Praatgroep Viking sage event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Is de geruchten post aangepast? Dacht dat er eerst stond: Eerst fokevent daarna Viking event? Of heb ik me vergist? Zie nu pas dat er morgen event begint.

    De wolkenrij vind ik karig, de rest wel leuke prijzen maar heb geen zin om mee te doen ditmaal. Ben niet veel op Farm momenteel. o_Ogst zelfs niet eens meer elke dag en er ligt onkruid :p

    Wens iedereen veel plezier morgen! :D
     
    daisy17858, tinus138, kimmie2012 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Leo.netten

    Leo.netten Teller


    Net als de wolkenrij van het vorige event is ie niet vet maar met 2 x maal per dag te kunnen oogsten maakt het wel goed.
    En als je met knechten oogst zoals ik, is iedere rij mee genomen zeker met 125 rijen
     
    daisy17858, DarkDevilDude, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. katbla

    katbla Forum freak

    precies schaapje , zo denk ik er ook over.....heb niet eens de zin om al die berekeningen , percentages, kans maken op te lezen.:wuerg:..dan lijkt het zo ingewikkeld, maar meestal is dat niet het geval...
    gewoon zaaien, oogsten, di verzamelen, soep maken en bijlen gooien...zo klinkt het veel makkelijker...toch...:p
     
    m.kreuning, daisy17858, rikmark en 9 anderen vinden dit leuk.
  4. polkey

    polkey Oudgediende

    Toen ik de Faq las wist ik dat ik terug naar de schoolbank moest, hoe moeilijk en technisch is ook deze weer.
    De opmerking 'zeer moeilijk' zal wel de kansberekening mee bedoeld worden, maar ook deze sla ik over.
    Wacht wel op een ander event waar staat '......gewassen en ..... DI leveren ;) en klaar is polkey
     
  5. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Leuk weer zo’n event met al die berekeningen hier , die soep maken zal wel los lopen.
    Maar alleen dat bijl werpen ach ach, als men alles wil hebben uit de ruif gaat daar al zo'n 5 a 6 uur inzitten met het gooien van die bijlen.
     
  6. Wendie

    Wendie Forumbewoner


    je haalt me de woorden uit de mond!

    dat waren precies mijn gedachten toen ik de FAQ ging lezen

    vind het ook zo raar: pak de elementen met de meeste groete puntjes, dus als je die meteen de eerste keer pakt, heb je toch al een goeie bijl? waarom dan nog uitproberen?

    en dan zoveel stermunten nodig en dit event valt weer precies in mijn werkdagen, dus ik denk dat ik 's nachts de eventgewassen kom te zetten en dus aan DI tekort om ...

    heb nog geen aantallen gezien maar dat gevoel heb ik zo

    ik zie wel waar het schip strand, ben nooit zo blij met dit soort events
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het voorbeeld-filmpje is te groot (als bestand) voor het forum, dat kan hier niet geplaatst worden.
    Maar kijk eens op de fansite (de link staat al vijf jaar onder mijn banner), dan zie je hoe het werkt.
    Dat is anders dan jij denkt.
    En vind je het dan nog steeds niks, even goede vrienden.
     
    eevee60, farmermikkie en Borkie vinden dit leuk.
  8. rewie

    rewie Gelegenheidsauteur

    Ziet er lastig uit, maar we gaan ervoor he :)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    volgens mij is er weer veel geluk mee gemoeid en dat heb ik nooit bij dit soort spelletjes. zoals anderen ook al geschreven hebben: gewoon zaaien, oogsten, soep maken en groene bolletjes tellen. we zien wel wat haalbaar is op het einde van het event. veel succes iedereen.
     
    daisy17858, rewie en Borkie vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Om een beetje te kunnen beslissen hoeveel ruimte ik wil/moet maken voor gewassen, vind ik de waarschijnlijkheidstheorie voor de 25/32/40 punten wel interessant. Want een kans van minder dan 10% om in de roos te schieten, kan ik geen event mee halen.

    Wanneer ik naar de bolletjes in de FAQ kijk, krijg je alleen 15 punten wanneer je minder dan 7 bolletjes hebt. Omdat je bij goed opletten in ieder geval 5 punten hebt van het heft, en je 4x rune en kop kunt proberen, is er altijd meer mogelijk dan 15 punten.
    In de FAQ is geen plaatje van 32 punten, waardoor het onduidelijk is waar die grens ligt. Maar ik heb nog steeds de indruk dat er een gemiddelde van 32 punten uitkomt. Misschien komen spelers gemiddeld hoger uit, maar minder dan 40.
    Natuurlijk gaat het dan om de statistieken achteraf, en niet om de kansberekening vooraf, maar het geeft mij wel een beetje houvast.

