schijfjes en 370 lokveren.
    Om te krijgen wat ik in ieder geval wil hebben moet ik 955 munten verzamelen.
    Heb de wolkenrij 2015 al en het chocoladerecept en zit op sommige cadeaus niet echt verlegen.
    Volste vertrouwen dat het wel gaat lukken.

13. -mikmak-

1 x van de toverbomen en een paar van buurtjes en een paar uit stallen denk ik.
    ik heb 109 munten omdat ik met gewoon aas 3 x de merlijn had

14. Daxter1966

Wat voor stallen staan er dan bij jou.?
    Bij stallen geld hoe hoger de basis ep( dus zonder huisdieren of paasjam/lentekrans) hoe hoger de dropkans.
    Ik heb veel roze, neon en rode stallen staan. Bij de werkstallen oranje en rood
    Een stinkdier geeft 80 ep een roze paard 390 . De dropkans bij het roze paard is dus groter

15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik ben ook begonnen met de beste stallen opzetten op de ruimte die ik altijd voor de stallen gebruik.
    Ik heb vrij veel (mammoet)bomen staan. En op Bahamarama wel veel gewas. Daar heb ik geen geschikte stallen of bomen voor.
    De verhouding zat bij mij behoorlijk goed. Ik heb dus wel het liefst lokveren van mijn buren, maar ben nog niet van plan om er bomen af te halen om daar stallen neer te zetten, en gewassen hoef ik dus helemaal niet mee te beginnen.
    Ik heb de molen wel aangezet.
    Maar net als jij heb ik de wolkenrij van vorig jaar compleet en het chocoladerecept al en zit ik om sommige cadeaus niet verlegen.
    Dus na het halen van de bonenstaakrij met items kijk ik wat ik nog kan halen.
    Het is mij teveel een kansspel om daarvoor nu meer stallen op te gaan zetten en vervolgens met supermest aan het werk te gaan.

HofvanDromen en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  16. -mikmak-

ik heb een paar rode stallen

ik heb rode stallen en 3 neon, verder heb ik nu nog een aantal stallen en werkplaatsen voor de dag gehaald.
    kijken wat het gaat worden nu ik weet waar de lokveren uit komen..8)

17. Daxter1966

Gewoon naar de ep,s kijken bij het plaatsen. Een brandkraanwerkplaats geeft 260 ep,s een roze eend 240 .De brandkraan is dus beter

daisy17858 vindt dit leuk.
  18. kato-62

kato-62 Gevorderde

Heb in totaal 6 mammoetbomen maar onderhand wel veel xxl bomen en veel baha-bomen.
    De vishaken heb ik dus nog niet echt binnen zoals je gelezen hebt. Benieuwd hoeveel jij er hebt?
    Ga ik dus morgen beginnen met het binnenhalen van gewassen. Moet goed te halen zijn. Heb alle gewassen van Baha en de (gewone) tot mijn beschikking. Daarnaast de groente- en bloemenwolenrij'. Prei en anjers veredelt plus de extra ep. Kijk vrijdag wel naar de verhoudingen, dus op welk terrein ik te kort kom. Doorgaan met gewas of meer stallen en/of bomen erop.

BoerAnnelies vindt dit leuk.
  19. chabo15

chabo15 Gelegenheidsauteur

Ik vind dat er enorm weinig DI uit de grond komen, zelfs met zeer langdurige gewassen.
    Aan dit tempo kom ik nergens en zal het event snel eindigen voor mij :(

chabo

20. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Dat verklaard voor mij wel hoe jij al zoveel aas kunt maken. Je doel is om alles binnen te halen?

Na gisteren heb ik ook meer bomen gezet en meer stallen, niet heel veel meer, want ik ben nog met openstaande questen bezig. Heb nog iets meer dan 500 gember nodig en dan heb ik die ook klaar. Volgens mij dan geen baha qeust meer open staan, dus dan kunnen daar meer stallen op, al heb ik daar amper oranje of rode stallen.

Dat geld voor wel meer dieren, de oranje hond geeft 287 EP en een rode vis geeft 256 EP (weet niet of dit de basis, zo is het op mijn land nu). beiden doen er met water 11.30 minuten ongeveer over. Wat inhoud dat ik ze twee keer per dag kan oogsten.

-mikmak- hoe kan het trouwens dat jij 3 neon stallen hebt en niet 6? Heb jij de vorige keer niet mee gedaan met het event?

Bij mij gaf een veld anjers tussen de 30-35 vishaken de eerste dag. Op zich een mooie opbrengst. De vishaken gaan hier wel snel. Heb er daar nog bijna 200 van over, terwijl mijn andere DI onder de 5 zitten :(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.