Praatgroep Viking Sage januari 2019

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 15 Januari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    nu is het tijd om je bomen te rooien op baha. zoveel mogelijk slangen erop en voer maken! je komt er heus wel.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  2. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Als je wacht tot een BB zou dat best genoeg kunnen zijn. Bij het fokken krijg je dan toch weer meerdere dieren terug.
    Ik heb er 424, maar ik ga ervan uit dat het voldoende is. Anders zet ik er nog wel een flink aantal stallen op voor die tijd.
     
    Errim, farmermikkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  3. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    nu wil ik mijn hart ook eens een keer luchten, 3 events in een keer wat zet je erop? bomen? stallen?, gewassen? en waar?. nou kan iedereen wel zeggen lees het forum maar dat wil dan ook niet zeggen dat ik het snap...ik krijg er echt de zenuwen van en speel graag als afleiding maar het moet nu ook weer niet de bedoeling zijn dat je meteen met een achterstand moet beginnen :(
    en persoonlijk aanvallen daar hou ik ook niet van.... ja er is winst gemaakt met de slangen nou en? iedereen speelt het op zijn eigen manier en wil ik er mee zeggen dat ik het top vind dat ze ( noem geen namen) het op papier krijgt wat een ander waar onder ik dus het niet zo duidelijk uit kan drukken...en nee ik val niet persoonlijk aan maar vergeet niet dat als er 1 gul is met bv een ruil event (natuurlijk ook andere maar noem weer geen namen anders vergeet ik iemand) en altijd bereid is om te luisteren naar je en je op te beuren :inlove: en een forum is er voor om elkaar te helpen en niet om af te katten.
    ongetwijfeld krijg ik er commentaar op maar kon het nu toch niet laten om erop te reageren.....
     
    LadyFamerieke, liaab, snietje1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zo uitzonderlijk is het toch niet, een fokevent en een zaaievent naast elkaar. Voor het fokevent heb je geen eventgewassen nodig en voor de bijltjes ook al niet, dus ik zie het grote probleem niet zo. Bovendien is mijn ervaring met fokevents dat heel veel mensen al binnen een uur klaar zijn, en dan is het juist wel leuk als er nog een zaaievent is waar je wat langer van kan genieten toch.
     
    LucieSchreurs, Errim en -matthias1952- vinden dit leuk.
  5. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    zo we gaan er lekker weer tegen aan en als ik iets niet weet vraag ik het welllllllllllxD
     
    rikmark, -matthias1952- en schaapje52 vinden dit leuk.
  6. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    mooi gezegd
    ik heb er ook moeite mee om 1 event af te krijgen laat staan 3
    als ik pech heb met sluiten en de dag meteen open dan ben ik met een event gewoon meer dan een dag kwijt dus achter stand al
    ben ook soms pas tussen 4 en 5 thuis, heb geen wolke rij die mij helpt sneller te oogsten
    dus ik kan net 1 keer zaaien en oogsten voor dat ik richting bed ga, sta rond 4 uur op en ga niet oogsten en zaaien dan
    voordat ik genoeg gewas heb dan is het weekend en dan moet ik dan echt tijd vinden en er alles aan te doen om het event te halen
    zondags stop ik rond 6 al met spelen, om nog wat aan mijn avond te hebben en maandag meesteal de laatste dag kan ik toch niks aan een event doen
    ik probeer dit spel te spelen als een soort ontspanning, wat echt de laatste jaren steeds minder gaat worden
    ik mis echt zoveel spullen uit de events dat ik denk laat maar
    vanaf 1 jan heb ik daardoor besloten om gewoon bijna niks meer aan events te doen
    heb geen zin om steeds alles om te bouwen
    dus speel dit spel heel erg rustig nu
     
    Betsy64, boermars, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    begrijpend lezen schijnt moeilijk te zijn :( daar heb ik het helemaal niet over gehad het gaat me er om dat je ook drops nodig hebt en dat vind ik erg verwarrend :oops: al doen ze er tig events naast elkaar gaat me om de logica ;)
     
  8. mmans

    mmans Forum-hertog

    Hoi hoi,
    klik even op de tweede post in dit draadje: van Miekje9. Zij maakt voor alle events supertips! Dan snap je misschien wat je waar moet planten :) :)
    Heel veel suc6!!
     
    -matthias1952- en gelderblom vinden dit leuk.
  9. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik heb 1900 slangen en inmiddels 1600, rest op de markt voor 156.000 xD
     
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Je hebt inderdaad drops nodig voor het poolevent.