    Op dit moment heb ik geen zin om alles eraf te gooien voor dubbele sieritems. Dus heb ik de prijzen uitgezocht waar ik voor wil gaan.
     
    daisy17858, rewie, blackscorpion64 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Volgens mij valt het allemaal wel mee, en is het alleen de vraag of je genoeg akkers en WAC hebt en dropitems krijgt.
    Het gooien met de bijl: daar hoeft helemaal geen rekenwerk aan te pas te komen. Je klikt 4 x op verschillende koppen, heften en runen, en bij de 5e keer kies je degene die de meeste groene bolletjes hebben. Dat is wat jij maximaal kunt doen.

    Dus niks ingewikkelds aan.
    Zaaien en oogsten, dropitems verzamelen, de molen aanzetten.
    Alleen opletten dat je bij het bijlwerpen bij de 5e keuze de bijlonderdelen met de meeste bolletjes aanklikt.

    Je hoeft voor dit event geen goede motoriek te hebben om de bijl goed te werpen, en je hoeft ook geen rekenwonder te zijn.
    Lijkt mij dus juist een verbetering.

    Ik ga ervoor :)
     
    Laatste bewerkt: 11 Mei 2016
    daisy17858, lonnie57, rewie en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. bepsels

    bepsels Forummeester

    Oh, ik wil heel graag het recept voor chocoladesaus! Dus we gaan er weer voor! Wel eerst nog even goed lezen hoe alles in elkaar steek, maar zaaien en oogsten is niet zo moeilijk dus daar straks maar eerst ff mee beginnen! Daarna volgt de rest wel.
     
  13. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    En zo kan je denk ik het beste het event spelen.


    Wat ik alleen leuk vond en ik had het idee dat Ron en Mieke dat ook hadden was een berekening zien te maken waarbij we konden bedenken hoe groot uiteindelijk de kans is dat je daadwerkelijk de roos raakt.
    Maar we gaven zelf ook al aan dat de meeste mensen er niet op zaten te wachten.
     
    rikmark, rewie, kimmie2012 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ben ook dol op rekenen :)
    En vind het heel leuk om jullie rekenwerk te bekijken.

    Ik heb willen aangeven dat het niet ingewikkeld hoeft te zijn om dit event te spelen. Ik geloof dat die boodschap wel is overgekomen bij spelers die liever wat minder rekenen.

    We zitten dus volledig op één lijn :)
     
    m.kreuning, daisy17858, rewie en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. neva1

    neva1 Forumkenner

    denk dat ik maar oversla...ziet er weer ingewikkeld uit en vorige keer dat het ingewikkeld was en er met stermunten werd gespeeld heb ik het ook niet gehaald en het aantal gewassen dat gaf toen heel veel stress. jammer had wel weer eens een normaal event gehad.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  16. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Ik heb de FAQ doorgelezen...ik heb hier gelezen en jawel ik snap er nog steeds geen ene sikkepit van! :eek:
    Gister ben ik ook niet meer in de gelegenheid geweest om de boerderij te doen...maar heb net wel snel de auto. bomenoogst uit gezet.
    Veel DI zal ik dus waarschijnlijk niet uit m'n oogst halen vanmiddag.
    Ik ga eerst maar beginnen om het eventgewas en DI binnen te halen en dan naar jullie ervaringen met het event eens kijken wat nu precies de bedoeling is...want het zal me niks verbazen dat mijn bijlen ook boomerangen blijken te zijn xD
     
    daisy17858, tinus138, farmermikkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    Ron gaf de tip even op de fansite het filmpje te kijken dat heb ik gedaan
    zo moeilijk is het niet wel zal er tijd in gaan zitten en je zal niet altijd de maximale score halen
    die onzekere factor gaat bepalen hoeveel gewas en drops je nodig zal hebben :music:
    ik zal hoog (rond de 2500 gewassen )inzetten als de drops snel genoeg komen
    simpel omdat ik meer wil dan alleen de wolkenrij ;)
     
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Neva je kan ook alleen voor een paar stekjes en stallen gaan dat is voor de meeste spelers wel haalbaar
    Verder de uitleg lezen op de fansite is ook wel handig
     
  19. hildemarc

    hildemarc Forum-analist

    Ik sla deze over. Lieve buren stuur de dropjes maar naar spelers die ze kunnen gebruiken.
    Veel succes!!
     
  20. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    Ik doe gezellig mee, zie wel hoe het gaat. Meestal valt het wel weer mee, en anders pech
     
    daisy17858, Borkie, dutchboy en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.