    De 'drops' van het fokevent vallen gegarandeerd bij iedere slangenfok, dus dat is gewoon een kwestie van 200 keer fokken met je slangen, alleen als je dat echt niet redt zou je kunnen proberen bij te passen met andere dieren maar dat lijkt mij vooral een recept om je SV zo snel mogelijk kwijt te zijn xD

    En voor de bijltjes heb je helemaal geen drops nodig, dat is gewoon een leuk extraatje. Ik hoop alleen wel dat het aantal benodigde spelletjes voor de rij niet zo strak staat afgesteld als het zich nu laat aanzien, anders is het wel een beetje lullig voor degenen die om wat voor reden dan ook (bananentekort bijvoorbeeld) niet mee kunnen doen aan het fokevent.

    Ik vind het allemaal niet zo onlogisch hoor.
     
    -matthias1952- en Errim vinden dit leuk.
  11. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/vikingsoep.31936/#post-616626
     
  12. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende


    Charme ...begin hier eerst mee ..dit zijn de drop items die je nodig hebt om het poolfeestje te spelen ...



    DropitemKomt van deze akkersKomt uit
    Zoete wafel
    [​IMG]
    0,1,4Gewassen
    Stallen
    Werkstallen
    Bomen
    Toverboom
    Rietje
    [​IMG]
    0,1,4Stallen
    Werkstallen
    Bomen

    Ik raad wel aan om voor nu aan het begin je Hoge langdurige bomen erop te gooien ...kun je later die andere DI met eventgewas en eventueel met lang gewas in de nachten krijgen ...
    Hoe het event verder dan loopt kun je ook bijv 1 veld weer met bomen zetten en die ook houden ...misschien als je 2x per dag kunt oogsten de XXL bomen er dan op gooien

    Als je het poolfeest speelt ....komen de soepen voor het Viking gebeuren daar vanzelf mee ... Dan ga je tussendoor of met baby-boom die hoop ik nog wel zal komen ..met de slangenfok aan de gang om ook soepen eventueel te verdienen voor die Vinking gedoetje ..

    Succes ..je kan het best ;)
     
    _Jeanie_, harm-jan70, leni1955 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    LucieSchreurs, harm-jan70 en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    o_Ok al onder het gras. :oops: Ik slaap de hele week maar in mijn boomhut. xD
     
    janniekwak, rikmark, Errim en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    dank je wel hofje, nu is het me helemaal duidelijk :D
     
  16. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Een grote Pot Vol Blommen >:( Las ik opgetogen dat Ingrid er weer aan komt, lees ik jouw bericht. Meteen in mineur, ik moet er twee events naast doen.
    Eentje kon ik nog wel hebben en zag ik de logica wel van in, tenslotte moet je ergens de soep vandaan halen, maar dan ook nog een tropisch fok event erbij, dikke zucht. Daar ik het heerlijk vind om met bijlen te gooien ga ik in ieder geval voor het ijs en zie ik wel en doe het dan maar alleen voor de lol.
    Wat die slangen betreft...geen idee, maar eigenlijk ook wel interessant. Het is wel weer veel :p
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  17. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Ik ook hoor, ach we zien wel hoever we komen toch :oops:
     
  18. boermars

    boermars Forum-hertog

    Sissers genoeg hiero en sv ook.

    heb nog extra oranje munten gebruikt en supervoer gekocht 5 x 20 muntjes is toch 100 sv in de plus tadaaaaa
    te vinden bij het rode mandje

    ben er klaar voor, rustig op de babyboom wachten en aftellen maar.

    succ6 allemaal
     
  19. rikmark

    rikmark Forum freak

    Hier ook een diepe zucht.....:oops: BP houdt weer eens geen rekening met mensen die werken. Een gewas van 7 uur, die vreselijke slangen fokken (die ik liever achter het glas laat zitten) en tot overmaat van ramp nog eens met bijltjes gooien waar ik heel slecht in ben.
    Kan pas in de avond beginnen dus start met een achterstand, donderdag en vrijdag ook weinig tijd, hoe moet ik dan in hemelsnaam 3x per dag oogsten. Kom er echt niet 's-nachts mijn bed voor uit.

    Ga maar heel veel bd verdienen en al die vreselijke slangen verkopen op de markt. :p .......zucht........:cry::cry:
     
    schaapje52, hwjstolwijk en leni1955 vinden dit leuk.
  20. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    het is helemaal niet veel! wel als je niet dagelijks 3 x kan oogsten. wel zij heel leuke prijzen te winnen.
    volg de hints van Mieke voor iedereen zijn er mooie prijzen te verdienen.
    voor wie niet meedoet? dikke pech. als je een beetje meedoet !! geen drops van buurtje.
    hier en daar wel iemand die wil ontmoedigen en altijd negatief doet, of denkt dat iedereen dezelfde mening heeft
    maar als je niets probeert, heb je ook niets.
    ik speel sinds 02 / 01 / 2011 (enkele maanden ertussenuit wegens familiale omstandigheden. in 2 dagen beide ouders verloren, en nee, niet door een ongeluk)
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.